Beantwoord

1 cent verschil?

  • 29 August 2021
  • 6 reacties
  • 133 Bekeken

Op mijn factuur zie ik een gesprek naar +64 van 9:42 min. voor 12,71

Het tarief is 1,27 euro / minuut, wat volgens mij op 12,70 uit zou komen.. waar komt die ene cent vandaan?

icon

Beste antwoord door Anonymous 29 August 2021, 20:19

Bekijk origineel

6 reacties

Ja hoor, alleen krijg je het bedrag afgerond zien tot 2 cijfers achter de komma,  bij meer eenheden kan er een paar cent verschil in komen omdat de aanbieder wel met in/ex BTW moet rekenen achter de schermen, voor klachten moet je dan ook bij de belastingdienst zijn.

@Olaf van der Spek Klopt, zou dus zo 1.271 kunnen zijn inclusief BTW, eigenlijk zou elk bedrag ex BTW moeten worden getoond, dan kun je het bedrag inclusief zelf narekenen, maar dat mag niet in de communicatie naar consumenten.

 

Als je 1 euro ex pakt is het precies 1.21 inclusief, ga je op 1.05 euro zitten klopt het ronde bedrag niet meer omdat 21% van de 0.05 nooit geen rond bedrag is op de cent nauwkeurig.

 

Zijn de prijzen inclusief BTW niet leidend voor consumenten?

Reputatie 7
Badge +5

Bellen tegen dergelijke tarieven vraagt om een Voip account. Ook voor een mobiele telefoon zijn er VOIP of SIP apps te installeren.

[Verwijderd door Moderator. Het maken van reclame is niet toegestaan. Zie ook de huisregels.]

@Olaf van der Spek Klopt, zou dus zo 1.271 kunnen zijn inclusief BTW, eigenlijk zou elk bedrag ex BTW moeten worden getoond, dan kun je het bedrag inclusief zelf narekenen, maar dat mag niet in de communicatie naar consumenten.

 

Als je 1 euro ex pakt is het precies 1.21 inclusief, ga je op 1.05 euro zitten klopt het ronde bedrag niet meer omdat 21% van de 0.05 nooit geen rond bedrag is op de cent nauwkeurig.

Is de 1,27 euro/minuut afgerond en is het dus eigenlijk iets anders?

 

Dat komt door de afronding op 2 decimalen van het inclusief en exclusief BTW bedrag.

Reageer