Beantwoord

T-Mobile wil 4G voor thuis aanpassen - AUB niet !

Reputatie 3
Ik heb net een enquete ingevuld. Van een van de vragen ben ik erg geschrokken :

T-Mobile denkt erover na om de dienst als volgt aan te passen. De nieuwe dienst zou dan bestaan uit:
Een databundel van 100 GB
Als de 100 GB op is, dan krijgt u elke dag automatisch 5 GB gratis erbij
Als de dagelijkse 5 GB op is, dan kunt u onbeperkt 1 GB gratis erbij krijgen. U kunt de 1 GB beschikbaar maken via een simpele klik in de T-Mobile app. Als de extra 1 GB op is, kunt u dit onbeperkt herhalen (gratis).
De mogelijkheid om 's nachts gratis onbeperkt te internetten vervalt (anders dan via bovengenoemde mogelijkheid)

Het vervallen van de nachtbundel zou voor mij echt een ramp zijn. Zonder nachtbundel zitten wij binnen een paar dagen door de 100GB (we downloaden 's nachts met name onze Netflix series en PS4 games en updates) en dan moeten we de hele tijd handmatig gaan aanvullen, voor een gezin met kinderen is dat echt een waardeloos systeem. Die andere aanpassing zou natuurlijk wel mooi zijn maar dan met behoud van de nachtbundel !

Ik hoop echt dat dit niet doorgaat, als dat voor jullie ook geldt laat dan je stem horen.
icon

Beste antwoord door ViolaR 10 juli 2017, 10:42

Goedemorgen 4GvThuis gebruikers, dank voor jullie discussie op dit forum.

We hebben inderdaad een enquête uitgestuurd naar al onze 4GvThuis klanten om erachter te komen wat belangrijk wordt gevonden en hoe we ons aanbod verder kunnen verbeteren. Jullie mening in de enquête en de deze verdere input is dus belangrijk voor ons. Op basis hiervan kijken we waar de meeste behoefte naar is en hoe we ons portfolio dus zo goed mogelijk kunnen laten aansluiten hierop.

Groet, Viola
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 1
Die nachtbundel is voor mij ook zeer van belang en zou dat zeer jammer vinden als deze komt te vervallen. De rest ziet er inderdaad beter uit.
Ik maak geen gebruik van de nachtbundel, dus maakt mij niet uit.

Verder vind ik het een grote stap in de goede richting.
Ter info:
Als u terugkijkt op uw ervaringen met de 4G voor Thuis dienst van T-Mobile, hoe beoordeelt u deze dienst in het algemeen?
  • Goed, met toelichting:
  • Snelheid: Uitstekend (vergeleken met 5 Mbps ADSL)
  • Data bundel van 100 GB + 's nachts vrij + gratis weekend bundel voor 40 euro/maand: Uitstekend
  • Dagelijks wisselend IPv4 adres: Slecht (tijdens de IP wisseling ligt de verbinding er 1 tot 1.5 minuut uit, wat lang genoeg is om problemen te veroorzaken met open sessies die over een VPN verbinding lopen)
  • Geen IPv6 adres: Slecht (ik maak nu gebruik van tunnelbroker.net, maar vanwege het wisselende IPv4 adres is dit ingewikkeld)
  • Huawei E5186s-22a: Matig (de snelheid is goed, maar: geen bridge mode; dagelijkse reset; DNS cache levert currupte data)

Stel dat T-Mobile de nieuwe 4G voor Thuis dienst zou introduceren, waar zou dan uw voorkeur naar uit gaan (nog even afgezien van de prijs)?
  • De huidige 4G voor Thuis dienst, met toelichting:
  • De nieuwe dienst is niet bruikbaar, omdat de verbinding weg zal vallen als de limiet bereikt is. Dit zal problemen opleveren met:
  • - Grote downloads
  • - Automatische processen, zoals backups en downloads van updates
  • - VOIP telefonie, die altijd beschikbaar moet zijn
  • - Lang open staande verbindingen via VPN
  • 4G voor thuis wordt door de hele familie + gasten gebruikt, maar wil ik niet iedereen toegang geven tot mijn account om 1 GB toe te voegen.

Heeft u nog opmerkingen, tips of feedback voor T-Mobile over dit onderwerp?
  • Behoud de onbeperkt downloaden mogelijkheid en de weekendbundel
  • Activeer de weekendbundel automatisch voor iedereen, zodat geen SMS verstuurd hoeft te worden (sommige gebruikers hebben hier problemen mee)
  • Verbreek de verbinding niet dagelijks
Ik heb momenteel een abonnement van 25 GB per maand. Volgens de enquête zou ik voor die 100 GB per maand 5 Euro meer gaan betalen. Ik denk dat de keuze dan niet zo heel moeilijk is. Omdat het bandbreedtegebruik 's nachts bij mij nu wordt meegeteld komt daar geen verschil in.
Reputatie 1
Ik heb net een enquete ingevuld. Van een van de vragen ben ik erg geschrokken :

T-Mobile denkt erover na om de dienst als volgt aan te passen. De nieuwe dienst zou dan bestaan uit:
Een databundel van 100 GB
Als de 100 GB op is, dan krijgt u elke dag automatisch 5 GB gratis erbij
Als de dagelijkse 5 GB op is, dan kunt u onbeperkt 1 GB gratis erbij krijgen. U kunt de 1 GB beschikbaar maken via een simpele klik in de T-Mobile app. Als de extra 1 GB op is, kunt u dit onbeperkt herhalen (gratis).
De mogelijkheid om 's nachts gratis onbeperkt te internetten vervalt (anders dan via bovengenoemde mogelijkheid)

Het vervallen van de nachtbundel zou voor mij echt een ramp zijn. Zonder nachtbundel zitten wij binnen een paar dagen door de 100GB (we downloaden 's nachts met name onze Netflix series en PS4 games en updates) en dan moeten we de hele tijd handmatig gaan aanvullen, voor een gezin met kinderen is dat echt een waardeloos systeem. Die andere aanpassing zou natuurlijk wel mooi zijn maar dan met behoud van de nachtbundel !

Ik hoop echt dat dit niet doorgaat, als dat voor jullie ook geldt laat dan je stem horen.

Waar stond die enquete eigenlijk ???
Reputatie 6
Badge +11
@Wiecher
Per email gekregen: 'Klantonderzoek 4G voor Thuis' van domein vragenlijstonderzoek.nl
Die enquête heb ik ook gehad. Afschaffen van 's nachts onbeperkt internetten vind ik ook een slecht idee. 4G was voor mij een goed alternatief voor de trage koperdraad hier in het buitengebied en 's nachts onbeperkt internetten maakte het aantrekkelijk. Als dat wordt afgeschaft ga ik weer terug naar de koperdraad.
En dat geklungel met telkens een beetje bundel erbij vragen is helemaal onzinnig.
Reputatie 6
Badge +11
Een maand of wat geleden zag ik ergens via deze link:
https://www.t-mobile.nl/my/verbruikstatus/verbruiksdetails

dat 's nachts niet onbeperkt is maar een 1 TeraByte (=1000GB) limit heeft. Nu kan ik dat niet terug vinden, maar met huidige modem kom je ook in theorie nooit boven de 540GB in 1 nacht.

Ik zie dat ik per maand gemiddeld ruim boven de 100GB zit (dus met nachtbundel) en dan doe ik veel om dataverbruik te beperken. Voor 4GvT abo zat ik al op een maandgemiddelde van 140GB. Als de nachtbundel weg gaat en gratis SMSsen de methode wordt, is het geen 4GvoorThuis meer, maar meer een 'GO Unlimited' zonder lettertjes met tethering resticties. Een huis is geen persoon die even kan SMSsen als het 'internet op is' en het lijkt bijna een diskwalifitatie van de slogan "4G voor Thuis" en daardoor liggen onzekerheid en onbetrouwbaarheid op de loer.

De enquete is van iemand van Marketing en lijkt vooral een soort zoektocht in de 'bundelhandel'. Dus lager maandbedrag om meer mobiele klanten te krijgen zonder eerst te kijken naar kwaliteits / technische verbeteringen zoals op dit forum al vaak gesuggereerd zijn.
Voor de sommigen is naast de verplichte E5186s-22a nog een eigen router + richtantenne van toepassing, dus totaal aan apparatuur voor 1 jaar is grofweg 500 Euro en communicatie apparatuur verouderd snel. Dat is meer dan de 12x40 = 480 Euro.
Reputatie 2
Als ze dit abbonement drastisch gaan veranderen dan ben ik gauw weer weg.

Die nachtbundel laten varen slaat 100% nergens op. Er is duidelijk aan de latency te zien overdag vs snacht's dat er totaal geen congestion is tussen 0:00 en 6:00. Waarom ze hier dan vanaf willen stappen als 'verbetering' is mij een raadsel. Ik kom absoluut niet aan mijn 100GB zonder die nachtbundel, heb al een 25GB bij moeten kopen en daarbij heb ik tot nu toe elk weekend een "weekendthuis' bundel geactiveerd.

Ik zit op dit moment net aan het randje van de maand wel/niet halen....

Ik zou zeggen, laat lekker zoals het is, en geef ons een optie voor een 200GB bundel per maand voor pak'm beet 60/70 euro, en laat die nachtbundel in tact.

Mogen ze dit eigenlijk zomaar drastisch veranderen? Ik snap dat dit een zogenaamde 'beta' service is, maar zou erg sneu zijn als ik na een maand of 2 dus met rommel opgezadeld zit waar ik mijzelf niet voor opgegeven hebt.
Badge +1
Rustigggggg! Het is voorlopig maar een enquête. Het gevaar van dit topic is dat alleen mensen reageren die er tegen zijn. Waar tegen? Er is nog niets besloten
Reputatie 2
Mensen mogen best bezorgd zijn en gelijk hun mening dumpen... Ik weet het goed gemaakt: Als ze toch zoiets door duwen geef mensen dan de optie om te switchen als ze dit wensen.
Reputatie 3
Bedankt voor jullie reacties. Zonder de nacht (en weekend) bundel is wat overwogen wordt gewoon een kopie van Tmobile unlimited a 35 euro of Tele 2 unlimited a 25 euro. Het enige verschil is de 100GB startbundel maar daar zit ik na een paar dagen al overheen. Als je dan een bestand van pak 'm beet 20GB wil downloaden moet je 15keer handmatig opwaarderen. Dit is echt waardeloos en sommige downloads zullen ook niet accepteren dat de verbinding telkens onderbroken wordt en dan kan je helemaal die grotere bestanden niet meer binnenhalen. 4G voor thuis is begonnen als een alternatief voor vast internet, waar nu aan gedacht wordt is een kopie van de diensten voor mobiele telefonie en voor mij in ieder geval niet bruikbaar.

Ps voor gamers zoals mijn zoon is het onderbreken van de verbinding na elke 1GB ook een ramp. Zelfde geldt voor Voip, Netflix, etc.
Reputatie 2
Inderdaad. Het wordt ge-advertised als replacement voor vast internet. Het idee achter de huidibe bundel limiet is uiteraard de congestion die overdag dan zou optreden voor telefoon gebruikers. Hier is daar snachts geen sprake van dus vandaar de 0:00 tot 6:00 ongelimiteerde bandbreedte (die in mijn opzicht zelfs nog iets kan worden verbreed qua tijden)

Mja ze moeten doen wat ze willen, denk toch dat ze dan aardig wat klantjes kwijt zijn.

Ik zou ook nog kunnen leven met een pakket van een paar honderd GB, en daar zou ik best 80 per maand voor willen dokken.
Badge +1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1783543/last
Hier een verwijzing naar een provider waar je 30 gb per dag mag gebruiken, alleen het is een vaag clubje waar weinig over bekend en te vinden is.
Reputatie 2
Idd, vertrouw er weinig op. Ook als ze een andere mast gebruiken zou mijn latency zomaar van 15ms naar 50ms gaan.

We hebben inderdaad een enquête uitgestuurd naar al onze 4GvThuis klanten om erachter te komen wat belangrijk wordt gevonden en hoe we ons aanbod verder kunnen verbeteren. Jullie mening in de enquête en de deze verdere input is dus belangrijk voor ons. Op basis hiervan kijken we waar de meeste behoefte naar is en hoe we ons portfolio dus zo goed mogelijk kunnen laten aansluiten hierop.

Groet, Viola
Reputatie 1

Groet, Viola

Ik heb geen email daarvan gehad hoor, hoe kan dat ?
Reputatie 1
Ik dacht dat ik eindelijk een goed alternatief gevonden had voor de "vaste' internetverbindingen, glasvezel, kabel, koper. Ik vond het al gek dat er toch een databundel op zat maar daar is nog mee te leven. De nieuwe plannen nopen mij, mochten ze doorgaan, toch weer te gaan zoeken naar een ècht alternatief voor 'vast", namelijk zonder beperkingen, zonder gedoe met sms (zit in de router, wie bedenkt zoiets). Ik gen gaarne bereid om daar een flink bedrag voor te betalen. in 2008 hadden wij al een Laptop Executive abo, die kostte € 80,- per maand (3G, max 480 KB/s);)De concurrentie zit niet stil, T-Mobile! ga je fraaie product nou niet naar de knoppen helpen met ideeën die totaal niet bij een alternatief voor "vast" passen.
Reputatie 2
Ik sluit me helemaal aan bij Frits (vorige post) en bij de anderen die hierover hun zorg hebben uitgesproken. Als het idee dat is genoemd in de enquete werkelijkheid wordt ga ik terug naar max 2,8 mbps bij xs4all. Dan wacht ik wel op de glasvezelkabel die hier in het buitengebied er hoe dan ook gaat komen over een paar jaar. Geen enkele update op de prima ideeën in de topiclist van Dennis. Er gebeurt helemaal niets mee. Het enige signaal dat doorklinkt is dat heel veel gebruikers iets gedaan willen hebben aan de datalimiet en dan toveren ze zo'n surrogaatoplossing uit de hoge hoed. Een grotere of onbeperkte datalimiet zou voor mij zelfs een alternatief zijn voor glasvezel, want dat ik (muv de bundel) tevreden ben, dat moge duidelijk zijn. Zo jammer van T-mobile om zo'n mooi kansrijk product als 4GVT zo te verkwanselen.
Ik zou dit eigenlijk heel erg graag willen! Ik zit net op het punt om over te stappen naar Go Unlimited of Unlimited van Tele2 omdat de 100GB gewoon niet genoeg is, en ik niet altijd wil wachten tot 00:00 om een netflix aflevering te kijken..

Misschien een idee om hier een keuze van te maken? Dat je voor de prijs van de 100GB bundel ook kan kiezen voor dit pakket. Dat zou voor mij perfect zijn 🙂
Reputatie 2
Geef mij maar de helft van mijn huidige snelheid 80/40 naar 40/20 Mbit/s of nog langzamer, en
écht zekerheid van een ongelimiteerde data verbinding met FUP.

Beter nog is ons dynamisch knijpen gebaseerd op netwerk congestion, of gewoon snelheid overdag knijpen en snachts unlimited.

Reageer