Beantwoord

Go Unlimited of 4G voor Thuis? Help me!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Sinds 2 maanden ben ik een tevreden T-Mobile gebruiker.
Echter was ik sinds kort opzoek naar sneller internet voor ons thuis.

Sinds wij bij iedere provider de mededeling krijgen; "pech gehad, je zit aan het einde van de lus".
Besloten het nieuwe internetten met 4G eens bekeken.

Nu wilde ik hiervoor een abonnement voor gaan afsluiten.
ECHTER: Als ik een Go Unlimited abonnement van €35,- afsluit en hier gratis een dual-sim bij aanvraag.
Kan ik dus met één abonnement, thuis internetten en mobiel werken?!

Anders zou ik dus mijn mobiel abonnement + een 4G abonnement af moeten sluiten.
Dit zou betekenen dat ik +/- €20,- + €50,- af moeten sluiten.
Is dus even dubbel zo duur.

Moet natuurlijk wel zelf een 4G naar wifi module aanschaffen, echter moet dit ook aangeschaft worden bij de 4G bundels die niet onbeperkt zijn.
icon

Beste antwoord door Issam 17 februari 2017, 15:28

Hoi allen,

We lezen dat er een aantal klanten die nu gebruik maken van 4G voor Thuis over willen stappen naar T-Mobile Go Unlimited. We hebben hier nog geen standaard overstap procedure voor, maar hier werken we wel hard aan!

Voordat je de overstap overweegt willen we je het volgende meegeven. Het 4G voor Thuis prijsplan is dusdanig ingericht dat je er vele voordelen bij hebt wanneer je het thuis gebruikt met je computers, laptops en smartphones.

- De databundel die je tot je beschikking krijgt bij 4G voor thuis is bruikbaar over de hele bundelmaand. Je hebt dus geen internet drempel per dag, wat wel het geval is bij T-Mobile Go Unlimited. Hierbij krijg je namelijk 5GB per dag tot je beschikking, na het bereiken van de 5GB kan je kosteloos 1GB aanvullers activeren. Kijk je thuis bijvoorbeeld regelmatig films en series via het internet? Dan hoef je bij het 4G voor Thuis abonnement geen rekening te houden met je dagelijks internet drempel.

- Bij het 4G voor thuis abonnement kan je gebruik maken van Port Forwarding. Dit is niet mogelijk bij T-Mobile Go Unlimited. Host je zelf een webserver, FTP-server of mailserver? Game je vaak en wil je weleens een game hosten of wil je gewoon meer poorten openen om een hogere internet snelheid te halen? Dan is dat alleen mogelijk met het 4G voor Thuis abonnement.

- Om in het weekend meer data tot je beschikking te krijgen zijn we met het 4G voor Thuis team een pilot gestart genaamd Weekendbundel. Bij het 4G voor Thuis abonnement kan je zelf een weekendbundel activeren, je krijgt dan 50GB extra tot je beschikking in het weekend!

- Maak je gebruik van het 4G voor Thuis abonnement? Dan bieden wij ondersteuning voor de Huawei Modem. Omdat de T-Mobile Go Unlimited simkaarten zijn bedoeld voor smartphones, bieden we geen ondersteuning meer voor de modem als je de overstap maakt naar T-Mobile Go Unlimited.

- Het 4G voor Thuis abonnement is maandelijks opzegbaar, je bent dus nergens aan verbonden. Bij het T-Mobile Go Unlimited prijsplan ga je een contract aan van 12 of 24 maanden.

Wil je na het lezen van de bovenstaande punten nog steeds overstappen naar T-Mobile Go unlimited dan is dat mogelijk. Om dit in werking te zetten moet je 4G voor Thuis abonnement opgezegd worden. Houd hierbij rekening met 1 maand opzegtermijn. Na het aflopen van je 4G voor Thuis abonnement kan je zelf een nieuw T-Mobile Go Unlimited abonnement afsluiten via onze website.

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 6
Hoi Bart94,

Welkom op het forum!

Als ik het goed begrijp, wil je je abonnement zowel thuis als mobiel gaan gebruiken. Dat kan, echter dien je er rekening mee te houden dat wanneer je veel download of streamt (HD Netflix/Youtube) je na elke 5Gb een MB-Aanvuller dient te activeren. Het abonnement is ook niet bedoeld om je thuis internet te vervangen.

Je zou de MB-Verdeler kunnen gebruiken in een Mifi of een oud toestel als Hotspot, maar nogmaals, het Unlimited abonnement is geen vervanger voor je vaste lijn.

Wanneer je nog vragen hebt, let us know!
Hoi Bart94,

Welkom op het forum van T-Mobile.

Het is nu eventueel mogelijk om met de nieuwe Go Unlimited EU onbeperkt internet te gaan gebruiken. Zoals KoenM al zegt, let wel op dat je na elke 5GB weer 1GB moet aanvragen, dat lijkt me niet echt heel handig.

Nu komt er, zeer snel en volgens mijn bronnen zo rond half/eind februari, T-Mobile Thuis. Je kan dan voor een vast tarief internetten, thuis bellen en interactieve TV kijken. Misschien is dit een betere oplossing? Voor meer info kijk je op: https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/nieuws-t-mobile-nederland-neemt-vodafone-thuis-over-273074

T-Mobile Thuis zou dus een goede vervanger zijn voor je Internet Thuis, alles in 1 🙂
Wat het probleem is, is dat wij ruim 5.4KM van de dichtstbijzijnde centrale wonen.
Met een "optimale" verbinding halen wij momenteel 2.1Mb/s down en 0.6/0.8Mb/s up binnen.

Het is bijvoorbeeld onmogelijk een serie te kijken, terwijl de ander aan het werk is op de computer.

Of loopt de service via 4G?
Nee, T-Mobile Thuis werkt via ADSL of via Glasvezel.
Dus mocht je er te ver vandaan wonen dan heb je een probleem, als je geen Glasvezel hebt.

Ik heb nog wel deze info voor je gevonden:
Go Unlimited is bedoeld voor mobiel gebruik op je smartphone of tablet. Je krijgt elke dag een nieuw tegoed van 5GB en als dat op is kun je onbeperkt gratis 1GB-aanvullers activeren. Dat is voor 4G voor Thuis niet praktisch en daarom zijn we momenteel aan het kijken naar een alternatieve oplossing om op een makkelijke manier meer data te kunnen gebruiken. Zodra we meer informatie hebben komen we hier op terug.
Maar er zijn momenteel die 4G internetbundels voor thuis, 100GB voor €50,-. Neem aan dat dat gewoon dezelfde 4G is dan die ongelimiteerde bundel 4G? Ik begrijp dat je het per gigabyte aan moet vragen na 5 GB per dag.

Neem aan dat die 100GB bundel gemaakt is voor het gehele internetgebruik voor een huishouden. Denk hierbij aan werk, amusement e.d.

Maar volgens mij begrijpen jullie ook dat het ui-ter-mate frustrerend is om met tergend langzaam internet te werken. Dat is waarachijnlijk veel frustrerender dan een aantal gbtjes aanvragen dagelijks? Ik neem aan dat jullie deze procedure snel en gemakkelijk hebben gemaakt? Of zit hier een moeilijke/trage procedure achter?
Edit; op wat voor manier is een 4G netwerk niet praktisch? 2.1mbs download snelheid is misschien nog wel moeilijker... als we dat al halen natuurlijk, zojuist 1.6mb/s met een snelheidstest.
Reputatie 3
Badge +5
Ik denk persoonlijk dat je prima met een Unlimited abonnement de vaste internetverbinding die je nu hebt kunt vervangen. Hou er alleen rekening mee dat het nog niet bekend is of de MB Verdeler blijft bestaan bij de nieuwe abonnementsvorm. Zo niet, dan moet je de hele tijd je simkaart wisselen of een wifi hotspot maken. Dat lijkt me niet ideaal. Maar zo lang je niet meer dan 5 GB per dag gebruikt lijkt me dit een prima werkbare oplossing. Je hebt mogelijk theoretisch gezien iets meer kans op packetloss bij 4G dan via een vaste verbinding. Maar aan de andere kant kan het niet slechter worden dan je nu hebt. Het verbaast me dat er nog ADSL geleverd kan worden over een afstand van 5,4 km, weinig providers zullen dit doen.

Maar wacht maar tot 16 januari totdat alle details bekend zijn en maak dan je keuze.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Bart,

Tof dat je aan 4G voor Thuis, dan wel Go Unlimited, denkt voor jouw thuissituatie! Daarnaast ook leuk dat er zo goed met je meegedacht wordt. 🙂

Go Unlimited is inderdaad bedoeld voor mobiel gebruik en niet als vervanger voor het vaste internet. Er zijn, naast de GB-aanvuller, nog een aantal voorwaarden:
- Alléén met het 4G voor Thuis abonnement kunnen klanten Port Forwarding gebruiken om hun apparaten (zoals beveiligingscamera’s en harde schijven) op afstand te benaderen. Met andere abonnementen is dit niet mogelijk;
- Het 4G voor Thuis modem (evt. incl. buitenantenne) zorgt voor een extra sterkte dekking en snelheid, zodat je optimaal van je 4G voor Thuis verbinding gebruik kunt maken;
- Bij 4G voor Thuis heb je een grote databundel die je over de maand kunt uitspreiden, in plaats van een starttegoed van 5GB per dag die je (gratis) aan moet vullen na deze verbruikt te hebben.

Zoals HugoB al aankaartte zijn we momenteel aan het onderzoeken of we voor 4G voor Thuis in de toekomst een alternatieve oplossing kunnen aanbieden. Als we hier meer over weten, dan delen we dit zo spoedig mogelijk met jullie! Stay tuned! 😉
Alright, bedankt!
Dan wacht ik het onderzoek even af.
David schreef:

- Alléén met het 4G voor Thuis abonnement kunnen klanten Port Forwarding gebruiken om hun apparaten (zoals beveiligingscamera’s en harde schijven) op afstand te benaderen. Met andere abonnementen is dit niet mogelijk;

Port Forwarding is bij mij niet van toepassing, gebruik ik niet.

David schreef:

- Het 4G voor Thuis modem (evt. incl. buitenantenne) zorgt voor een extra sterkte dekking en snelheid, zodat je optimaal van je 4G voor Thuis verbinding gebruik kunt maken;

Die modem heb ik al, volgens mij kan er zo een andere simkaart in.

David schreef:

- Bij 4G voor Thuis heb je een grote databundel die je over de maand kunt uitspreiden, in plaats van een starttegoed van 5GB per dag die je (gratis) aan moet vullen na deze verbruikt te hebben.

Met een gemiddeld verbruik van nog geen 2GB per dag kan ik hier zat mee uit de voeten. Af en toe een keer een uitschieter, maar dan lijkt met het aanvullen geen probleem.

David schreef:

Zoals HugoB al aankaartte zijn we momenteel aan het onderzoeken of we voor 4G voor Thuis in de toekomst een alternatieve oplossing kunnen aanbieden. Als we hier meer over weten, dan delen we dit zo spoedig mogelijk met jullie! Stay tuned! ;)

Een kennis gebruikt op dit moment al een 4g mobiel abonnement (XL met 20GB geloof ik) in zijn modem. Dit werkt probleemloos.

Kortom, volgens mij is go unlimited prima geschikt als vervanger van 4gvt als je de internet aansluiting hoofdzakelijk gebruikt voor internet en niet al te vaak al te veel boven de 5GB per dag komt.

Desondanks ben ik toch benieuwd op welke termijn er bekend is wat de uitkomst van het onderzoek is voor een alternatieve oplossing voor 4gvt.

Overigens ben ik op dit moment tevreden over 4gvt (afgezien van de datalimiet). Goede en stabiele ontvangst!
Interessante discussie....., ben enorm tevreden met 4Gvt, maar blijf het raar vinden dat er een telefoonabonnement komt met onbeperkt internet en bellen voor 35,-/mnd. Met 5 Gb/dag zit je op 150Gb/mnd. Ook ik zie dit voor mijn situatie als een goedkoper alternatief wat ook voldoet (icm de router en antenne).

Ook ik woon op 5 km van de centrale en maak voor tv gebruik van Digitenne (is helaas lage kwaliteit 14,-/mnd) en bellen met isdn via KPN (25,-/mnd). Zou graag een alles in 1 pakket willen hebben en dit mag wat mij betreft ook best een totaalprijs van 80,-/mnd (4Gvt 50,- + 25,- + 14,-) hebben als het dan ook maar onbeperkt bellen, voldoende tv kanalen in HD en onbeperkt internet via 4Gvt is. Ben bang dat dit 'm (voor wat betreft tv) niet gaat worden over de adsl.
Tenzij dit voor het buitengebied via Knippr gaat lopen en de data (net als plannen voor muziek streamen) buiten de bundel blijven of dat 4Gvt ook echt onbeperkt is.... Nadeel van Knippr is dat dit nog maar 2 streams tegelijk toestaat. In mijn situatie zou minimaal 3 toch wel wenselijk zijn (grotere gezinnen zullen graag nog meer streams willen) Kortom de mogelijkheden zijn er.

Ben benieuwd welke kant het op gaat.
Serviceweb schreef:

Nee, T-Mobile Thuis werkt via ADSL of via Glasvezel.
Dus mocht je er te ver vandaan wonen dan heb je een probleem, als je geen Glasvezel hebt.

Ik heb nog wel deze info voor je gevonden:
Go Unlimited is bedoeld voor mobiel gebruik op je smartphone of tablet. Je krijgt elke dag een nieuw tegoed van 5GB en als dat op is kun je onbeperkt gratis 1GB-aanvullers activeren. Dat is voor 4G voor Thuis niet praktisch en daarom zijn we momenteel aan het kijken naar een alternatieve oplossing om op een makkelijke manier meer data te kunnen gebruiken. Zodra we meer informatie hebben komen we hier op terug.

Beste,
Waarom gaan jullie dit pakket dan ook niet aanbieden met 4g thuis ipv glasvezel..
er zou echt een grote groep mensen blij worden dan.. meer als jullie denken want wij in de buitengebieden hebben daar ook gewoon behoefte aan..

hopelijk is er ook voor ons een oplossing alvast dank
@allenlognamenzijnongeveerbezet
Serviceweb is een medeklant, geen medewerker, hij kan je daar dus geen antwoord op geven. T-Mobile Moderators herken je aan de roze T in de avatar en tevens aan de titel 'T-Mobile Moderator', dat zijn er maar vijf. De overige mensen die reageren zijn medeklanten, aangezien dit een klant-helpt-klant forum is.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi allenlognamenzijnongeveerbezet,

Unieke naam heb je. 😉

Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie!
Issam schreef:

Hoi allenlognamenzijnongeveerbezet,

Unieke naam heb je. 😉

Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie!

Hoi #Issam, ik en vele anderen zouden ook graag het antwoord op de vraag van allenlognamenzijnongeveerbezet willen hebben. Ook ik woon in het buitengebied. Mijn situatie is nu:
internet via 4G is super (alleen niet onbeperkt), 50,-/mnd
tv via digitenne van KPN, kwaliteit niet goed, maar het werkt 14,-/mnd
telefoon, isdn (heb 3 nummers nodig) van KPN, 60,-/mnd

Dit is 124,-/mnd waarbij internet niet onbeperkt, tv minimale kwaliteit en bellen niet onbeperkt....

Kortom dit zijn de nadelen van het buitengebied, maar er is voor mij ruimte voor een alles in 1 pakket , maar dan wel graag alles onbeperkt graag....
Ook ik ben benieuwd naar het prive-antwoord. 4g voor thuis werkt prima, maar als binnenkort het adsl-abonnement van kpn wordt opgezegd zal die 100gb per maand hard gaan.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi allen,

We lezen dat er een aantal klanten die nu gebruik maken van 4G voor Thuis over willen stappen naar T-Mobile Go Unlimited. We hebben hier nog geen standaard overstap procedure voor, maar hier werken we wel hard aan!

Voordat je de overstap overweegt willen we je het volgende meegeven. Het 4G voor Thuis prijsplan is dusdanig ingericht dat je er vele voordelen bij hebt wanneer je het thuis gebruikt met je computers, laptops en smartphones.

- De databundel die je tot je beschikking krijgt bij 4G voor thuis is bruikbaar over de hele bundelmaand. Je hebt dus geen internet drempel per dag, wat wel het geval is bij T-Mobile Go Unlimited. Hierbij krijg je namelijk 5GB per dag tot je beschikking, na het bereiken van de 5GB kan je kosteloos 1GB aanvullers activeren. Kijk je thuis bijvoorbeeld regelmatig films en series via het internet? Dan hoef je bij het 4G voor Thuis abonnement geen rekening te houden met je dagelijks internet drempel.

- Bij het 4G voor thuis abonnement kan je gebruik maken van Port Forwarding. Dit is niet mogelijk bij T-Mobile Go Unlimited. Host je zelf een webserver, FTP-server of mailserver? Game je vaak en wil je weleens een game hosten of wil je gewoon meer poorten openen om een hogere internet snelheid te halen? Dan is dat alleen mogelijk met het 4G voor Thuis abonnement.

- Om in het weekend meer data tot je beschikking te krijgen zijn we met het 4G voor Thuis team een pilot gestart genaamd Weekendbundel. Bij het 4G voor Thuis abonnement kan je zelf een weekendbundel activeren, je krijgt dan 50GB extra tot je beschikking in het weekend!

- Maak je gebruik van het 4G voor Thuis abonnement? Dan bieden wij ondersteuning voor de Huawei Modem. Omdat de T-Mobile Go Unlimited simkaarten zijn bedoeld voor smartphones, bieden we geen ondersteuning meer voor de modem als je de overstap maakt naar T-Mobile Go Unlimited.

- Het 4G voor Thuis abonnement is maandelijks opzegbaar, je bent dus nergens aan verbonden. Bij het T-Mobile Go Unlimited prijsplan ga je een contract aan van 12 of 24 maanden.

Wil je na het lezen van de bovenstaande punten nog steeds overstappen naar T-Mobile Go unlimited dan is dat mogelijk. Om dit in werking te zetten moet je 4G voor Thuis abonnement opgezegd worden. Houd hierbij rekening met 1 maand opzegtermijn. Na het aflopen van je 4G voor Thuis abonnement kan je zelf een nieuw T-Mobile Go Unlimited abonnement afsluiten via onze website.
@Issam
Mag ik je hier een vraag over stellen? Stel dat je 4G voor Thuis hebt, hoe kan je zien hoeveel MB's je verbruikt? Of misschien ook nog, hoeveel kan ik NU zien hoeveel MB's ik verbruik voor ik eventueel zou willen overstappen, dus een keuze wil maken tussen 4G voor Thuis en Go Unlimited?

Misschien zijn er nog mensen die een twijfel hebben maar zelf niet eens weten hoeveel MB's ze verbruiken en dan misschien een slechte keuze maken. Excuus als de vraag ergens al staat, maar ik heb lopen (nee, achter mijn pc zittend) zoeken maar kon hier niets over vinden.
Bedankt voor heldere info Issam, weekendbundel is voor mij de reden om voorlopig nog 4gvt aan te houden. (kost mij maar €5,- meer)

@serviceweb:
hier het antwoord op je gezochte vraag: Verbruik kun je zien in de my t-mobile app.
Bedankt, ik kon het echt niet vinden
Binnenkort verhuis ik naar het buitengebied en overweeg serieus om zelf een modem aan te schaffen en gebruik te maken van Unlimited van TMobile. Maar maak ook gebruik van een Sonos geluidssysteem via Wifi netwerk en vraag me af of deze ook de genoemde 'Port Forwarding' nodig heeft?
Reputatie 5
Badge +7
@superkamp
Heb je portforwarding actief op je huidige internetrouter waar het sonos systeem aan hangt?
Je kan ook je internet verbinding tijdelijk onderbreken, maar router en WiFi in huis nog steeds actief. Als dan je sonos system nog steeds werkt, dan lijkt het me wel duidelijk.

Waar kan ik dit aan of uit zetten. Ik zou hier graag gebruik van maken. 1. om een keer een filmpje te kijken en 2. vanwege mijn werk in het weekend.
Ik lees graag hoe ik dat kan regelen!

UPDATE Laat maar. Was dus weer eens met mijn neus aan het zoeken. Gevonden. Zal zsm een ervaringsupdate sturen!
Klopt het dat een duosim aanvragen gratis is, ik dacht dit grapje enkele tientallen euro's zou kosten?
Reputatie 4
Badge
Nee, het is niet gratis, het kost maar liefst meer dan 31 €. Ik kan het weten, want ik heb er pas 1 besteld.

Reageer