Beantwoord

Geen unlimited, maar wel lage de lagere snelheid

• 17 februari 2018
  • 9 reacties
  • 3443 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb eind januari bewust de kruze gemaakt niet over te stappen naar unlimited en vast te houden aan mijn oude 100 GB abonnement. Sinds 29 januari, de dag waarop unlimited werd gelanceerd, heb ik, omdat ik het niet vertrouwde, dagelijks mijn snelheid gemeten op verschillende tijdstippen. Waar ik al bang voor was: ik kom niet meer boven een downsnelheid van 25 Mbit. Voor mij overduidelijk dat mijn 4GvT snelheid wordt afgeknepen. Mijn smartphone (ook tmobile) die dezelfde mast aanstraalt haalt nog steeds ruim 80 Mbit. Zijn er meer 4GvT klanten met het oude abonnement die dit ook ervaren. Ik vind het pure oplichterij. Tmobile wil mij kennelijk dwingen een unlimited af te nemen. Grof schandaal is dit.
icon

Beste antwoord door Jaimy 21 maart 2018, 10:24

Hoi Jastsali,

Dat klinkt vreemd! Ik heb meteen voor je nagekeken wat hier aan de hand is!

Ik zie in ons systeem dat je eind februari niet het oude abonnement door hebt laten lopen, maar het contract hebt vernieuwd. Dat betekent dat je gebruik bent gaan maken van Unlimited 4G voor Thuis. Vanaf 29 januari werd namelijk alleen nog maar Unlimited 4G voor Thuis verkocht. Dit verklaart het limiet in downloadsnelheid. Het is dus niet het oude abonnement wat "afgeknepen" wordt.

Ik weet dat dit niet helemaal het antwoord is waar je op hoopte, maar hopelijk maakt mijn antwoord wel het één en ander duidelijk! Mocht je er meer vragen over hebben, laat het ons weten!
Bekijk origineel

9 reacties

Mijn snelheid is al een tij belabberd
Reputatie 6
Badge +11
@jastsali
Het ligt sterk aan met welk cell-ID je modem verbonden is. Onderstaand is kennelijk een niet-900MHz carrier:
http://www.speedtest.net/result/7154116251

Het signaal is wel zwak, vaak zit mijn 4Gmodem (E5186s-22a) op een betere link, maar dan is de snelheid inderdaad maar zo'n 20Mbps, zowel voor DL als UL.

Dezelfde 'mast aanstralen' is een vrij loze bewering als je niet in detail met cell-ID en transfer modi log-gegevens op de proppen komt. Zoals bekend kan de E5186s-22a geen carrier aggregatie van de TMO NL 900 en 1800 MHz ook geen 4x4 MIMO etc. Een beetje nieuwe smartphone (welke?) kan dat wel, dus dan haal je makkelijk hogere snelheden. Als ik mijn 4GvT SIMkaart in een 600Mbps MiFi stop zijn de snelheden aanzienlijk hoger. Maar doorgaans worden deze Fixed Mobile Subscriptions anders behandeld dan een snel van plaats hoppende smartphone. Hoe en wat is een soort geheim van de smit.
Met een TMO NL prepaid SIMkaart zag ik duidelijk dat er een limiet op zit van 15 Mbps DL en nog duidelijker de 3 Mbps UL limiet. Dat zou je met U4GvT ook moeten kunnen waarnemen 'vlak bij een mast'.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Jastsali,

Dat klinkt vreemd! Ik heb meteen voor je nagekeken wat hier aan de hand is!

Ik zie in ons systeem dat je eind februari niet het oude abonnement door hebt laten lopen, maar het contract hebt vernieuwd. Dat betekent dat je gebruik bent gaan maken van Unlimited 4G voor Thuis. Vanaf 29 januari werd namelijk alleen nog maar Unlimited 4G voor Thuis verkocht. Dit verklaart het limiet in downloadsnelheid. Het is dus niet het oude abonnement wat "afgeknepen" wordt.

Ik weet dat dit niet helemaal het antwoord is waar je op hoopte, maar hopelijk maakt mijn antwoord wel het één en ander duidelijk! Mocht je er meer vragen over hebben, laat het ons weten!
Reputatie 2
@ Jaimy. Ik ben uiteindelijk inderdaad toch maar overgestapt naar unlimited. Eerst maar eens een maandje proberen. Als het unlimited niet bevalt dan ga ik weer terug naar de oude vorm. Reden hiervoor: het gemis van de weekendbundel. De snelheid die ik nu bij unlimited ervaar is net zo snel (of traag) als de laatste maanden bij de oude 4GVT. Dus wat dat betreft is er niets veranderd.
@tmoesel: Er is hier bij mij in de buurt maar 1 mast waar ik contact mee kan maken. Ik heb naast mijn 4gvt ook een unlimited mobiel abb bij t-mobile. Mijn Huawei modem en iphone 7 maken dus contact met dezelfde mast. Tot afgelopen najaar haalde ik met 4Gvt dezelfde hoge snelheden als mijn iPhone. (tot wel 80 Mbit) Nu dus niet meer en sinds unlimited 4GVT eind januari werd geïntroduceerd is die snelheid nog lager.
Ik denk dat ik unlimited 4GVT nog wel even aanhoud.(heb abb van 1 jaar genomen) Nog een kleine 3/4 jaar behelpen en dan komt hier glasvezel.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Jastsali,

Ik snap het inderdaad! Heb je via de website verlengd? In dat geval heb je namelijk twee weken de tijd om weer terug te gaan naar het oude 4G voor Thuis. Ik zie dat jouw abonnement op 28 februari inging, in dat geval zou je dus niet meer terugkunnen naar het oude. Er geldt dan een bedenkperiode van 14 dagen.

Blijf uiteraard alle feedback die jullie hebben met ons delen, zo kunnen we het product ook weer verbeteren!

Als er meer dingen zijn waarbij ik duidelijkheid kan geven, laat het me weten!
Reputatie 2
Jaimy. Ik kan dus niet meer terug naar het oude 4GVT. Ik wist niet dat ik 2 weken bedenktijd had, maar okay ik snap het, hoewel ik wel graag wat extra bedenktijd had gehad, want je komt er pas echt achter wat unlimited betekent als de bundel op is, en dat duurt gewoon langer dan 2 weken. Vanavond had ik voor het eerst heel veel spijt dat ik toch overgestapt ben naar unlimited. Ik moest voor het eerst de 2GB aanvuller activeren, en jawel: die doet het niet. Eerst de aanvuller via de app aangezet, maar geen 2GB erbij. Als ik dan op de website de aanvuller wil toevoegen dan volgt er een foutmelding. Ik heb nu mijn unlimited mobiel als hotspot aan de PC gehangen zodat ik via die weg nog internet heb, maar het is wel een heel moeizaam gedoe zo.
Ik heb in het verleden regelmatig de 1Gb aanvuller op mijn andere unlimited mobiel geactiveerd en die aanvuller laadde altijd snel. Loopt dat met unlimited 4GVT anders soms? Ik vind het ook vreemd dat er een spam-beschermer op zit (op de website) Waarom is dat dan weer. Dit gedoe betekent in 4GVT overbodig extra klikken om snel wat GB's erbij te hebben. Dan is het wel een erg grote drempel, bijna een ontmoediging om de aanvuller te activeren.
Had ik vanavond gewoon pech dat de aanvuller niet wilde laden of is dit de keerzijde van unlimited 4GVT ?
Waarom heb ik niet de mogelijkheid om er gewoon een grote bundel (50gig bijvoorbeeld) bij te kopen. Ik wil er graag voor betalen, alles liever dan dit gedoe.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jastsali,

Wat jammer dat het MB-aanvullen zo moeizaam verloopt. Ik zie dat het uiteindelijk wel is gelukt. Op welke manier heb je toen aangevuld? Welke foutmelding kreeg je toen het niet lukte? Ik ga deze informatie dan doorzetten naar onze technische experts, want het zou namelijk soepel moeten verlopen! Het is in combinatie met Unlimited niet mogelijk om een bundel van 50 GB te activeren. Met Unlimited 4G voor Thuis krijgt je 100 GB per maand. Is de 100 GB op, dan heb je 5 GB data per dag. Dit is gratis en onbeperkt aan te vullen met 2 GB-aanvullers. Aangezien je dus onbeperkt kunt internetten, zitten de nacht- en weekendbundel niet meer bij Unlimited 4G voor Thuis.

Ik hoor graag van je zodat ik dit kan doorzetten!
Reputatie 2
Hi Hajar. Misschien lag het aan mijn ongeduld, maar als je een film zit te kijken en de 100GB is op, dan wil je zo snel mogelijk dat de 2gb aanvuller wil laden. Dat gebeurde dus niet via de app. Vervolgens via de website geprobeerd, maar daar kwam een foutmelding: ik weet niet meer wat het was, maar er stond iets bij van op een later moment proberen. Inderdaad is het me inmiddels wel een paar keer gelukt via de app aan te vullen. Misschien toch een hick-up geweest. Ik laat je weten als er vaker problemen zijn.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jastsali,

Fijn dat het toch wel is gelukt! Ik begrijp dat je wilt dat het vlot werkt, dus mocht het in de toekomst weer gebeuren, laat het mij weten! Ik kijk graag naar wat ik voor je kan betekenen!

Reageer