Beantwoord

4G voor Thuis modem verplicht?

• 20 oktober 2016
  • 22 reacties
  • 3082 Bekeken

Hai, is het verplicht om het 4g-modem af te nemen? En wordt dat mijn eigendom of moet ik dat teruggeven als ik het abonnement opzeg?
icon

Beste antwoord door Thalina 24 oktober 2016, 11:53

Hoi Marco,

Leuk dat je interesse hebt in 4G voor Thuis! 🙂 Het is niet mogelijk om zo'n abonnement zonder modem aan te schaffen. In de voorwaarden van 4G voor Thuis staat namelijk dat je de simkaart alleen mag gebruiken in de door T-Mobile bijgeleverde randapparatuur eventueel voorzien van externe buitenantennes. Dus hij mag alleen in een modem gebruikt worden. De modem die je ontvangt wordt jouw eigendom, maar als je binnen 1 maand opzegt (Test ons nu) en de modem terugstuurt, krijg je de eenmalige betaling van €99,95 terug.

Ik zie in het systeem dat je op dit moment een Stel Samen & Stel Bij abonnement hebt met 1GB. Waarvoor zou je 4G voor Thuis precies willen gebruiken (aangezien je eigenlijk geen modem wilt)? Is het misschien een idee om jouw internetbundel te verhogen naar Oneindig Online? Op deze pagina kun je meer lezen over Oneindig Online. Als je de bundel wilt toevoegen, kan dat via My T-Mobile > Bundels aanpassen.

Laat je het weten of je nog aanvullende vragen hebt? Ik help je graag!
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marco,

Leuk dat je interesse hebt in 4G voor Thuis! 🙂 Het is niet mogelijk om zo'n abonnement zonder modem aan te schaffen. In de voorwaarden van 4G voor Thuis staat namelijk dat je de simkaart alleen mag gebruiken in de door T-Mobile bijgeleverde randapparatuur eventueel voorzien van externe buitenantennes. Dus hij mag alleen in een modem gebruikt worden. De modem die je ontvangt wordt jouw eigendom, maar als je binnen 1 maand opzegt (Test ons nu) en de modem terugstuurt, krijg je de eenmalige betaling van €99,95 terug.

Ik zie in het systeem dat je op dit moment een Stel Samen & Stel Bij abonnement hebt met 1GB. Waarvoor zou je 4G voor Thuis precies willen gebruiken (aangezien je eigenlijk geen modem wilt)? Is het misschien een idee om jouw internetbundel te verhogen naar Oneindig Online? Op deze pagina kun je meer lezen over Oneindig Online. Als je de bundel wilt toevoegen, kan dat via My T-Mobile > Bundels aanpassen.

Laat je het weten of je nog aanvullende vragen hebt? Ik help je graag!
Reputatie 6
Badge +11
@Thalina
Het 8ste punt onder Algemeen: is duidelijk, maar de eenmalige betaling is ondertussen 205 euro.

Nog een tweede 4GvT abbo voor de komende maanden (in ieder geval tot en met de zomer denk ik) zo voor mij een mogelijkheid zijn i.p.v. een ander 1-2 jarig contract of pre-paid oplossing. Maar nog een Huawei E5186s-22a zit ik eigenlijk niet echt op te wachten.

Het grootste bezwaar wat ik zie is het stroomverbruik. Het doel is om de dan tweede 4GvT te gebruiken achter in het weiland en het moet dan draaien op zonnecel+batterij.

Is er binnen afzienbare tijd een SIM-only optie mogelijk ?

Of een nieuwer/zuiniger modem van T-Mobile?

Ik ben vorig jaar met de Huawei E5186s-22a rond gereden draaiend vanaf een batterij om te zien wat de masten in de buurt doen. Ik zal nog een keer een echte vermogens meeting moeten uitvoeren om zeker te zijn, maar afgaande op aangegeven batterij capaciteiten en werkingsduur was er een flink verschil met mijn eigen 4G router.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Tmoesel,

Begrijpelijk dat je hier weer duidelijkheid over wil hebben. Ik kan me ook goed voorstellen dat in jouw situatie een tweede 4G voor Thuis modem niet erg handig is. Op dit moment staat er nog niets op de planning voor het aanbieden van 4G voor Thuis als Sim Only. We hebben dit uiteraard wel aangekaart bij het team dat hiervoor verantwoordelijk is. Mocht hier een verandering in komen dan ben jij één van de eersten die het van ons zal horen tmoesel. 😉
Volgens deze post gaat t-mobile in Q2 een ander verplicht modem leveren. Is al bekend welk modem dit wordt en wat het zal gaan kosten?

Misschien maar even wachten met bestellen, zodat er nu geen 205 euro voor een verouderd Huawei E5186S-22a modem betaald hoeft te worden (dat voor minder dan 140 te koop is) als het over een paar maanden wellicht al weer vervangen moet worden door wat anders.
Hoi ARvso5GP,

Begrijpelijk dat je hier zo snel mogelijk een antwoord voor wilt hebben! Helaas is het nog niet bekend wat de nieuwe modem zal kosten. We zijn aan het onderzoeken of we ervoor kunnen zorgen dat de nieuwe modem 4G+ kan ondersteunen.
Als er meer informatie beschikbaar is, zullen we deze direct delen.

Groeten,
Burak
Ook ik heb geen interesse in het modem omdat ik al exact deze modem heb staan.
Is het echt niet mogelijk om deze abonnement aan te gaan zonder het modem?

Dit zal voor mij reden zijn om dit abonnement niet te nemen namelijk.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Arnold,

Wij bieden op dit moment geen 4G voor Thuis Sim Only. Als je dit abonnement neemt dan neem je er ook een modem bij. Mochten we dit in de toekomst gaan veranderen dan laten we dit natuurlijk weten!
Kijk.....dat vind ik nou klantonvriendelijk!!! Het is slikken of stikken! Ik zit met hetzelfde als Arnoldscustoms. Ook ik heb (notabene op aanraden van T-mobile!!) Al zo'n Huawei modem / router gekocht. Die ligt nu nieuw niets te doen in de kast. Zonde van het geld en de klantvriendelijkheid van T-mobile. 😞 😞
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Flappie2909,

Mijn collega David heeft inmiddels op jouw andere reactie in dit topic gereageerd. Had je daar al naar gekeken? Ik heb nog navraag voor je gedaan over de Sim Only optie. In principe is het niet mogelijk zoals ook aangegeven hierboven. Als je echt een 4G voor Thuis Sim Only abonnement wilt afsluiten willen we een uitzondering maken. Je kunt dan eerst een abonnement voor een 06-nummer bestellen. Heb je deze simkaart ontvangen en is het abonnement actief? Dan kunnen wij 'm bij uitzondering omzetten naar een 4G voor Thuis abonnement. Houd er wel rekening mee dat wij in dit geval niet de optimale service en netwerkinstellingen kunnen garanderen en je niet kunnen helpen als er iets met jouw modem is.

Maar in jouw geval is de optie die mijn collega David aandraagt in het andere topic misschien handiger. Kijk er even rustig naar en als je vragen hebt, hoor ik het graag!
Hoi Thalina, bedankt hiervoor. Ik zal er even naar kijken. In ieder geval bedankt voor de reactie!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Flappie2909,

Geen probleem, ik help je graag! Mocht je nog vragen hebben na het lezen, dan weet je ons te vinden!
Ik vindt het nog steeds belachelijk en snap niet waarom ik verplicht ben een modem aan te schaffen.
Ik heb nu de Go unlimited een maand op proef maar door de beperking van portforwarding kan ik hier helaas niet mee door gaan.
Ik heb dus al een modem van 280 euro aangeschaft die ik eerst met mijn andere telefoon abbo heb geprobeerd om vervolgens het T mobile abonnement te proberen. De modem, identiek aan het modem die jullie verplicht stellen kan ik niet meer terug sturen.

Ik ben er inmiddels zo ver mee dat ik wellicht nu toch maar helemaal af moet zien om met T mobile verder te gaan.
Ik zou heel graag met 4g voor thuis verder willen maar ik ben niet gek en ga nog eens 205 euro voor hetzelfde modem uit geven. Als jullie dit stug blijven vol houden dan houdt het helaas op.

Waarom niet mijn huidige Go omzetten naar een 4g voor thuis.(100 gig a 50 euro per maand).
Zodat ik dan wel gebruik kan maken van portforwarding.

Dit is mijn laatste hulp kreet, anders annuleer ik deze week de proefmaand en nemen we helaas afscheid.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Arnoldscustoms,

We blijven er natuurlijk bij dat het beste is om onze eigen router aan te schaffen, maar we merken ook dat er behoefte is aan een plan B. We zijn nu aan het kijken of dit mogelijk is en hoe dit dan vormgegeven kan worden. Dit kan bijvoorbeeld een modem van ons in bruikleen zijn of een Sim Only variant. Pin me er nu nog niet op vast, maar we zijn dus hard aan het denken over een alternatief!

Als jullie hier nog feedback over hebben, let us know!
David, goed te horen dat jullie in spelen op de wensen van de (potentiele)klanten.
Echter ik moet nu de keuze maken.

Opzeggen, of indien jullie me daar me daar nu als uitzondering mee kunnen helpen.
De huidige over zetten naar 4g voor thuis.
Dat zou voor beide partijen het voordeligst zijn.

Graag heb ik hier zo snel mogelijk concreet antwoord op want anders moet ik namelijk de proefmaand af breken.

Trouwens, als ik eerlijk moet zijn dan vindt ik de Huawei 4g modem een waardeloos apparaat wat instelmogelijkheden aan gaat.
Om mijn netwerk goed te laten draaien ben ik er een tweede router bij nodig.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Arnold,

Dat begrijp ik inderdaad! Jammer om te lezen dat de modem zo slecht bevalt! :S

Ik wil graag met je kijken of we even een mouw hier aan kunnen passen, dus ik stuur je even een privébericht met wat meer informatie. Hopelijk kunnen we dan een goede oplossing vinden voor jouw probleem!

Ik zie jouw bericht graag tegemoet!
Hi Arnoldscustoms,

We blijven er natuurlijk bij dat het beste is om onze eigen router aan te schaffen, maar we merken ook dat er behoefte is aan een plan B. We zijn nu aan het kijken of dit mogelijk is en hoe dit dan vormgegeven kan worden. Dit kan bijvoorbeeld een modem van ons in bruikleen zijn of een Sim Only variant. Pin me er nu nog niet op vast, maar we zijn dus hard aan het denken over een alternatief!

Als jullie hier nog feedback over hebben, let us know!

Even inhakend hierop;
ik wil voor mijn ouders 4G voor thuis 'sim-only' bestellen voor gebruik op de camping.
Ik heb de verbinding getest met de modem van een collega die heeft opgezegd en het werkt goed, dus zij willen dit heel graag gaan gebruiken omdat de Wifi van de camping niet goed werkt en duur is.
Nu zou ik wel graag een 'sim-only' versie willen bestellen, ik krijg de modem en antenne van mijn collega omdat hij deze niet meer gebruikt (zijn abonnement is gisteren beëindigd).
Het gaat om een door T-Mobile geleverde modem en buitenantenne.
Is dat mogelijk?
Reputatie 7
Badge +20
Hey AJSL,

Erg attent dat je dit voor jouw ouders aan het regelen bent! 😃

Zou je mij via een privébericht (via mijn profiel) kunnen sturen om welke locatie het gaat en wat voor abonnement zij zouden willen? Ik ga dan in ieder geval kijken wat er mogelijk is!
Hallo ik heb een vraag ik will 4g voor thuis als sim only hebben ik op dit moment go unlimited maar ik heb meer internet noodig en ik ben ook verhuizd maar ik mag op de nieuwe huis geen internet hebben ik gebruik de wifi van de eigenaar maar ik kan darmee niet veel doen da hij van thuis uit werkt en hij de leiding noodig is ik wil graag eigen internet hebben maar ik wil de router niet kopen da ik self all een lte router kunnen jullie en uitzondering maken en mijn internet voor thuis dat ik bestellt heb annuleren en mijn go unlimeted naar een 4g thuis 100gb omzetten
Reputatie 7
Badge +20
Hey ChiroNL,

In ons systeem zie ik dat je ondertussen al een aantal collega's hebt gesproken over dit onderwerp en jouw vraag. Zij hebben je van alles uitgelegd en ik begrijp dat ze jou helpen met het aanpassen van de bundel van jouw mobiele abonnement, omdat je dit uiteindelijk wilde. Mijn collega Leonie helpt je hierbij zodra de wijziging mogelijk is. Zij heeft hier zelf ook een melding voor zichzelf aangemaakt, zodat zij dit gelijk voor je kan regelen.

Als er nog iets is waar wij je bij kunnen helpen, dan horen we het graag!
Reputatie 1
Ik heb jarenlang de simcard van diverse T-Mobile internetabonnementen gehad in mijn D-Link DWR 921. Daarvoor 3G via een Huawei stickje in een Zolid-routertje van de Aldi. Nooit problemen gehad, altijd goede ontvangst. Nu gebruik ik het verplicht gekochte Huawei modem en dat is al een heel stuk moderner dan de D-Link. Ik wil maar zeggen dat ik denk dat de simcard in ieder 4G modem kan worden gebruikt. De enige reden waarom T-Mobile dit modem verplicht stelt is, denk ik, om door gebruik van eigen firmware op de modem te kunnen meekijken hoe, waar, waarvoor en hoeveel de klandizie dit abo gebruikt. Mijns inziens is er geen enkele technische beperking om dit abo te gebruiken met een modem met een sim-radio, mits de modem geschikt is voor de door T-Mobile gebruikte frequentiebanden.
Ik wil voor een back-up verbinding bij nood graag een USB-modem met 4G sim/abo (voor een klant, zelf heb ik die al). Ik heb in dit geval het Huawei-modem dus ook niet nodig. Wat zijn de opties? Graag contact.
Reputatie 6
Badge +11
@AlphaSixIT
Afhankelijk van hoeveel data er in de noodgevallen nodig is zou ik kijken wat voor SIMkaart/abo het beste past. Als je een 4GvT abo neemt, is de startprijs 199 euro inclusief modem. Als je geen modem wilt, is het in feite gewoon een contract/geld kwestie: iets goedkoper krijgen dan een ander, waarom zou een verkoper dat doen voor een maandelijks opzegbaar abo. Maar wellicht kan men ook uit de voeten met een 4G (of 3G) USB stick en een prepaidkaart waarop dan adhoc b.v. een unlimited dagbundel van 3 euro actief wordt gemaakt.

Reageer