Beantwoord

Unlimited 4G voor Thuis is niet onbeperkt

• 25 maart 2018
  • 22 reacties
  • 6870 Bekeken

Inmiddels heb ik met veel T-Mobile-medewerkers gesproken over diverse problemen, met betrekking tot de dienstverlening van T-Mobile. Het lijkt erop dat alles bij mij mis gaat: slechte internetverbinding (lage snelheid), veel problemen met de facturatie en soms helemaal geen internetverbinding, etc.

T-Mobile belooft bij het abonnement 'Unlimited 4G voor Thuis' altijd onbeperkt internet. Wanneer het dagelijks tegoed op is, gaat de internetsnelheid omlaag en kan je altijd onbeperkt gratis aanvullen met 2GB.
Op 10, 11 en 12 februari 2018 heb ik op alle 3 dagen het dagelijks tegoed verbruikt en daarom werd ik genoodzaakt om gratis 2GB 'bij te kopen'. Aan het einde van de dag (tegen middernacht) werd op alle 3 dagen de internet-verbinding VERBROKEN. Hierdoor was ik niet in staat om extra 2GB 'bij de kopen' en had daarom gedurende lange tijd geen internetverbinding. Pas bij het begin van een nieuw etmaal werd het nieuwe dagtegoed beschikbaar gesteld en had ik weer verbinding. Ik heb deze klacht gemeld bij jullie technische dienst op 22 februari en dacht dat hiermee het probleem was opgelost.

Echter zondagavond 18 maart 2018 was er paniek bij ons thuis. Mijn jongste zoon moest een deadline halen voor de Universiteit. Op deze zondag is veel gebruik gemaakt van het internet en daarom waren wij om 19:22 uur al door ons dagtegoed heen. Vervolgens werd de internetsnelheid NIET VERLAAGD, maar geheel verbroken.

Daar komt nog bij dat de Sms-berichten, die melding maken van het internetgebruik en dat het dagtegoed op is, worden verstuurd naar http://192.168.8.1/html/smsinbox.html.

Wanneer je hier niet naar kijkt, doet het probleem zich spontaan voor en heb je vervolgens helemaal geen internetverbinding, maar wel een belangrijke deadline die moet worden gehaald (zie hierboven). Paniek in de tent dus!

Via, via hebben wij middels een smartphone (als hotspot) en een internetverbinding van een andere provider 2 keer een internetverbinding met T-Mobile moeten maken om vervolgens op te kunnen waarderen met tweemaal 2GB. Een noodgreep dus!

Ik wil dit echt niet nog eens meemaken en verzoek jullie daarom met klem dit probleem op te lossen en doen, wat jullie beloven: altijd overal onbeperkt internet (desnoods met een lagere snelheid, zodat je in ieder geval kunt opwaarderen) en niet de internetverbinding 'gewoon' verbreken.

Graag ontvang ik, zo spoedig mogelijk, jullie reactie/oplossing, alsook de 100% zekerheid dat dit nooit meer gebeurt. Onze 2 zonen moeten regelmatig deadlines halen (vaak rond middernacht) en de situatie, zoals hierboven omschreven, helpt hier niet bij.

Dit is echt onacceptabel en T-Mobile doet ook nog eens niet, wat zij belooft.
Alvast hartelijk bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
Piet van Leuveren
icon

Beste antwoord door Hajar 26 maart 2018, 13:07

Hi Piet,

Wat ongelukkig dat je dit zo hebt ervaren. Ik wil er dan ook alles aan doen om dit in orde te maken voor jou! Op dit moment ben je niet ingelogd met My T-Mobile en dus kan ik niet bij je gegevens. Zou je eens kunnen inloggen met My T-Mobile of als dat niet lukt mij een privébericht sturen met je 06 nummer, naam, geboortedatum, adres en laatste 5 cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik dit verder oppakken en zorgen dat we jou snel van een oplossing voorzien! Ik hoor graag van je.
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Piet,

Wat ongelukkig dat je dit zo hebt ervaren. Ik wil er dan ook alles aan doen om dit in orde te maken voor jou! Op dit moment ben je niet ingelogd met My T-Mobile en dus kan ik niet bij je gegevens. Zou je eens kunnen inloggen met My T-Mobile of als dat niet lukt mij een privébericht sturen met je 06 nummer, naam, geboortedatum, adres en laatste 5 cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik dit verder oppakken en zorgen dat we jou snel van een oplossing voorzien! Ik hoor graag van je.
Ik ben nu ingelogd.
Wanneer kan ik een reactie verwachten?
Ik kan mij niet voorstellen, dat ik de enige klant ben met dit probleem. Jullie forum staat er vol mee. Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik ingelogd moet zijn. Dat ben ik overigens nu al een hele tijd en geen reactie van jullie kant. Hoe gaan jullie dit snel en goed werkend oplossen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Peter,

Je moet je forumaccount registreren met My T-Mobile en dan kan kunnen wij bij je gegevens. Zonder je gegevens kunnen we ook niet zien wat er eerder is besproken en kunnen we dit niet doorzetten naar onze technische afdeling. Geef je een seintje als het is gelukt?
Ik heb al heel veel keren contact gehad met jullie technische dienst. Afgelopen week nog. Die zouden e.e.a. testen/uitzoeken en mij terugbellen. Dit is NIET gebeurd. Jullie TD is volledig op de hoogte en inmiddels ook jullie directie (mevrouw M. Snoep - Directeur Consumenten Markt). Laatstgenoemde heb ik afgelopen week een aangetekend schrijven gestuurd. Dus van hoog tot laag is op de hoogte. Nu graag een oplossing!
T-Mobile doet echt niet wat zij belooft: ALTIJD ONBEPERKT internet. UNLIMITED is echt NIET ONBERKT bij T-Mobile! Wanneer het dagtegoed op is, wordt de internetverbinding 'gewoon' verbroken en kan je dus niet meer 2GB 'bij kopen'. Vervolgens moet je doodleuk wachten op het volgende etmaal en kan je weer verder ...
Reputatie 3
Badge +11
Hey Peter,

We willen er natuurlijk alles aan doen om dit zo spoedig mogelijk voor je op te lossen! Ik, als recent afgestudeerde, kan me maar al te goed voorstellen dat de situatie met de deadlines paniek heeft veroorzaakt. Op dit moment ben je echter met alleen jouw email adres ingelogd op onze Community, hierdoor kunnen wij de juiste gegevens niet inzien. Graag vraag ik je dan ook het 097-nummer, je naam, geboortedatum, adres en laatste 5 cijfers van je rekeningnummer in een privebericht naar mij te sturen. Deze heb ik namelijk nodig om alle gegevens in te zien.

Geen zorgen, Peter. Zodra ik deze gegevens van je heb ontvangen zal ik er alles aan doen om het voor je op te lossen!
OK Bas, klinkt goed.
Hoe stuur ik een privébericht naar jou?
Ik wil niet al mijn informatie voor iedereen leesbaar versturen.
Het gaat dus om het volgende: na mijn 100GB per maand, val ik terug naar 5GB per dag. Deze is elke dag aan te vullen met 2GB. Dus totaal 7GB per dag. Vervolgens wordt de verbinding geheel verbroken en kan ik niet weer 2GB aanvullen. Hierdoor heb ik slechts 7 GB per dag en wordt de internetverbinding verbroken en moet ik wachten tot het volgende etmaal.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi pvleuveren,

Je kunt op Bas zijn naam klikken, waarna je de knop "Privébericht" ziet staan. Daar kun je een privéberichtje naar Bas sturen! Gaat dat zo lukken?

Hij zal jouw vraag verder oppakken zodra hij jouw bericht binnen heeft! 🙂
Reputatie 6
Badge +11
@pvleuveren
Wel vrij genant dat TD en M.Snoep er bij worden gehaald voor een vermeend technisch probleem en ook nog drie moderators die je verder aan de lijn houden met privegegevens kopieren. Jij bent de zoveelste die de 1-op-1 vertaling maakt van de marketing kreet 'Unlimited' naar 'Onbeperkt'

T-Mobile is een marketing/reclame/verkoop machine (naast mobile netwerk provider) met clickbait en alle trucs die daarbij horen, b.v. de lettertjes wel in standaard formaat, maar dan 'handig' verborgen achter uitklaptekstvelden.
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

"
Kan ik met Unlimited 4G voor Thuis echt onbeperkt internetten?
"
"
Ja. Bij Unlimited 4G voor Thuis start je iedere maand met een tegoed van 100 GB om vrij te gebruiken. Ben je door de 100 GB heen, dan krijg je een dagtegoed van 5 GB. Zijn deze GB’s op? Dan activeer je de rest van de dag zo vaak je wilt gratis 2 GB-aanvullers. We proberen op deze manier oneerlijk en/of commercieel gebruik te voorkomen. Zo heeft iedereen Unlimited internet, en wordt het netwerk niet onnodig belast. Natuurlijk sturen we je sms’jes wanneer je GB’s (bijna) op zijn.
"

Blader ook dit eens door zou ik zeggen
https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/nieuws-4g-voor-thuis-wordt-unlimited-4g-voor-thuis-296937

Voor mensen die al een jaar of langer 4GvT gebruiken is 'Unlimited' nogal geerodeerd en gewoon gelijk aan 'Bundels' zoals bij prepaid: Als het op is, is er geen internet meer.
Reputatie 3
Begrijp dat dan: bij T-Mobile betekent UNLIMITED dat je ONBEPERKT aan ´t lijntje wordt gehouden zonder je vraag te beantwoorden of je probleem op te lossen ... SIMPEL!
Reputatie 1
Ik heb het idee dat TMob maar wat op de markt plempt en daarna pas te kijken hoe het verloopt.
Een forum opzetten zoals deze is natuurlijk leuk, maar men doet er vervolgens bijna niets mee.
Er zijn veel klanten ontevreden over het nieuwe 4G voor Thuis ongelimiteerd (wat ook al een vreemd systeem is vanwege die rare 2 Gb aanvullers).
Als ik bijvoorbeeld op mijn huisadres TMob zou willen hebben staat er op hun website dat ik glasvezel heb wat ook weer NIET klopt. Het gaat dan om Alles in 1 pakket: Internet, vast Bellen en TV.
Als je met een idee komt zoals vele klanten hier ook hebben gedaan wordt er naar gekeken maar daar blijft het ook bij.
Ze hebben wel het snelste 4G netwerk maar dat is dan ook alles wat WEL klopt.
Hopen op meer providers in de toekomst die wel naar luisteren naar de klanten, of eigenlijk bidden 😉
Gisteren uitgebreid gesproken met een medewerker van T-Mobile. Deze gaf eindelijk toe, dat het hier EEN BUG IN HET SYSTEEM betreft. Heeft mij toegezegd dit op te pakken en komt daar z.s.m. op terug. Nu maar hopen, dat dit ook echt gebeurt.
Reputatie 3
Vaak wordt EEN KLUITJE IN HET RIET ook wel EEN BUG IN HET SYSTEEM genoemd, waarbij UNLIMITED z.s.m. weer ONBEPERKT op gewacht kan worden.
Ik hoop dat je geen gelijk hebt. Echter vandaag nog steeds niets gehoord van T-Mobile, terwijl dit toch een ernstig probleem is. Zeker gezien de vele negatieve berichten (ook op dit Forum) ben ik 'bang' dat je wel gelijk hebt: Unlimited T-Mobile is niet onbeperkt.
Reputatie 3
Unlimited T-Mobile is WEL onbeperkt: er zit geen limiet aan het onbeperkt wachten namelijk!
Goedemiddag,

Het 'probleem' is naar alle tevredenheid door T-Mobile opgelost!
'Unlimited 4G voor Thuis' is WEL onbeperkt. Gelukkig maar.
De start was moeizaam, maar ik ben inmiddels een tevreden gebruiker.
Groet, Piet van Leuveren
Reputatie 6
Badge +11
Goedemiddag,

Groet, Piet van Leuveren

Je drukt nooit op de aanvuller knop blijkbaar?
Of hebben ze speciaal voor jouw aanpassingen gedaan t.o.v. ander gebruikers (en is het dus geen 'Unlimited 4G voor Thuis' abo meer stcict genomen)?
Reputatie 7
Badge +18

Goedemiddag,

Groet, Piet van Leuveren
Je drukt nooit op de aanvuller knop blijkbaar?
Of hebben ze speciaal voor jouw aanpassingen gedaan t.o.v. ander gebruikers (en is het dus geen 'Unlimited 4G voor Thuis' abo meer stcict genomen)?

Of Piet gebruikt niet meer dan 5 Gb per dag, dan hoef je ook niet zelf aan te vullen. Nadat de 100 Gb van die maand op is krijg je 5 Gb per dag net zoals bij mobiel unlimited.
Reputatie 6
Badge +11
Of Piet gebruikt niet meer dan 5 Gb per dag, dan hoef je ook niet zelf aan te vullen.
Dat valt onder het kopje 'nooit op de aanvuller knop drukken'.

Reageer