Beantwoord

Abonnement wijzigen

  • 8 September 2021
  • 10 reacties
  • 181 Bekeken

Hi,

Gister heb ik mijn abonnement verlengd. Van 10gb per maand naar de go 19.1 unlimited. Dit ging in eerste instantie fout, toen na een aantal pogingen toch een mail gehad dat het lukt was om 3uur 's nachts.

Dit abonnement zou 26euro p/maand moeten kosten. Echter zie ik in de facturen dat aankomend factuur 33euro zal gaan kosten, dit klopt niet. Daarbij staat er bij mijn voordeel 2gb gratis data, dat is gek bij een unlimited abonnement volgens mij zou dit 10euro korting moeten zijn.

Als ik bij me overzicht kijk zie ik vervolgens nog steeds me oude abonnement staan. Het lijkt erop dat het nieuwe abonnement nog niet geactiveerd is. Mijn mobiel heeft namelijk nog geen 5G terwijl er hier wel dekking zou moeten zijn. 

 

Mvg,

Mike van Es



 

icon

Beste antwoord door Anonymous 8 September 2021, 12:42

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mikeve97 

Kun je mij een privebericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 5 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag met je mee!

Ja de telefoon is reeds herstart, en nu net nogmaals. De MB aanvuller kost ook nog steeds 10euro voor mij.

In principe zou het nog dezelfde dag in moeten gaan.

Op korte termijn zal een moderator deze topic vast wel even bekijken, als dit het geval is kan deze misschien even nakijken wat de status is van de verlenging/wijziging(en).

Ja de telefoon is reeds herstart, en nu net nogmaals. De MB aanvuller kost ook nog steeds 10euro voor mij.

Dat klopt die staat op 19.2 alleen heb ik geen 5G op mijn mobiel(Iphone 12 mini), terwijl dat wel zo zou moeten zijn, er is ook ruim voldoende dekking . Echter heb ik geen 5G 

Heb je, je iPhone al een keer opnieuw opgestart ?

 

en in de tmobile app staat dat ik nog steeds max 12gb heb voor deze maand, wat ook niet klopt. 

Klopt, dan is het goed doorgevoerd.

Die 12GB resterend klopt overigens ook, als je volgende maand kijkt dan zal je zien dat er 8.000MB (8GB) staat. Als het goed is zie je nu - in tegenstelling tot je vorige abonnement - nu het knopje/linkje “MB's AANVULLEN” vermeld staan ?

Als je hierop klikt zie je één optie n.l. 2 GB-aanvuller NL GRATIS of € 0,00.

Dat klopt die staat op 19.2 alleen heb ik geen 5G op mijn mobiel(Iphone 12 mini), terwijl dat wel zo zou moeten zijn, er is ook ruim voldoende dekking . Echter heb ik geen 5G en in de tmobile app staat dat ik nog steeds max 12gb heb voor deze maand, wat ook niet klopt. 

In principe zou je hier moeten kunnen zien welk abonnement je nu hebt.

De overeenkomst was al verstreken dus de verlening had direct in effect moeten treden. Dat werd ook verteld aan mij. Gezien het hele proces al stroef verliep verwacht ik dat er iets fout is gegaan.

@Gerrit078 Kan het dan ook even duren voordat het abonnement actief wordt? Voor zover ik begreep zou dit meteen moeten gaan, maar dit is naar mijn inziens nog niet gebeurt.

Een upgrade of downgrade van een abonnement wordt in principe direct doorgevoerd. Een verlening ligt er maar net aan. Als je nog binnen de overeenkomst van 12- / 24 maanden zit, dan zal de verlenging pas ingaan vanaf het moment dat de vorige overeenkomst voorbij is.

Als je vorige 12- / 24 maanden erop zit, dan wordt een verlening direct doorgevoerd tenzij je een andere datum hebt afgesproken.

Wat ik soms nog wel eens zie is dat klanten tussentijds (dus binnen hun huidige overeenkomst) al willen verlengen en dan het liefst al direct gebruik maken van bijvoorbeeld Onbeperkt internet. In dat geval wordt het huidige abonnement verhoogd naar unlimited en start na de lopende periode direct de nieuwe overeenkomst (lees; de verlenging).

@Gerrit078 Kan het dan ook even duren voordat het abonnement actief wordt? Voor zover ik begreep zou dit meteen moeten gaan, maar dit is naar mijn inziens nog niet gebeurt.

 Hi,

Gister heb ik mijn abonnement verlengd. Van 10gb per maand naar de go 19.1 unlimited. Dit ging in eerste instantie fout, toen na een aantal pogingen toch een mail gehad dat het lukt was om 3uur 's nachts.

Dit abonnement zou 26euro p/maand moeten kosten. Echter zie ik in de facturen dat aankomend factuur 33euro zal gaan kosten, dit klopt niet. Daarbij staat er bij mijn voordeel 2gb gratis data, dat is gek bij een unlimited abonnement volgens mij zou dit 10euro korting moeten zijn.

Als ik bij me overzicht kijk zie ik vervolgens nog steeds me oude abonnement staan. Het lijkt erop dat het nieuwe abonnement nog niet geactiveerd is. Mijn mobiel heeft namelijk nog geen 5G terwijl er hier wel dekking zou moeten zijn. 

 

Mvg,

Mike van Es

 

Als je de wijziging gisteren pas hebt laten doorvoeren, dan zal je nog even moeten wachten tot de nieuwe factuur. Op de eerste factuur na de wijziging worden nog allerlei verrekeningen doorgevoerd. Je eerste factuur bevat dus een deel van het oude abonnement, en een deel van het nieuwe abonnement. Maar ook de klantvoordeel van het oude en nieuwe abonnement.

Op de eerste factuur is het vaak niet helemaal duidelijk door al die herberekeningen..

Reageer