Sticky

[FAQ] 4G voor Thuis: abonnementen en bundels

Reputatie 5
Badge +11
Heb je vragen over het 4G voor Thuis abonnement en de beschikbare bundels? In dit topic hebben we de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Staat je vraag er niet tussen? Reageer dan op dit topic of maak een nieuw topic aan. We pakken dit dan z.s.m. voor je op.

Wat is de contractduur van 4G voor Thuis?
4G voor Thuis is maandelijks opzegbaar.

Welke internetbundel is voor mij geschikt?
Dit is afhankelijk van je internetgebruik. We hebben drie verschillende internetbundels voor je samengesteld: Internetbundel S is geschikt voor normaal internetten, bijvoorbeeld websites bezoeken en e-mailen. Internetbundel M is geschikt voor als je naast internetten ook af en toe wilt streamen, bijvoorbeeld met YouTube of Netflix. Internetbundel L is geschikt voor als je met je hele gezin of een bedrijf wilt internetten en streamen. De internetbundels zijn flexibel en deze kun je maandelijks omlaag, omhoog of zelfs pauzeren.

Waarom hebben jullie gekozen voor databundel met een datalimiet? Geen onbeperkt?
Goed nieuws! Vanaf 29 januari bieden we Unlimited 4G voor Thuis aan. We bieden dus vanaf dan wél onbeperkt 4G voor Thuis aan!
🙂

Wat gebeurt er als ik mijn internetbundel verbruikt heb?
Je verbinding wordt "afgesloten" als je internetbundel op is. Je wordt dan automatisch doorverwezen naar een pagina waar je je bundel kunt aanvullen met GB-aanvullers.

Bij Unlimited 4G voor Thuis heb je 100 GB per maand. Wanneer deze bundel verbruikt is, krijg je dagelijks 5 GB met onbeperkt aanvullers van 2 GB.

Wat zijn de aanvulmogelijkheden wanneer ik de internetbundel heb verbruikt?
Ben je een keer door je vaste maandelijkse internetbundel heen? Dan kun je met een GB-aanvuller eenvoudig een internetbundel van 5 GB, 25 GB of 100 GB bijkopen. Je kunt alleen de GB-aanvuller kopen die kleiner is dan je huidige internetbundel. De GB-aanvuller van 100 GB is bijvoorbeeld alleen beschikbaar voor klanten met Internetbundel L.

Wat zijn de kosten voor de GB-aanvullers?
5GB voor €10, 25GB voor €20 en 100GB voor €40.

Bij Unlimited 4G voor Thuis zijn de 2 GB-aanvullers in het abonnement inbegrepen.

Kan ik onbeperkt GB aanvullers kopen?
Ja, het kopen van GB aanvullers is onbeperkt.

Kan ik mijn abonnement bijstellen of pauzeren?
Flexibiliteit vinden we belangrijk, daarom kun jij je internetbundel maandelijks bijstellen. Je kunt de bundel verhogen, verlagen of even pauzeren. Bij het pauzeren van je abonnement blijf je wel € 5,00 per maand betalen aan basis servicekosten. Je kunt je internetbundel aanpassen op My T-Mobile bij 'Mijn abonnement'.

Hoe werkt onbeperkt internet in de nacht?
Je kunt 's nachts tussen 0:00 en 6:00 gebruik maken van onbeperkt internet als je de M of L bundel hebt. Je verbruikt dan géén data uit je maandelijkse internetbundel. Dit is bijvoorbeeld handig voor bedrijven die grote bestanden moeten downloaden of updates installeren. Overdag verbruik je data vanuit je maandelijkse internetbundel M of L.

Kan ik mijn overige data overnemen naar de volgende maand?
Het is niet mogelijk om je resterende data naar de volgende maand mee te nemen.

Kan ik mijn databundel in het buitenland gebruiken?
Je databundel is alleen voor gebruik binnen Nederland.

Hoe kan ik zien hoeveel data ik al verbruikt heb?
Je gebruik kan je bijhouden via je My T-Mobile account. Hier lees je instructies voor het maken van een My T-Mobile account.

Wat is mijn upload- en download snelheid?
Je kan de downloadsnelheden bij jou in de buurt controleren via de dekkingskaart op onze website. We kunnen geen minimale snelheid garanderen, maar afhankelijk van de omstandigheden kun je tot 120Mbps download en 50Mbps upload halen met 4G voor Thuis.

Bij Unlimited 4G voor Thuis heb je een down- en uploadsnelheid tot 25 Mbps. Dit is een snelheid waarmee je op meerdere apparaten kunt internetten, downloaden en streamen! 🙂

Hoe kan ik data besparen?
Door o.a. bijvoorbeeld downloads en updates tijdens de nachturen te doen (dit als de klant de nachtbundel gebruikt). Bijv. Windows update kan de klant via zijn Windows account instellen. Ook door de beeldkwaliteit van bijvoorbeeld Netflix of Youtube te verlagen.

Data gebruik op mijn T-Mobile verschilt van wat te zien is via my router app/software op pc.
Dit heeft te maken met de datum wanneer je databundel ingaat. Je lost dit op door dit aan te passen in de Huawei Hi Link app of via de gedownloade software op je pc.

Data besparen op Windows
Gebruik je een Windows computer/laptop, stel dan je netwerk verbinding in als een netwerk met een datalimiet. Hierdoor zal Windows data besparen door niet alles te updaten, je kan de instellingen ook aanpassen dat de updates tussen 0.00-06.00 uitgevoerd worden (als je de nachtbundel in je pakket hebt zitten).

21 reacties

Ik zag dat je ook sms'jes kon versturen vanuit het modem.
Klopt het dat daar 30 cent per sms voor in rekening wordt gebracht, lijken me tarieven uit de jaren 90 😛
Reputatie 3
Laat mij eerste benadrukken dat ik erg tevreden ben over 4G voor thuis. Ik heb er wel moeite mee dat de MB aanvullers slechts geldig zijn tot het einde van je huidige abonnementsperiode. Zo kan je gedwongen worden relatief dure bundels bij te kopen die dan slechts 1 of 2 dagen geldig zijn....
Reputatie 5
Badge +11
@Johan4GvT
4G voor Thuis is niet bedoeld om mee te SMS'en 😉 Het tarief van 30 cent is het standaardtarief. Uiteraard kun je op je telefoon met ons Stel Samen & Stel Bij abonnement onbeperkt SMS'en. 🙂

@peter4GT
MB-aanvullers zijn inderdaad gekoppeld aan je abonnementsperiode, dus zodra je nieuwe bundel in gaat ben je de MB-aanvuller kwijt. Je kunt hier echter slim op inspelen door een bundel te kopen die overeenkomt met je verbruik. Momenteel bieden we 5, 25 en 100GB aanvullers aan. Mocht je andere bundelgroottes willen zien, geef het dan vooral aan!
Ik heb een factuur van 89 euro gekregen voor een L abo. Toen ik 4g voor thuis bestelde stond er duidelijk bij 74 euro. Waar komen de extra kosten vandaan?
Reputatie 2
Hallo ik heb gisteren weer een nieuwe bundels gekregen voor de nieuwe maand en andere abonement ,maar ik zie alleen mijn mb s en de rest niet hoe kan dat? groeten monika
Ik heb mijn interesse aangegeven en hoop snel gebruik te kunnen maken van 4G voor thuis. Kunnen jullie laten weten wanneer nieuwe geïnteresseerden worden benaderd?

En, is 4G voor thuis te gebruiken als je een kabel internet aansluiting hebt van bijv. XS4All? Op het adres waar ik volgende week naartoe verhuis is alleen een XS4All abonnement van 10Mbps mogelijk, waardoor ik van 4G voor thuis graag mijn primaire internet maak en XS4All achter de hand houdt. Het moet dan in technische zin niet conflicteren. Ik hoor het graag.
Reputatie 3
Is er al iets te melden over de nieuwe bundels die op het event deze week zouden worden aangekondigd?
Hoe zit het als je ook een telefoon abonnement hebt met 20000MB waar ik niet doorheen kom maar minder is qua prijs niet echt een verschil. Als ik dit voor thuis zo nemen dan heb betaal ik eigenlijk dubbel voor hetzelfde. Is daar een oplossing voor?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Smoothietje,

De abonnementen voor telefoon en 4G voor Thuis zijn allebei aparte abonnementen en niet, bijvoorbeeld, te combineren. We raden ook af om databundels voor telefoonabonnementen te gebruiken voor computers, omdat dit vaak te hard gaat met de databundel van jouw telefoon en dan vervolgens zonder data zit. Heb je enig idee hoeveel je ongeveer per maand aan data verbruikt op jouw computer?

Laat je het weten als wij je nog ergens bij kunnen helpen! 🙂
Ik wil mijn abonnement aanpassen van L naar M als de nieuwe abonnementsmaand weer begint.
Ik heb nog 11 dagen over maar ik heb het nu aangepast en gelijk wordt de nieuwe bundel toegepast.
Ik heb nu nog maar ongeveer 2000 MB over voor die 11 dagen.
Het hoort toch pas na die 11 dagen in te gaan?
Nu kom ik tekort voor die 11 dagen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Japo,

Wanneer je jouw bundel wilt wijzigen, dan is deze altijd direct van kracht. Dit gaat dus echt in op het moment dat je de wijziging bevestigt, niet op de datum waarop je het nieuwe tegoed uitgekeerd krijgt. De bundel wordt dan vervolgens naar verhouding toegekend. Als je de bundel omlaag bij hebt gesteld, dan krijg je de bundel min het aantal verbruikte MB's.

We kunnen, als uitzondering, de bundel terugdraaien naar de L-bundel? Ik wilde dit in eerste instantie ook al direct doen, maar misschien red je het toch en vind je de kostenbesparing wel fijn. 😉 Je kunt sowieso aanvullers aanschaffen, ook als het om een andere bundel gaat die verbruikt is. Zo blijf je altijd online!

We horen graag van je of je de andere bundel nog wilt, dan helpen we je daar graag bij verder!
Beste David,

Dank voor je reactie maar ik heb het al geregeld via de klantenservice.
Ik heb weer mijn oude bundel en ga net voor het aflopen van de bundel een andere kiezen.
Als ik mijn abonnement wil pauzeren voor de VOLGENDE MAANDELIJKSE ABONNEMENTSPERIODE, welk moment moet ik dat dan doen zodat ik niet te maken krijg met extra kosten, en alleen de €5 betaal van de basiskosten:
De laatste dag van de huidige abonnementsperiode, of de eerste dag van de nieuwe periode (die ik wil pauzeren)
Reputatie 7
Badge +20
Hi Valkje,

Het is dan aan te raden om dit op de laatste dag van de maand te doen, dus de dag voordat je jouw nieuwe tegoed ontvangt. Je ontvangt namelijk in de nacht jouw nieuwe tegoed, dus dan geldt de nieuwe maand alweer en maak je kosten voor die dag. De wijziging gaat direct in, dus houd er rekening mee dat je vanaf dat moment geen internet meer hebt. Je kunt dan pas na een maand weer de bundel opnieuw aanzetten.

Als je nog meer vragen hebt, dan horen we dat graag!
Ik kom graag in contact met het team 4G voor thuis. In het verleden kon ik mailen, maar nu worden mijn mails geweigerd. Het zijn wat vragen over zakelijke varianten, en afsluiten van een abonnement met een alternatief modem, dus ik weet niet of het handig is om op het forum te bespreken?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Alpha,

Sorry voor de late reactie! Jouw bericht lijkt er tussendoor geglipt! Je kunt jouw vragen in ieder geval hier stellen en dan kunnen wij kijken wat we voor je kunnen doen!
Ik wil voor een klant van mij graag het T-mobile 4G voor thuis internetabonnement als back-up verbinding. Ze hebben reeds een router waar een 4G-USB modem in kan met fail-over functie en ik wil de netwerkinfrastructuur niet nodeloos moeilijker maken. Dus mijn vraag is concreet: kan ik een 4G voor thuis abonnement afsluiten voor deze klant zonder het Huawei modem? Ik snap dat jullie dan geen support leveren op eventuele technische problemen met het modem, maar daar ben ik voor. Ik heb het zelf wel een jaartje geleden voor mijn persoontje kunnen regelen via mail, maar mijn mails worden nu gebounced.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Alpha,

Ik heb dit even bij mijn 4G voor Thuis collega's nagevraagd, maar deze dienst wordt echt samen met het modem geleverd. Er is op dit moment dus nog geen optie tot een Sim Only voor 4G voor Thuis.

Ik weet niet waarom je niet kunt mailen, maar je kunt in ieder geval altijd terecht op het forum met al je vragen!
Bij 4G unlimited voor Thuis wordt eerst de 100GB opgemaakt en daarna pas het 5GB dagtegoed.
Waarom niet andersom. Per dag werken met het 5GB dagtegoed, als dat op is gebruik maken van het 100GB maandtegoed en als dat op is de 2 GB aanvullers? Die werkwijze betekent wellicht dat er de hele maand niet bij de mifi ingelogd hoeft te worden.
Reputatie 5
Badge +7
Ruurd Postma schreef:

Bij 4G unlimited voor Thuis wordt eerst de 100GB opgemaakt en daarna pas het 5GB dagtegoed.
Waarom niet andersom. Per dag werken met het 5GB dagtegoed, als dat op is gebruik maken van het 100GB maandtegoed en als dat op is de 2 GB aanvullers? Die werkwijze betekent wellicht dat er de hele maand niet bij de mifi ingelogd hoeft te worden.

Dat hebben meer mensen zich afgevraagd zoals je o.a. hier kan zien:
https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/unlimited-4g-voor-thuis-klinkt-mooi-maar-is-het-niet-298678?postid=1445405
tmoesel schreef:

Ruurd Postma schreef:

Dat hebben meer mensen zich afgevraagd zoals je o.a. hier kan zien:
https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-algemeen-477/unlimited-4g-voor-thuis-klinkt-mooi-maar-is-het-niet-298678?postid=1445405

Helder. Bedankt.

Reageer