Bestaande abonnementen zijn verhoogt, nieuwe abonnement lager dan oude prijs aangeboden


Mogelijk ben ik niet de enige die dit is opgevallen maar door de inflatie zijn bestaande prijzen en abonnementen aangepast. Vervelend natuurlijk allemaal maar wel logisch opzich. Ik heb naast een mobiel abonnement ook een Thuis abonnement en ook daar is een verhoging doorgevoerd.

 

Wat ik dan alleen niet begrijp is dat op dit moment nieuwe klanten een mobiel en vast abonnement kunnen afsluiten voor een lager tarief dan voor de inflatie (incl. klantvoordeel). Zojuist belde ik daar over maar degen was vrij kort en bot doordat er niets veranderd kan worden aan de doorgevoerde inflatieprijzen. Hier belde ik niet specifiek voor maar dat het vreemd is dat bestaande abonnementen duurder zijn geworden en nieuwe abonnementen voordeliger (maar werd niet goed begrepen volgens mij).

Degene aan de lijn gaf ook aan omdat ik nog 1,2 jaar een abonnement heb lopen, zei deze prijs niet kan aanpassen of korting geven. Pas als het contract eindigt, maar een inflatiecorrectie is zonder probleem mogelijk.

 

Ben ik de enige die dit als vreemd ervaart? Ik hoop dat dit recht getrokken kan worden.. Echt klantvriendelijk voor trouwe klanten is dat niet vind ik


10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Er zijn vaak aanbiedingen voor nieuwe klanten. Dat werkt overal zo, of je nu een krantenabonnement , een energiecontract of een mobiel of internet aansluiting nodig hebt.

Het is geen standaard dat bestaande klanten ook aanbiedingen voor nieuwe klanten krijgen. Overstappen kan dus lonend zijn of aan de klantenservice t.z.t een speciale aanbieding vragen.

Hoi Eric,

Ik begrijp wat je zegt maar als je het mij vraagt is het vreemd bestaande klanten bijna €4,- p/m door te belasten omdat het nodig is (lees inflatie) en nieuwe klanten hetzelfde aan te bieden voor bijna €5,- minder? Dan is het blijkbaar toch niet zo hard nodig?
En het gaat mij meer om het principe en een gelijke behandeling, als was er maar een stap hoger aangeboden in de data bijvoorbeeld voor de rest van mijn contract.

Moest dit opzoeken maar inflatie correctie wordt in mijn contract specifiek vermeld. En heb ik dus voor getekend. Helaas hadden we afgelopen jaar een enorme inflatie maar leuk is anders. 

 

Edit op mijn eerdere post: Ik dacht dat tmobile in 2021 mijn abbonnement automatisch verlengd had maar dat heb ik blijkbaar toch zelf gedaan. 

Reputatie 7
Badge +14

 

Edit op mijn eerdere post: Ik dacht dat tmobile in 2021 mijn abbonnement automatisch verlengd had maar dat heb ik blijkbaar toch zelf gedaan. 

Automatisch verlengen wordt zeker gedaan,  maar dan wordt de opzegtermijn 1 maand.

Inflatiecorrectie zie bij alles, na T-mobile volgt ook Ziggo. Maar netwerken vreten nu eenmaal veel energie, dat moet ergens aan terugverdiend worden.

Los van de infaltiecorrectie, wordt het abo nu voordeliger aangeboden dan ik ik eind vorig jaar betaalde.

 

Mogelijk ben ik niet de enige die dit is opgevallen maar door de inflatie zijn bestaande prijzen en abonnementen aangepast. Vervelend natuurlijk allemaal maar wel logisch opzich. Ik heb naast een mobiel abonnement ook een Thuis abonnement en ook daar is een verhoging doorgevoerd.

 

Wat ik dan alleen niet begrijp is dat op dit moment nieuwe klanten een mobiel en vast abonnement kunnen afsluiten voor een lager tarief dan voor de inflatie (incl. klantvoordeel). Zojuist belde ik daar over maar degen was vrij kort en bot doordat er niets veranderd kan worden aan de doorgevoerde inflatieprijzen. Hier belde ik niet specifiek voor maar dat het vreemd is dat bestaande abonnementen duurder zijn geworden en nieuwe abonnementen voordeliger (maar werd niet goed begrepen volgens mij).

Degene aan de lijn gaf ook aan omdat ik nog 1,2 jaar een abonnement heb lopen, zei deze prijs niet kan aanpassen of korting geven. Pas als het contract eindigt, maar een inflatiecorrectie is zonder probleem mogelijk.

 

Ben ik de enige die dit als vreemd ervaart? Ik hoop dat dit recht getrokken kan worden.. Echt klantvriendelijk voor trouwe klanten is dat niet vind ik

 

Klopt helemaal.

Vandaag bij gsmweb.nl een nieuw abo afgesloten voor T-mobile. Ik ben al jaren klant. Maar als ik de keuze maak voor abo verlengen betaal ik eenmalig €150,00 extra voor het nieuwe toestel dan wanneer ik kies voor nieuw abo met nummerbehoud. Dit schijnt te kunnen door de bonussen die T-mobile geeft aan een partij als gsmweb voor het aanbrengen van nieuwe klanten waardoor gsmweb meer korting kan geven. Korting van €150,00. En als trouwe klant van T-mobile loop je dit alles mis als je simpelweg je huidige abo wilt verlengen. Ik vind dit serieus erg klantonvriendelijk. Vroeger was er nog klantenbinding. Extra voordeeltjes voor huidige, bestaande klanten

Reputatie 7
Badge +14

Via gsmweb zie je wel bij meer providers dat een verlenging tot een duurder toestel lijdt dan een nieuw abonnement.  Op de eigen t-mobile website wordt dat onderscheid  niet gemaakt.

Via gsmweb zie je wel bij meer providers dat een verlenging tot een duurder toestel lijdt dan een nieuw abonnement.  Op de eigen t-mobile website wordt dat onderscheid  niet gemaakt.

Ook dat klopt inderdaad. Maar een partij als gsmweb koopt de toestellen grootschalig in en hierdoor zijn de kosten voor een toestel weer lager dan direct bij T-mobile. Het feit blijft dat een vaste klant duurder uit is dan een nieuwe.

Reputatie 7
Badge +14

Retailers worden misschien vaker gebruikt en beloond om nieuwe klanten te werven? Bestaande klanten weten de providers ook direct te bereiken. Het blijft natuurlijk een open markt waarin concurrentie natuurlijk best aanwezig is. Jij als consument hebt het voor het kiezen!

Retailers worden misschien vaker gebruikt en beloond om nieuwe klanten te werven? Bestaande klanten weten de providers ook direct te bereiken. Het blijft natuurlijk een open markt waarin concurrentie natuurlijk best aanwezig is. Jij als consument hebt het voor het kiezen!

Tsja, de keuze is €250,00. Is voor mij veel geld

Reageer