Beantwoord

contractverlenging 4G voor Thuis


Mijn 4G voor Thuis (oude versie met vrije nachtbundel) contract loopt eind juni af.
Kan ik daarna stilzwijgend het oude contract met nachtbundel verlengen of word ik gedwongen om naar 4G unlimited over te stappen?
icon

Beste antwoord door tmoesel 13 april 2018, 13:10

Bij niks doen loopt het oude 4G voor Thuis gewoon door. Verder klopt de info m.b.t. vermeende einddatum van oude 4GvT niet: Het is maandelijks opzegbaar, maar dat kan het systeem van T-Mobile niet aan. Bij b.v. Tele2 zijn de maandelijks opzegbare abo's wel correct zichtbaar/handelbaar in de mijntele2 website etc.

'verlengen' komt er op neer dat je een nieuw contract aangaat, Unlimited 4GvT wel te verstaan. Het is dan goedkoper, maar zoals je in diverse andere topics kan lezen krijg je dan ook te maken met de beperkingen van Unlimited.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Bij niks doen loopt het oude 4G voor Thuis gewoon door. Verder klopt de info m.b.t. vermeende einddatum van oude 4GvT niet: Het is maandelijks opzegbaar, maar dat kan het systeem van T-Mobile niet aan. Bij b.v. Tele2 zijn de maandelijks opzegbare abo's wel correct zichtbaar/handelbaar in de mijntele2 website etc.

'verlengen' komt er op neer dat je een nieuw contract aangaat, Unlimited 4GvT wel te verstaan. Het is dan goedkoper, maar zoals je in diverse andere topics kan lezen krijg je dan ook te maken met de beperkingen van Unlimited.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar in mijn contract staat toch duidelijk een abonnementsduur van 1 jaar. Dat houdt dus in dat ik na een jaar zou moeten verlengen. En op de account pagina zie ik alleen een knop voor verlengen, die voert naar een "unlimited" contract.
Reputatie 4
Badge +6
JukeboxBill schreef:

Kan ik daarna stilzwijgend het oude contract met nachtbundel verlengen ...


'Kan ik' impliceert actie van jouw kant en is dus niet stilzwijgend (van de kant van T-Mobile).

Bij mij staat er hier:
https://www.t-mobile.nl/my/abonnement

Startdatum
2 november 2016

Einddatum
1 december 2016

Looptijd contract
1 maanden

Verlengbaar vanaf
2 augustus 2016

Abonnement is "4G voor Thuis '17"). Ondertussen is 1 jaar verandert in "1 maanden", dat is dus gefixed. Dat verlengbaar is onzin in mijn geval.

Je kan zelf wel je (aanvullende) voorwaarden doorlezen, voor zover ik weet is er maar 1 versie voor het oude 4GvT.

Verder is woord 'verlengen' aan erosie/beinvloeding/marketing onderhevig, ik weet niet in hoeverre je daar van bewust bent of ervaring mee hebt.
@tmoesel heeft gelijk @JukeboxBill

Je hoeft niets te doen om bij het oude vertrouwde en prima werkende 4G Voor Thuis te blijven.
Neem vooral die Unlimited niet want daar krijg je enorm veel spijt van zoals je in diverse topics hier kan lezen.
Ook bij mij staat er een einddatum maar daar ben ik allang overheen.
Reputatie 1
JukeboxBill schreef:

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar in mijn contract staat toch duidelijk een abonnementsduur van 1 jaar. Dat houdt dus in dat ik na een jaar zou moeten verlengen. En op de account pagina zie ik alleen een knop voor verlengen, die voert naar een "unlimited" contract.


Het ene jaar van het contract is de minimumduur dat je moet betalen aan T-Mobile. (BV Als je binnen dat jaar wil weglopen of moet weglopen wegens verhuizing buiten Nederland) Gewoon niets doen wil zeggen da je huidige contract steeds met een maand verlegd wordt, en dus met de maand opzegbaar is.

Reageer