Beantwoord

Bestelling geannuleerd na verlenging

  • 23 December 2019
  • 14 reacties
  • 1966 Bekeken

Reputatie 3

Ik wilde vandaag mijn abonnement verlengen maar dat lukt om de een of andere reden niet. Had via de website alles netjes ingevuld en kreeg daarna melding dat ik na 10 minuten een bevestigingsmail zou krijgen. Omdat ik een hele tijd daarna nog niets ontvangen had  heb ik naar de klantenservice gebeld die mijn aanvraag in jullie systeem zag staan en mij vertelde dat alles vandaag wel goed zou komen. Nog geen 10 minuten na mijn telefoontje kreeg ik een e-mail dat mijn bestelling geannuleerd is en dat ik geen verlenging van mijn abbo met nieuwe telefoon krijg. Vervolgens krijg ik een uur na de afwijzing een e-mailtje dat jullie zo blij zijn met mij als klant en dat ik mijn abbo verlengen kon. Wat dus ook niet lukte dus blij gemaakt met een dooie mus. Ik ben zwaar teleurgesteld omdat een tevreden klant na 8 jaar ineens geen abbo met nieuwe telefoon meer krijgen kan....


 

icon

Beste antwoord door Evy 23 December 2019, 14:25

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6

Hi @BarbaraG 

Hier geef ik je graag meer duidelijkheid over! Een abonnement kan om een meerdere redenen worden afgewezen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan openstaande facturen of een betalingsachterstand. Beiden kan je gemakkelijk controleren via My T-Mobile! Vergeet ook niet om andere abonnementen op dezelfde naam te controleren. Die bekijken we namelijk ook. Een andere mogelijkheid voor afwijzing is het risico-onderzoek. We vragen altijd gegevens op bij Preventel, Experian en Focum. Indien daar gegevens bekend zijn, bekijken we of deze impact hebben op de kredietwaardigheid. Bestel je met een toestelkrediet van meer dan €250, -? Dan controleren we óók eventuele registraties bij het BKR. Op deze manier beschermen we onze klanten op een financiële manier, dat vinden we net zo belangrijk! Om privacy-redenen kunnen we de exacte reden van afwijzing zelf niet inzien. Natuurlijk kan je die wel zelf opvragen, via dit formulier. Let op: een kopie van een geldig legitimatiebewijs is vereist. Hopelijk heb ik je hiermee alle duidelijkheid gegeven waar je naar op zoek was.

Als je nog vragen hebt, dan ben ik er altijd om je verder te helpen!:grinning:

Reputatie 3

Nou mijn t-mobile facturen zijn allemaal betaald. Ovwr 2 dagen komt de nieuwe factuur weer. Zou bij een verlenging en nieuwe foon zelfs minder gaan betalen dan wat ik nu doe.

Vraag middels dat formulier dan wel informatie op maar vind het nog steeds raar dat je na 8 jaar zo'n mailtje krijgt 

Reputatie 3

Kan dat formulier alleen gebruiken  als ik in de winkel bestelling met geldig legitimatie bewijs van de aanvraag heb gedaan. Ik heb de mijne online via de website van T-Mobile gedaan. Dus hoe nou verder....

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @BarbaraG Is het abonnement wel afgewezen? Heb je soms 2 keer achterelkaar een aanvraag gedaan?

Te snel

Heb je een aanvraag voor een abonnement gedaan maar heb je nog geen reactie ontvangen? Dien dan niet weer een aanvraag in: de tweede aanvraag wijzen we namelijk automatisch af!

Reputatie 3

Ja heb inderdaad een 2e poging gedaan omdat ik vanochtend geen mail ontvangen had. Dacht dat er iets verkeerd was gedaan tijdens het verzenden.  Daarna kreeg ik een mailtje dat ik geweigerd was

Reputatie 7
Badge +14

@BarbaraG Daar kan dus (gok ik) het probleem in zitten. Het kan altijd langer duren voor dat de bevestigingsmail binnen komt.

Wat stond er in de mail van goedkeuring? Dat je bericht krijg wanneer de telefoon bezorgt zal worden enz? De tweede poging wijzen ze altijd af! 
Welke telefoon heb je besteld? Was(is) die telefoon op voorraad?

Wacht dan nog even af dan kan het zijn dat je alsnog een mail krijgt met instructies hoe het verder gaat enz.
Laat in ieder geval even weten of het is opgelost en je gewoon de foon kan afhalen of dat hij wordt bezorgd.

Je kan mits mogelijk ook even naar een TM winkel gaan vragen of alles goed is doorgekomen! 
Groetjes en succes! 

Heb een paar dagen geleden met de klantendienst gebeld maar ben blijkbaar na 8 jaar T-Mobile ineens niet kredietwaardig meer voor verlenging van mijn abbo met nieuwe foon. Mag wel mijn onbeperkt sim-only abbo voortzetten en ondertussen probeerde ze mij ook een TV/Internet voor thuis in mijn maag te splitsen. Dan ben ik dan wel kredietwaardig genoeg voor…. :drooling_face:
 

Tja, leve de wetgeving, men moet nu een kredietcheck doen en als daar uitkomt dat je niet kredietwaardig (meer) bent heeft T-Mobile zich daar aan te houden, ze mogen niet anders.

Kan zomaar zijn dat een ander leninkje, betaal probleempje of hypotheek je nu nekt.

Reputatie 7
Badge +14

@B@rbara Lees hier meer

 

 Dit heeft alles met de wetgeving te maken daar kan TM kan ook niets aan doen. [faq] De Wet op het financieel toezicht (Wft) Alles boven de €250,- moeten ze registreren van de wet.

Dit gaat bij elke provider zo sinds 2017. TM-thuis is een dienst en geen lening, Het gaat er niet om wat TM vindt maar wat de wetgeving eist.

Je kan eventueel bij de https://www.bkr.nl je gegevens opvragen dan weet je gelijk wat er is geregisseerd.

Groetjes! 

Reputatie 2

De wetgever eist een check maar Tmobile bepaald hoe ze hier mee om gaan. Nieuwe klanten zou idd een risico kunnen zijn maar bestaande klanten, die dat al jaren zijn en nooit problemen hadden, kunnen nu door iets anders ineens geen betrouwbare klant meer zijn? 

Reputatie 7
Badge +14

De wetgever eist niet alleen een BKR check, maar ook een registratie bij het BKR. Als de check aangeeft dat aanvrager al 'teveel' krediet heeft lopen wordt nieuw krediet afgewezen.

Je kunt dit voorkomen door onder de €250 te lenen.

Reputatie 2

En wat is teveel? Dat bepaald T-Mobile toch? Die kunnen kijken naar de klant en de klantgegevens en daar iets op baseren, en dat ook naar de klant terugkoppelen. Nu is het een onduidelijke nee terwijl mensen al jaren klant zijn, al jaren verlengen met een nieuw toestel en nooit problemen hebben met de maandbedragen. Lees soms zelfs dat mensen afgewezen zijn na jaren klant voor een verlenging met een lager maandbedrag dan voorheen.. Beetje minder zakelijk en star zou T-Mobile sieren, zeker naar vaste trouwe klanten... 

Reputatie 7
Badge +14

Het BKR kijkt en bepaald je kredietwaardigheid van al je leningen. Dus heb je b.v. een maximale hypotheek en je vraagt een creditcard aan, een hogere telefoon lening of je wilt een auto financieren, dan krijgen die krediet verstrekkers een negatief besluit van het BKR. Ze mogen die lening dan niet verstrekken.

Het BKR heeft een inzicht mogelijkheid zodat jij kan opvragen wat er allemaal geregistreerd staat aan leningen en vooral of er registraties zijn van leningen die niet (op tijd) zijn betaald

Ja klant minder, ben al langer dan 10 jaar klant, heb geen enkele negative bkr, alles op tijd of eerder afbetaald, alle tmobile rekeningen ook, 2 abonnementen en tot eergisteren heb ik succesvol de s10plus, s21ultra en daarvoor nog een aantal andere telefoons op afbetaling kunnen kopen, en nu ineens nie meer. Zegt de medewerker nog ff "ook wel prijzig toestel", nadat ie erachter kwam dat ik uitkering krijg, en weigert vervolgens zijn meerdere te geven of chef, "want onze beslissing staat vast", dan zeg ik er nog bij vrees niet ik stap wel over naar ziggo maar wil toch jouw meerdere spreken maareh dit stond ie niet toe. Zegt ie of ik nog vragen heb, zeg ik ja maar heb jij antwoorden, en ik wil je meerdere spreken? Zegt ie fijne dag en sluit chat. Heb gelukkig de chat bewaard. Bedank Johan maar die heeft ervoor gezorgd dat jullie een goede klant die al meer dan 10 jaar alles netjes betaald heeft, nu naar een van jullie concurrenten moet. Ennuh sinds 2017 heb ik al 2 telefoons zonder probleem kunnen kopen met abonnement beide ook tegen de 1000 per stuk, en nu krijg ik nix meer besteld wat ik nie zag aankomen. Ronduit waardeloos dat ik zijn meerdere in geen geval mocht spreken, hier zal ik sowieso reviews over schrijven had liever positieve reviews geschreven maareh ik heb er geen goed woord voor over

Reageer