Unlimited (= 100GB + unlimited 2GB "aanvallers") = Limited 4G voor Thuis abonnement ...

Reputatie 3
Allen,

Ik wil nog maar eens een duit in het zakje doen rondom de discussie Unlimited dataverbruik.
In de bijlage staan twee opvolgende weergaven van ons dataverbruik, twee volwassenen zonder kinderen of andere huisgenoten die internet gebruiken. Wel hebben we zo´n 30 apparaten in gebruik, die -regelmatig gemeten- dagelijks met elkaar zo'n 150MB verstoken, niets dus eigenlijk.
Per dag maken we -zie de bijlagen- met z'n tweeën zo'n 2-3GB soldaat aan klein bier: surfen, mailen, App updates en korte minutenfilmpjes. Maar onderschat dat niet: is dus al 75% van ons maandelijks "Unlimited" datagebruik! En doen we nog helemaal niets op Netflix, YouTube etc. de grootverbruikers van data.
In de eerste bijlage is te zien dat we op 1 dag "even" 23GB hebben verstookt. Wat dat is? Een "gewone" TomTom update (ongelooflijk dat ze daar zich deze werkwijze menen te kunnen permitteren) en zo'n 30 afleveringen download aan Netflix om mee te nemen op vakantie. 30 afleveringen van zeg 50 minuten, dus zeg maar 1 aflevering per dag in een maand (Binge Watching? Kan dat al met 1 aflevering per dag?).

Dan zijn wij dus al ruim door onze Unlimited 100GB per maand heen! Gelukkig kunnen we verder nog wat Netfixen en YouTuben die maand doordat we ook nog Unlimited Tele2 abonnementen via onze mobiele telefoons hebben (per persoon 5GB per dag met unlimited 1GB "aanvallers"). Wij schakelen daarom over op de hotspotfunctie via de telefoon als we Netflixen, TV kijken ed. Zo komt Jan Splinter door de 100GB winter ... En maken we op deze manier zeker 5 x 30 = 150GB per maand erbij nog eens extra op!

Ik heb medelijden met mensen die veel internetten en kinderen hebben. Ik denk dat die vaak al na een week hun Unlimited grens van die maand bereikt hebben ...

Dit om te laten zien dat het echt niet van deze tijd is om dergelijke abonnementen Unlimited te noemen. En dat stapgroottes van 1 of 2 of 5GB in abonnement echt absurd zijn.

Doe flink zou ik willen zeggen tegen T-Mobile (en anderen): zorg dat Unlimited ook echt Unlimited wordt! Of noem 100GB met aanvallers gewoon 100GB+ o.i.d. maar niet Unlimited ... Wees eerlijk!

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hi Ondersteen,

Dank voor jouw bijdrage. Ik heb in dit topic ook aangegeven dat er voorlopig niets gaat veranderen en dat is ook nu onveranderd. Dit klinkt misschien kort door de bocht, maar op die manier wil ik je in ieder geval een eerlijk antwoord verschaffen.

Aangezien er al een algemeen topic is waar feedback gegeven kan worden, gaat dit topic op slot.