Beantwoord

4G voor Thuis Unlimited snelheid

• 20 maart 2018
  • 3 reacties
  • 4208 Bekeken

Ik overweeg om toch voor een jaar de 4gvt unlimited te nemen.
Momenteel heb ik de 50gb variant waar ik 40 euro voor betaal, en de maximale snelheid was altijd prima, maar al een tijdje haal ik niet meer dan 13 mb/s.

Nu ben ik benieuwd of ik deze snelheid blijf behouden als ik over stap naar 4gvt unlimited.
Want als ik nog verder in snelheid onderuit ga dan pas ik.

Over ongeveer een jaar hebben we glasvezel(eindelijk), Ik zou dus nu nog net een jaar vast kunnen zetten.

Dus de belangrijkste vraag, blijft mijn snelheid onveranderd?
icon

Beste antwoord door tmoesel 21 maart 2018, 11:43

Voor zover ik mij herinner heb je een buitenantenne aangesloten die niet geschikt is voor de lage 4G frequentie (900MHz) van T-Mobile NL. Ook al is die antenne geoptimaliseerd voor o.a. hogere frequentie (1800MHz), die komt in buitengebied maar moelijk tot zijn recht.

Bij Unlimited 4GvT zal bij jouw de snelheid hetzelfde (langzaam) blijven, tenzij je wat aan je modem/antenne setup veranderd, althans dat is wat ik denk. Misschien heb je dat al allemaal geprobeerd. Zie ook:
https://forum.t-mobile.nl/abonnementen-en-bundels-479/waarom-is-mijn-snelheid-nu-lager-dan-voorheen-296916?postid=1435574

Voor zover ik heb gemeten en ervaren is bij mij de snelheid op lage frequentie van grofweg 10 naar 20 gegaan (over een tijdsperiode van een jaar gezien, gemiddeld). Maar dan zou je eerst met LTEwatchH etc in de weer moeten om te kijken wat er bij jouw mogelijk is.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Voor zover ik mij herinner heb je een buitenantenne aangesloten die niet geschikt is voor de lage 4G frequentie (900MHz) van T-Mobile NL. Ook al is die antenne geoptimaliseerd voor o.a. hogere frequentie (1800MHz), die komt in buitengebied maar moelijk tot zijn recht.

Bij Unlimited 4GvT zal bij jouw de snelheid hetzelfde (langzaam) blijven, tenzij je wat aan je modem/antenne setup veranderd, althans dat is wat ik denk. Misschien heb je dat al allemaal geprobeerd. Zie ook:
https://forum.t-mobile.nl/abonnementen-en-bundels-479/waarom-is-mijn-snelheid-nu-lager-dan-voorheen-296916?postid=1435574

Voor zover ik heb gemeten en ervaren is bij mij de snelheid op lage frequentie van grofweg 10 naar 20 gegaan (over een tijdsperiode van een jaar gezien, gemiddeld). Maar dan zou je eerst met LTEwatchH etc in de weer moeten om te kijken wat er bij jouw mogelijk is.
Beetje jammer trouwens dat T-Mobile hier niet op reageert.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Arnoldscustoms,

Aangezien het in eerste instantie een klant-helpt-klant Community is, reageren wij niet overal op. Als wij zien dat een ander al een goed antwoord heeft gegeven, zoals Tmoesel hierboven heeft gedaan, dan reageren wij zelf niet als het verder geen toegevoegde waarde heeft. In dit geval zit Tmoesel helemaal goed! 🙂

Als je nog andere vragen hebt, dan horen we dat natuurlijk alsnog graag!

Reageer