Beantwoord

Annuleren 4G voor Thuis

  • 28 December 2022
  • 6 reacties
  • 128 Bekeken

Geachte Lezer.

 

Ik heb vandaag woensdag 28 december telefonisch een 4g voor thuis abbonement besteld. Mijn voorwaarde was dat ik er bewakingscamera's fulltime op kon laten draaien. Nu lees ik dat dat onredelijk verbruik opleverd. Hij zij dat het geen problemen opleverde, deze meneer loog me gewoon voor. Hij zegt dat ik 14 dagen bedenktijd heb.

Hij zegt je kan hem ook ophalen in de t mobile shop. Nu lees ik dat dan verkoop of afstand vervalt. Is dat zo? Ik kan toch gewoon annuleren? Heb het gesprek hier op mn telefoon staan. Meneer bedonderd mij gewoon knetter hard. Kan iemand me helpen?? 

 

icon

Beste antwoord door eric 28 December 2022, 22:55

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De voorwaarden kun je gewoon op de website lezen maar zijn ook onderdeel van het contract.

"Voorbeelden van gebruik dat leidt tot een abnormale belasting voor ons mobiele netwerk en⁄of de ervaring van andere klanten negatief kan beïnvloeden, zijn: • Het gebruik van permanent openstaande verbindingen, zoals verbindingen zonder menselijke tussenkomst voor bewakingscamera’s en gateway apparaten".

Je kunt je bestelling inderdaad nog annuleren,  bel dan even de klantenservice. 

 

Geachte Eric

De medewerker heeft me helemaal geen contract gestuurd via de mail ook geen bevestiging niks. 

Hij heeft me voorgelogen over de voorwaarden van het product. Ik heb het on tape.

Ik vroeg wanneer krijg ik het in huis?

Hij zegt ik heb de optie om het in de winkel op te halen. Je hebt gewoon 14 dagen bedenktijd.

Ook als ik hem in de winkel ophaal.

Hij stuurde mij zeker naar de winkel zodat ik niet kan annuleren.  Ik heb nog niks opgehaald.

Ik zeg ik gebruik het abbonement om 24/7 een bewakingscamera op te laten draaien hij zegt dat is geen probleem dat kan gewoon.

Dus hij liegt bewust over de voorwaarden,, vervolgens zegt hij ik kan hem laten klaarleggen in de winkel. Op deze manier vervalt verkoop op afstand zegt de site.

Dit is gewoon iemand verschrikkelijk misleiden en voorliegen. 

Het kan toch niet zijn dat ik hier aan vast zit of niet?  Hoe kom ik hier vanaf?

Heb nog geen bestnummer geen contract geen bevestiging niks. Ik krijg een seintje wanneer ik het kan komen ophalen. 

Dus hij liegt over de voorwaarden en over de bedenktijd als ik hem in de winkel ophaal.

Dat kan toch niet?????

 

 

 

 

Beste t mobile

Woensdag 28 december om 19:07 belde ik Niels Lucassen met de sales afdeling van T mobile 

Ik zocht een 4g abbonement met simkaart en router die een wifi signaal afgeeft.

Ik heb overduidelijk meerede malen vermeld dat ik het 4g data abbonement wil gebruiken voor 3 beveiligingscamera's.

De verkoper zei dat het abbonement 4 g voor thuis 150 gigabite daar geschikt voor was en dat het me geen problemen op zou leveren en ik kon onbeperkt opwaarderen zonder limiet.

Ik heb vermeld dat de camera's continue verbonden zouden zijn met wifi.
Volgens de verkoper was dat geen probleem. Nu lees ik in de voorwaarden dat het gebruik van beveiligingscamera's snel onredelijk gebruik oplevert,
en dat dat overbelastend is voor het netwerk. Deze meneer heeft me flink misleid en voorgelogen.


Ik vroeg hoelang het duurde voordat ik het thuis had. De verkoper zij daar momenteel geen mogelijkheden voor te hebben.
Hij kon het wel laten klaarleggen in de winkel en ook dan had ik gewoon wettelijk 14 dagen bedenktijd. Nu lees ik ook nog dat de bedenktijd vervalt omdat de verkoop dan niet op afstand is gedaan als je het in de winkel ophaald.

Dit gesprek is rechtsgeldig opgenomen als voicelog op mn telefoon. Dit is zeer geschikt rechtsgeldig bewijsmateriaal.

Ik kan bewijzen dat ik heb aangegeven dat het abbonement 3 bewakingscamera's moest voorzien van data en dat hij zei dat het abbonement daar geschikt voor zou zijn
en dat dat geen problemen op zal leveren.

Ik kan bewijzen dat hij me geen optie gaf het thuis te laten bezorgen.
Ik kan bewijzen dat hij zegt dat ik 14 dagen bedenktijd heb ondanks dat ik het in de winkel ophaal.

Dit is absoluut misleidende verkoop door middel van dwaling.

Deze meneer liegt naar mijn mening  mij bewust voor door te zeggen dat het abnonement geschikt is voor beveiligingscamera's en dat dat geen problemen oplevert betreft fair use policy.
Meneer liegt naar mijn mening bewust dat ik 14 dagen bedenktijd heb als ik het in de winkel ophaal zodat ik zijn sale niet kan annuleren.

Als ik had geweten dat ik bij ophalen in de winkel geen bedenktijd had had ik het niet gekocht.
Als ik had geweten dat in de voorwaarden vermeld stond dat beveiligingscamera's snel leiden tot onredelijk gebruik en overbelasting van het netwerk had ik het niet gekocht. Ik heb duidelijk vermeld dat dat het doel is van mijn aanschaf.
Anders heb ik een abbonement van 40€ die ik niet kan gebruiken.

Dit is absoluut misleidende verkoop en volgens de wet oneerlijke handelspraktijken niet toegestaan.
Deze verkoop moet vernietigd worden.

Vriendelijke groeten Niels Lucassen.

Reputatie 7
Badge +14

Als je geen bevestiging hebt gehad, dan is het maar de vraag of er een abonnement ID afgesloten.  Bel even de klantenservice of er op jouw adres een 4g voor thuis abonnement is afgesloten.  Het is een mobiele dienst,  dus je moet kiezen voor de afdeling "mobiel ". Als de bestelling is gevonden kun je hem direct laten annuleren. 

Het is niet de bedoeling dat je meerdere topics over dit onderwerp maakt. Ik zal een moderator vragen om dat andere topic te sluiten,  dan houden we het hier centraal voor jou.

Ik heb al verzoek gedaan om dit account te verwijderen. En om alle content te verwijderen.

Als het na vandaag nog online staat is het niet mijn verantwoording t mobile heeft alles netjes opgeloste niet onrechtmatig gehandeld.

 

Dank u wel tmobile!

Reputatie 7
Badge +14

Hartstikke goed @Lucassenalmelo , jammer dat het niet direct duidelijk aan je is gemaakt door de verkoop afdeling. 4G voor thuis is geen vervanging van een vaste lijn. 

Er zijn wel producten op de markt die een dergeljke dienst wel ondersteunen, dat is vooral voor de zakelijke markt en kent ook een andere prijsstelling. Maar als dat geen probleem is voor jouw toepassing dan kan ik die info wel met je delen. Ook zijn er tegenwoordig oplossingen in routers die bewakingscamera'’s alleen in het geval van een detectie data laten verstoken. Denk aan die bouwplaats opstellingen waar diverse camera's hangen. Je wilt niet dat die constant streamen naar een meldkamer, maar alleen als er een detectie in het beeld voorkomt. 

Reageer