Belofte #4. Contractvrijheid nog steeds niet ingelost

  • 19 October 2021
  • 26 reacties
  • 527 Bekeken

Reputatie 6
Badge

Bij de fusie van T-Mobile en Tele2 heeft T-Mobile vijf beloftes gedaan aan de Europese toezichthouder. Een van die beloftes is: “#4 Na de fusie biedt het nieuwe T-Mobile contractvrijheid”. 
 

Volgens de belofte geldt dit voor zowel vaste als mobiele abonnementen. Geen van beide zijn op dit moment maandelijkse opzegbaar. 

Waarom is dit nog steeds niet gebeurd, en wanneer gaan jullie deze belofte inlossen? 


This topic has been closed for comments

26 reacties

Reputatie 7
Badge +14

@stefan.1997 Was dat niet alleen bedoelt als je eventuele zou overstappen van 2 Naar TM?

Dus eenmalig?

Goedemorgen trouwens!

Reputatie 6
Badge

Goedemorgen,

dat is niet wat er in de belofte staat. 

 

Reputatie 7
Badge +14

@stefan.1997 Er staat nergens dat je per maand kan overstappen.

lijkt mij ook een duur grapje voor klant en TM,bij de Groenen moet je daar voor betalen €2,- extra voor mobile en uiteraard geldt dat niet voor thuis.

Het was in mijn ogen een eenmalige actie en dat lijkt mij ook logisch de nieuwe leden moeten wel de kans krijgen om te testen.

Ik ben nu wel benieuwd, evengoed is het voor mij niet nodig de keus tussen 1 of 2 jaar is voor mij goed zo! Bij wie zit jij dan? En wil je overstappen? Je kan altijd afkopen

Reputatie 6
Badge

beste @CrisTien,

Sorry, maar dan lees je echt niet goed. Trouwens, Na de fusie mocht je je contract ook niet opzeggen. Dit omdat er niks veranderde. Dus dit was ook niet eenmalig. 

Er staat hier duidelijk: “Wij bieden de klanten flexibiliteit maandelijks hun vaste en mobile abonnement op te kunnen zeggen.” & “Contractvrijheid stelt klanten in staat over te stappen als ze niet tevreden zijn met het product, de prijs of de service. Het dwingt ons altijd kwaliteit te leveren tegen een scherpe prijs. Wij kunnen en durven dat aan!”

Ik heb gewoon een T-Mobile Abonnement en op zich ben ik niet ontevreden. Alleen ik houd er niet van om een jaar vast te zitten. Ik wil over kunnen stappen als er ergens een beter aanbod is. Bovendien is dit een belofte en ook voorwaarde geweest waarop de fusie door de Europese toezichthouder is goedgekeurd. Deze belofte moet daarom gewoon worden ingelost. 

Reputatie 6
Badge

Het kan ook zo zijn dat dit op dit moment al geldt en dat je gewoon aanspraak kan maken op deze belofte, maar dan hoor ik dat graag van T-Mobile. 

Reputatie 7
Badge +14

@stefan.1997 Nu veel succes dan. Maandelijks overstappen voor Thuis duur ergernis grapje. Dat zal niemand willen.

En wie weet komt het nog tegen extra betaling net als bij KPN, 

De moderators zullen vanzelf wel een keer reageren op jouw verhaal. 
Zelf moet ik er niet aan denken! 

Reputatie 7
Badge +14

Het kan ook zo zijn dat dit op dit moment al geldt en dat je gewoon aanspraak kan maken op deze belofte, maar dan hoor ik dat graag van T-Mobile. 

Mensen moeten nog steeds afkopen. 

Bij de fusie van T-Mobile en Tele2 heeft T-Mobile vijf beloftes gedaan aan de Europese toezichthouder. Een van die beloftes is: “#4 Na de fusie biedt het nieuwe T-Mobile contractvrijheid”. 
 

Volgens de belofte geldt dit voor zowel vaste als mobiele abonnementen. Geen van beide zijn op dit moment maandelijkse opzegbaar. 

In de foto die je meestuurt staat letterlijk “… hun vaste OF mobiele abonnementen op te kunnen zeggen .”

Waarom is dit nog steeds niet gebeurd, en wanneer gaan jullie deze belofte inlossen? 

Bij Tele2 heb je de optie om voor een contract (mobiel) te kiezen wat maandelijks op te zeggen is en dat is onderdeel van “het nieuwe T-Mobile”. 
 

Opgelost!

 

Ik wil hier toch ook even op inhaken;

Er wordt “in grote tekst” gesproken over het “Nieuwe T-Mobile” dat suggereert dus dat contractvrijheid wordt geboden bij T-Mobile en je maandelijks je overeenkomst kunt ontbinden of overstappen.

 

@stefan.1997 Er staat nergens dat je per maand kan overstappen.

 

Helaas, de beloftes worden geuit op de T-Mobile website, quote;

Wij geven je je vrijheid terug. Met vaste lage prijzen voor onbeperkt mobiel en vast internet. En na de fusie kun je ook kiezen voor een vast abonnement dat maandelijks opzegbaar is.

KPN en VodafoneZiggo, zo kan het dus ook

 

Wie door klikt, komt vervolgens terecht in een door T-Mobile beschikbaar gestelde pdf-document, te weten deze. Hierin staat, quote;

Wij bieden klanten de flexibiliteit maandelijks hun vaste of mobiele abonnement op te kunnen zeggen.


en;

Contractvrijheid stelt klanten in staat over te stappen als ze niet tevreden zijn met het product, de prijs of de service. Het dwingt ons altijd kwaliteit te leveren tegen een scherpe prijs. Wij kunnen en durven dat aan!

 

Tel dit alles bij elkaar op en je ziet dat het voor nogal wat verwarring kan zorgen terwijl website en document eigenlijk duidelijk zijn. Maar T-Mobile eigenlijk na publiceren van de betreffende informatie nauwelijks iets van dit alles heeft gecommuniceerd of aangeboden.

Het lijkt erop dat het een doelstelling is van iets dat nog gaat komen.

 

Bij Tele2 heb je de optie om voor een contract (mobiel) te kiezen wat maandelijks op te zeggen is en dat is onderdeel van “het nieuwe T-Mobile”. 

De pagina en het PDF-document spreken over “T-Mobile” en niet over Tele2, (TS @stefan.1997 ) doelt volgens mij ook op T-Mobile daar Tele2 sowieso geen vaste diensten meer aanbied en mobiele diensten al maandelijks aanbied.

 

Reputatie 6
Badge

Beste @Gerrit078,

bedankt voor de verheldering. Dit is inderdaad precies wat ik bedoel. T-Mobile heeft nog niks gedaan om deze belofte na te komen. Volgens mij kan de ACM gewoon ingrijpen en T-Mobile alsnog dwingen om contractvrijheid te realiseren op zowel mobiel als vast. 
 

De website suggereert overigens met de zin: ‘KPN en VodafoneZiggo, zo kan het dus ook‘, dat KPN geen contractvrijheid biedt. KPN is op dit moment de enige die op zowel vast als mobiel contractvrijheid biedt  

@CrisTien een contract afkopen is niet he zelfde als contractvrijheid. 

Reputatie 6
Badge

Bij de fusie van T-Mobile en Tele2 heeft T-Mobile vijf beloftes gedaan aan de Europese toezichthouder. Een van die beloftes is: “#4 Na de fusie biedt het nieuwe T-Mobile contractvrijheid”. 
 

Volgens de belofte geldt dit voor zowel vaste als mobiele abonnementen. Geen van beide zijn op dit moment maandelijkse opzegbaar. 

In de foto die je meestuurt staat letterlijk “… hun vaste OF mobiele abonnementen op te kunnen zeggen .”

Waarom is dit nog steeds niet gebeurd, en wanneer gaan jullie deze belofte inlossen? 

Bij Tele2 heb je de optie om voor een contract (mobiel) te kiezen wat maandelijks op te zeggen is en dat is onderdeel van “het nieuwe T-Mobile”. 
 

Niet Opgelost!

In de foto die je meestuurt staat letterlijk “… hun vaste OF mobiele abonnementen op te kunnen zeggen .”


Volgens mij betekent dit dat je de mogelijkheid moet hebben om zowel een vast als mobiel abonnement op te kunnen zeggen.

Tele2 is dan wel onderdeel van T-Mobile. De beide bedrijven hebben allebei altijd hard geroepen dat het twee verschillende merken met eigen proposities blijven  tevens staat het inderdaad op de website van T-Mobile en impliceert dat dus dat T-Mobile contractvrijheid belooft!

 

 

Beste @Gerrit078,

bedankt voor de verheldering. Dit is inderdaad precies wat ik bedoel. T-Mobile heeft nog niks gedaan om deze belofte na te komen. Volgens mij kan de ACM gewoon ingrijpen en T-Mobile alsnog dwingen om contractvrijheid te realiseren op zowel mobiel als vast. 

 

Het is maar de vraag of en zo ja, wanneer T-Mobile die beloften waar kunnen maken. Het vergt natuurlijk sowieso al tijd om zaken te implementeren, voor te leggen aan de mensen in het bestuur, de juiste prijs vast te stellen, marketting technisch zaken goed op orde te brengen.

Dat gezegd hebbende, Tele2 is overgenomen en dus is het nu afwachten of en zo ja wanneer T-Mobile deze beloften waar gaat maken. Het is n.l. niet zomaar een kwestie van drie schakelaars omhalen en gaan.

Overigens weet ik nog zo net niet of de ACM hier überhaupt iets tegen kan doen, het is niet dat T-Mobile deze beloften heeft geuit in haar huidige aanbod (proposities) en dus niet nakomt.

Kleine note overigens, noch de ACM noch de EU hebben de fusie goedgekeurd vanwege die beloften. Beide hebben onderzoek gedaan hoe het zou gaan rondom concurrentie e.a. eventuele gevolgen. Daar de overname van Tele2 geen grote impact zou hebben op concurrentie en gevolgen is de overname goedgekeurd. Het is dus zekers niet zo dat een boete wordt opgelegd of de fusie ongedaan wordt gemaakt omdat ze zich niet aan de uitspraken op die pagina (of PDF-document) na zijn gekomen.

 

De website suggereert overigens met de zin: ‘KPN en VodafoneZiggo, zo kan het dus ook‘, dat KPN geen contractvrijheid biedt. KPN is op dit moment de enige die op zowel vast als mobiel contractvrijheid biedt 

 

De betreffende pagina en PDF document dateren uit 2018 en inderdaad in 2018 bood KPN nog geen maandcontract aan. Anderzijds is zo'n stiekeme steek wel erg kinderachtig (onprofessioneel).

 

Misschien dat één van de moderators eens kan reageren en (laten) uitzoeken wat nu de plannen zijn rondom de beloften / veranderingen die op de betreffende pagina en in het document zijn benoemd. 

Reputatie 6
Badge

Volgens mij komt er geen reactie meer 🙈😂

Heb je ook de papieren / contracten mbt de overname van Tele2 naar T-Mobile voor ons? En dan degene welke jij ontvangen hebt en niet de standaard online versie!!! 

Staat er geen bijzondere clausule in welke weer verwijst naar een ander puntje waardoor een eerder genoemd punt komt te vervallen?

 

En als je wilt opzeggen dan doe je dat toch gewoon, snap die azijnpisserij ff niet...

 

Reputatie 6
Badge

Het gaat niet om azijnpisserij. Het gaat erom dat T-Mobile op zijn eigen website adverteert met beloftes die vervolgen deels of gewoon niet worden ingelost. Verder vind ik het jammer dat een moderator mijn reactie Volgens mij komt er geen reactie meer 🙈😂markeert als beste antwoord ipv zelf een serieus antwoord op mijn vragen te geven.

 

En ik snap dat het vervelend is dat ik ze daar op wijs, maar geef dan op zijn minst een antwoord. 

Ik heb via een andere weg wel een soort antwoord gekregen. Daarin werd verwezen dat Tele2 wel contract vrijheid biedt. Maar dat deed het voor de fusie ook al en in de belofte staat dat het nieuwe T-Mobile contractvrijheid biet op zowel Vast als mobiel. Tele2 biedt helemaal geen vaste contracten meer aan. Dus ook weer een onzin antwoord

Reputatie 7
Badge +4

Niet alleen mods kunnen dat markeren @stefan.1997 . ;)

Reputatie 6
Badge

@TAVL,

 

wie dan nog meer want ik was het niet.  

Reputatie 7
Badge +4

Alle SU’s en mods

Reputatie 7

TS kan dat toch ook ?

TS kan dat toch ook ?

Idd die ook!

TS, Moderators en SU kunnen een topic als beantwoord markeren.


Tijdje geleden had ik een topic gemaakt met de vraag waarom moderators hun eigen antwoord standaard markeren als “Antwoord” dan wel die van de TS terwijl een issue nog niet opgelost was. Waarom daarom, topic wat ik aangemaakt had is niet te vinden meer…

 

11 topics gestart
6 topics zichtbaar

 

Reputatie 6
Badge

Ok, maar de vraag is dus nog zeker niet beantwoord. Dus graag dit topic graag open laten staan. 

Reputatie 6
Badge

@David Helaas nog geen inhoudelijk antwoord op deze vraag. 

@David Helaas nog geen inhoudelijk antwoord op deze vraag. 

Ik vermoed - gezien hoe lang dit topic al open staat - dat er geen eenvoudige reden voor te geven valt.

Het staat je echter natuurlijk altijd vrij om een klacht te deponeren bij Consuwijzer zodat die eens kunnen onderzoeken of en zo ja, hoe… T-Mobile kan worden gehouden aan die belofte.

Het heeft in ieder geval niet op de pagina's van producten en diensten gestaan, evenmin in de Algemene Voorwaarden en je contract. Consumenten kunnen zich in dezen dan dus ook niet beroepen op dwaling of misleiding. Maar goed, niet geschoten is altijd mis.

 

Reputatie 6
Badge


Ik heb de melding al door gezet naar de ACM zij zijn aan het onderzoeken of T-Mobile aan de beloftes kan worden gehouden. Dus dat is nu afwachten. Toch is het jammer dat T-Mobile niks van zich laat horen. Zijn het loze beloftes? Kunnen of willen ze de beloftes niet waarmaken? Daarnaast vind ik dat erbij de fusie meer dan voldoende verwijzingen zijn gedeeld naar de beloftes denk aan sociale media en YouTube. De CEO van T-Mobile Nederland heeft middels verschillende Youtube video’s ook uitingen gegeven aan de beloftes. Er stonden een aantal video’s online waarin hij kort alle beloftes toelichtte. Daarvan staat alleen nog de eerste en volledig ingeloste belofte online. Het filmpje over belofte nummer vier lijkt wel verdwenen te zijn. 
 

Het zou T-Mobile in ieder geval sieren om hier te reageren, ze hebben des tijds groot van de toren geblazen met de beloftes dan vind ik dat je ze ook moet waar maken of in ieder geval opheldering geven over waarom je de beloften niet na komt, wel zo netjes toch?  Ik zal ze in ieder geval blijven herinneren tot alle beloftes zijn ingelost, of op andere wijzen zijn verantwoord. 
 

 


https://fb.watch/9jMOK0swJl/

https://fb.watch/9jMY9Dtwcx/

 


Ik heb de melding al door gezet naar de ACM zij zijn aan het onderzoeken of T-Mobile aan de beloftes kan worden gehouden.

Heel de tijd hoor ik alleen maar de zin;

 

Wij gaan de uitdaging aan met de duopolie, zowel op de mobiele als op de vaste markt.
We gaan onze beloftes één voor één waarmaken de komende jaren.

En de komende jaren is nu, morgen 2022, 2023 en kan je heel breed interpreteren.

De beloften die gedaan zijn waren niet verplicht en was niet de reden waarom de EU heeft ingestemd met de overname. Daarnaast kan een bedrijf natuurlijk besluiten af te zien van een dergelijke aankondiging/belofte als blijkt dat het niet haalbaar is. Vergeet niet dat de markt in de tussentijd ook niet stil staat.

Wat mij betreft mag T-Mobile ook wel met maandelijks opzegbare overeenkomsten komen, hopelijk wel zonder klantvoordeel zodat een vast contract nog wel leuke voordelen blijft houden. Flexibiliteit kent tenslotte z'n prijs :-)