Vraag

4g voor Thuis - aanvullers na verbruik 100GB / 5GB

Hallo,

Zoals zovelen loop ik tegen het probleem aan dat de 100GB van T-Mobile 'unlimited' niet toereikend is voor een maand. Ik heb dit abonnement pas kort, maar de bundel gaat nu 'op' zijn. Omdat mijn autistische broer hier ook gebruik van maakt, wil ik graag voorbereid zijn en heb ik een aantal vragen.

1. Naar mijn gevoel ververst de T-Mobile app maar 1x per dag de data. Ik kan zolang de 100GB bundel nog niet op 1 is ook maar 1x per dag de 2GB aanvuller gebruiken. Dat kan dan pas weer opnieuw als deze 2GB is opgemaakt, maar dit update volgens mijn sowieso niet realtime. Als de 100GB bundel straks wel op is, blijft dit dan zo, of update de app dan wel realtime?
  2. Als de 100GB bundel op is, en je bent door de 5GB van de dag heen, hoe werkt het aanvullen dan precies? Ik zou dit graag stap voor stap willen weten. Zoals ik het nu begrijp wordt het internet verbroken en valt de verbinding uit. Als je dan weer inlogt, wordt je op bijvoorbeeld een laptop geleid naar een webpagina waar je op een knop moet drukken voor een 2GB aanvuller. Moet je hiervoor inloggen? Of gaat dat automatisch via de 4G router?
  3. Is het op enige manier mogelijk om na het verbruik van de 100GB, en het verbruik van 5GB op een dag, aan te vullen met 2GB op afstand? Via de site of via de app? Dan moet het dus wel 'realtime' worden geupdate.
Hopelijk kan iemand helpen met deze vragen, alvast bedankt.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Grommert,

Ik kan me goed voorstellen dat je in dit geval alles helemaal duidelijk wil hebben!

De app update real time, maar er kan natuurlijk altijd wat vertraging zijn, bijvorbeeld door het netwerk of als het verbruik in een klap heel snel gaat. Verder werkt het aanvullen gemakkelijk via My T-Mobile of via de My T-Mobile App. Dat gaat dus als volgt: de dagbundel is op > het internet gaat uit > je logt in op My T-Mobile of via de app > je kunt hier de bundel aanvullen > je hebt weer internet. Het aanvullen gaat dus altijd via My T-Mobile (browser) of via de My T-Mobile app.

Ik zou je zeker aanraden zelf eens alles door te lopen, dus wellicht expres de MB's eens op te maken, zodat je het ook zelf allemaal kan ervaren. Mocht het dan niet bevallen, dan kun je altijd nog denken aan de maand "test ons nu". In de 1e maand zit je namelijk nog nergens aan vast! Zie ook deze pagina voor meer info.

Laat het me gerust weten als je nog vragen hebt!

Reageer