Beantwoord

Verbruik van weekendbundel gaat ook nog eens uit normale bundel


terwijl de weekendbundel geactiveerd was ,is er blijkbaar na het weekend toch het verbruik nog eens uit de normale bundel gegaan.
30-4 was het nog zondag en er is toch nog 17 gb verbruikt


zo gaat de bundel wel erg hard
icon

Beste antwoord door Hajar 10 mei 2017, 09:46

Hi Sperwer,

Ik heb gelijk aan een technisch specialist gevraagd of hij hiernaar wil kijken en wij zien dat je in het weekend van 28 april tot 30 april geen weekendbundel hebt geactiveerd. Wij zien namelijk geen sms terug naar 2244 om de bundel te activeren. Wij zien dat je de week erop op 5 mei de weekendbundel van 50GB wel hebt geactiveerd door te sms'en naar 2244. Zorg er in de toekomst voor dat je op vrijdagavond of uiterlijk zaterdagochtend de bundel activeert zodat je MB's niet uit je eigen databundel gaan.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 🙂

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hi Sperwer,

Ik heb gelijk aan een technisch specialist gevraagd of hij hiernaar wil kijken en wij zien dat je in het weekend van 28 april tot 30 april geen weekendbundel hebt geactiveerd. Wij zien namelijk geen sms terug naar 2244 om de bundel te activeren. Wij zien dat je de week erop op 5 mei de weekendbundel van 50GB wel hebt geactiveerd door te sms'en naar 2244. Zorg er in de toekomst voor dat je op vrijdagavond of uiterlijk zaterdagochtend de bundel activeert zodat je MB's niet uit je eigen databundel gaan.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 🙂
hoi
ik heb wel degelijk de sms gestuurd
hier gebruik ik een fritzbox 6840 lte en daar kan ik geen sms mee sturen
dus ik doe de sim kaart even in een mobiele telefoon, stuur de sms en krijg een bevestiging

de sms heb ik volgens mij al eerder in de week gestuurd
ik zou het nog kunnen nazien door de simkaart weer in de telefoon te stoppen en de verzonden sms berichten te bekijken

ook bij my t-mobile zag ik ook dat de weekend bundel actief was!!!
hier de weekendbundel sms

gestuurd met mijn oude nokia!
Reputatie 7
Badge +19
Hi sperwer,


Dankjewel voor je reactie en de screenshots. We hadden inderdaad gekeken vanaf 27 april en dus hebben wij jouw sms van de 25ste niet gezien. In My T-Mobile wordt dataverbruik standaard geregisteerd, zowel gratis nachtbundel verbruik als gratis weekendbundel verbruik. maar deze gaan niet van de 100GB bundel af. Mijn collega heeft een overzicht gemaakt van jouw verbruik dat zichtbaar is op My T-Mobile. Je ziet dat je in totaal 121GB hebt verbruikt waarvan 44GB valt binnen gratis verbruik.



Mocht dit niet helemaal duidelijk zijn dan kan ik je ook laten bellen door een technisch specialist, als je dat fijner vindt.
er onduidelijk is dat de maand (mei)nu begint met 30-4 2017 in het t-mobile overzicht.
in het overzicht van april stond 30-4 2017 er ook al op.

hoe kan ik nagaan dat die laatste dag van de maand niet dubbel geteld word
Reputatie 7
Badge +19
Hi Sperwer1,

Het overzicht op My T-Mobile kan soms van slag zijn en het verbruik niet helemaal goed weergeven. De MB's van 30 april zijn niet van je huidige bundel af gegaan. Dit kun je straks ook zelf controleren op je factuur. Bij factuurspecificaties zie je hoeveel MB je hebt verbruikt. Houd dit anders even in de gaten wanneer je nieuwe tegoed in gaat. Controleer hoeveel MB's je de volgende dag over hebt. Mocht je dan iets iets zien wat niet klopt trek dan gelijk aan de bel.
soms van slag ,dat is niet het juiste woord
het is me meerdere maanden opgevallen dat de laatste dagen van de maand weer in het verbruiksoverzicht van de nieuwe maand staat. (en deze keer zelfs het verbruik van de weekendbundel)

zelf had ik de indruk dat dit wel van de bundel af ging , maar heb me er tot nu toe niet in verdiept
ik zal het wat beter bekijken komende maand
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sperwer1,

Houd het dan inderdaad even goed in het oog! Als er dan iets opmerkelijks gebeurt, dan horen we het graag van je!

Reageer