Beantwoord

Internet bundel

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo,

Ik heb laatst aangeklikt dat ik door mijn bundel heen ben langzaam internet heb voor 0 euro. Sinds dien had ook geen mb's meer en nu moest de 19e dat mijn bundel van deze maand bijgevuld worden, dus dat ik weer mb's heb en zo veel bel minuten. Nu is het zo dat dit niet het geval is. Hoe kan dit? En hoe kan dit weer goed gezet worden dat ik weer snel internet heb en geen langzaam internet?

Groeten Eline
icon

Beste antwoord door Jaimy 24 juni 2018, 07:49

Hoi Eline94,

Ik ben hier natuurlijk meteen voor jou ingedoken!

Ik zie dat je gebruikmaakt van een 1 GB internetbundel en dat deze inderdaad elke 19e van de maand ingaat. Omdat ik niet in jouw exacte verbruik kan kijken vanwege privacybescherming, weet ik natuurlijk niet precies waaraan je de GB verbruikt hebt, maar ik zie wel dat jouw bundel op de 20e al 80% verbruikt was en je daar een SMS over kreeg. Vervolgens is de bundel diezelfde dag nog helemaal verbruikt. Om deze reden lijkt het denk ik alsof je geen nieuwe MB's hebt gekregen, maar dat is wel het geval.

Mijn eigen ervaring is dat 1 GB er zo doorheen kan vliegen, zeker als je bijvoorbeeld YouTube filmpjes kijkt of per ongeluk geen gebruikmaakt van Wifi, maar van 4G. Wat je kunt doen is zelf eens proberen te achterhalen waar de MB's aan opgaan. In dit topic vind je daar een heleboel tips over!

Mocht het niet lukken om je dataverbruik te beperken, dan kun je altijd overwegen om een iets hogere bundel te nemen, zoals een 5 GB of 10 GB. Dat is natuurlijk helemaal aan jou!

Hopelijk is met mijn uitleg alles duidelijker geworden. Heb je meer vragen, laat het me dan gerust weten en dan help ik je graag!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Eline94,

Ik ben hier natuurlijk meteen voor jou ingedoken!

Ik zie dat je gebruikmaakt van een 1 GB internetbundel en dat deze inderdaad elke 19e van de maand ingaat. Omdat ik niet in jouw exacte verbruik kan kijken vanwege privacybescherming, weet ik natuurlijk niet precies waaraan je de GB verbruikt hebt, maar ik zie wel dat jouw bundel op de 20e al 80% verbruikt was en je daar een SMS over kreeg. Vervolgens is de bundel diezelfde dag nog helemaal verbruikt. Om deze reden lijkt het denk ik alsof je geen nieuwe MB's hebt gekregen, maar dat is wel het geval.

Mijn eigen ervaring is dat 1 GB er zo doorheen kan vliegen, zeker als je bijvoorbeeld YouTube filmpjes kijkt of per ongeluk geen gebruikmaakt van Wifi, maar van 4G. Wat je kunt doen is zelf eens proberen te achterhalen waar de MB's aan opgaan. In dit topic vind je daar een heleboel tips over!

Mocht het niet lukken om je dataverbruik te beperken, dan kun je altijd overwegen om een iets hogere bundel te nemen, zoals een 5 GB of 10 GB. Dat is natuurlijk helemaal aan jou!

Hopelijk is met mijn uitleg alles duidelijker geworden. Heb je meer vragen, laat het me dan gerust weten en dan help ik je graag!
Hallo Jaimy,

Dat klopt niet ik heb nog steeds langzaam internet als ik geen wifi heb. Het laden van bv. pagina's of facebook gaat heel langzaam.

Groeten Eline
Reputatie 7
Badge +17
Hi Eline,

Dankjewel voor je reactie. Ik leg je graag uit waar dat aan ligt! Het klopt inderdaad dat je op dit moment langzaam internet gebruikt, omdat je 1GB bundel al op is. Op 19 juni kon je weer gebruik maken van 1GB en deze is op 20 juni al verbruikt, waardoor je nu dus weer gebruik maakt van langzaam internet. Wij kunnen vanwege de privacywet niet inzien waaraan jij je MB's hebt verbruikt, maar gelukkig kan jij dat zelf wel via de interne datateller op je toestel. In het topic dat Jaimy heeft gedeeld vind je heel veel tips om hoog dataverbruik te voorkomen. Zo kun je de volgende keer ervoor zorgen dat wel genoeg MB's overhoudt.

Je kan er ook voor kiezen om je databundel te verhogen dus kijk maar even wat je prettig vindt. Als je nu direct gebruik wilt maken van snel internet dan kun je ook een MB-aanvuller activeren.

Hopelijk is het nu wat duidelijker. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!

Reageer