Beantwoord

Chubb/AVG


Beste heer/mevrouw, 

 

Ik ben al jaren klant van T-mobile (al uit de tijd dat T-mobile Ben was, toen T-mobile werd en dat is gebleven en ondertussen Ben alweer bestaat). Zo lang dus. 

Al minstens net zo lang ben ik (inboedel + doorlopende reis) verzekerd bij Interpolis (via Rabobank). 

Bij het afsluiten/verlengen van mijn abonnement zal ik dan ook nooit of te nimmer een verzekering via T-mobile afsluiten. 

Nu heb ik in januari 2022 verlengd en eind januari zag ik een betaling aan Chubb via T-mobile.

Nu dacht ik “NEE hè, is het misgegaan met mijn verlenging???”… Wat bleek nu achteraf, dit betreft een verzekering van mijn vorige verlenging van 2 jaar geleden (die ik dus NIET afgesloten heb)!!

Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice, welke mij bevestigde dat ik GEEN verzekering heb afgesloten voor mijn telefoon 2 jaar geleden… Uit mijn contract blijkt dit ook... 

Ja, het is nonchalant geweest dit niet eerder te herkennen, maar tegenwoordig wordt zoooo veel gepind dat een bedrag van 10,99 niet opvalt. Het was ook de hoogte van mijn Netflix abonnement en zo'n bedragen vallen in het niet. Het is echt dat dit voor het eerst zag afgelopen januari en dacht dat het was in verband met mijn nieuwe verlenging… 

Hoe dan ook, als ik via T-mobile aangeef géén verzekering te wensen, hoe komen mijn gegevens, inclusief bankgegevens én SEPA machtiging dan bij Chubb??

Moet ik dit aangeven bij Autoriteit Persoonsgegevens??

Ik wil dit graag uitgezocht hebben, maar weet niet waar te beginnen…

Alvast bedankt! 

 

Met vriendelijke groeten, 

 

Michelle

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 15 March 2022, 11:00

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Miesj Mesjiens,

Het belangrijkste lijkt mij dat T-Mobile dit oplost. Daar kunnen de moderators op deze community je mee helpen. Zij kunnen ook kijken in hoeverre bijvoorbeeld een compensatie op zijn plaat is. Ze reageren vanzelf in dit topic.

In dat onderzoek zou ook meegenomen moeten worden in hoeverre dit een security incident betreft, wat kan resulteren in een datalek. In dat geval zou T-Mobile mogelijk bij de autoriteit moeten melden, Ik begrijp dat dit wat vaag overkoment, maar er zit nog best wat nuance voor iets echt een datalek is en wat precies gemeld moet worden.

Dat staat los van het feit dat je altijd melding mag doen bij de autoriteit. Dat recht heb je als betrokkene.

Beste 

Goedemiddag @Miesj Mesjiens,

Het belangrijkste lijkt mij dat T-Mobile dit oplost. Daar kunnen de moderators op deze community je mee helpen. Zij kunnen ook kijken in hoeverre bijvoorbeeld een compensatie op zijn plaat is. Ze reageren vanzelf in dit topic.

In dat onderzoek zou ook meegenomen moeten worden in hoeverre dit een security incident betreft, wat kan resulteren in een datalek. In dat geval zou T-Mobile mogelijk bij de autoriteit moeten melden, Ik begrijp dat dit wat vaag overkoment, maar er zit nog best wat nuance voor iets echt een datalek is en wat precies gemeld moet worden.

Dat staat los van het feit dat je altijd melding mag doen bij de autoriteit. Dat recht heb je als betrokkene.

Beste TAVL, 

Hartelijk dank, duidelijk!

Ik ben zelf natuurlijk zo stom geweest om er niet beter op te letten natuurlijk, maar ik vind er hoe dan ook wel wat van dat iemand zomaar kan incasseren zonder mijn toestemming..

Je krijgt een contract toegezonden met een herroepingstermijn van 2 weken, waarin geen verzekering  is opgenomen, dus ook niet te annuleren (/herroepen) valt.. 

Reputatie 7
Badge +4

Graag gedaan. Als er geen contractuele basis is, dan is er geen grond. Zo simpel is het. Natuurlijk kan er bij de verwerking van jouw contract alsnog wat misgegaan zijn. Als dat aantoonbaar is, en daar ik gemakshalve als medeklant vanuit, dan moet dat gewoonweg teruggedraaid worden. Natuurlijk had je  beter kunnen checken wat er van je rekening af gaat. En zeker na 2 jaar heb je ruim tijd gehad om te checken, maar dat haalt niet weg dat het gewoon wel moet kloppen. Je steekt die hand al in eigen boezem. Nu is het aan T-Mobile om hun checks te doen en daar heb ik bij de moderators op deze community alle vertrouwen in. Dus nog even geduld, dan wordt het vast en zeker opgepaakt. Ik hoop in ieder geval dat eea verduidelijkt kan worden. Heb je de verzekering inmiddels wel opgezegd?

Graag gedaan. Als er geen contractuele basis is, dan is er geen grond. Zo simpel is het. Natuurlijk kan er bij de verwerking van jouw contract alsnog wat misgegaan zijn. Als dat aantoonbaar is, en daar ik gemakshalve als medeklant vanuit, dan moet dat gewoonweg teruggedraaid worden. Natuurlijk had je  beter kunnen checken wat er van je rekening af gaat. En zeker na 2 jaar heb je ruim tijd gehad om te checken, maar dat haalt niet weg dat het gewoon wel moet kloppen. Je steekt die hand al in eigen boezem. Nu is het aan T-Mobile om hun checks te doen en daar heb ik bij de moderators op deze community alle vertrouwen in. Dus nog even geduld, dan wordt het vast en zeker opgepaakt. Ik hoop in ieder geval dat eea verduidelijkt kan worden. Heb je de verzekering inmiddels wel opgezegd?

Dat is gelukkig aantoonbaar, T-mobile heeft me al  aangegeven dat ik inderdaad géén verzekering heb afgesloten. De chat hierover en mijn contract is ook naar Chubb verstuurd.
Ik heb voor zover dat mogelijk is een niet afgesloten contract in elk geval opgezegd (onder voorbehoud van rechten etc.)..

En nogmaals, het is slordig van mezelf en het is geen excuus (althans, voor mijzelf wel haha) maar ik heb ADHD en ik ben een ramp wat administratie betreft (behoudens mijn werk, daar heb ik een voor mij werkende structuur in aangebracht, maar om 17.00 gaat het ADHD knopje weer aan)!

Daar komt bij dat het om een klein bedrag van €10,99 gaat, wat bijvoorbeeld de hoogte van Netflix was, en ik doe dagelijkse mijn boodschapjes vers, dus ik heb er letterlijk nooit erg in gehad.. Ik zag het nu heel toevallig dat ik dacht hè, Chubb verzekering?? en ik heb net een nieuwe verlenging met telefoon afgesloten, is het misgegaan.. Hoe dan ook slordig inderdaad..

 

Desalniettemin vind ik het verbazingwekkend dat een SEPA afgesloten kan worden zonder mijn handtekening, met gegevens die doorgespeeld zijn door T-mobile óf door inzage van klantgegevens door Chubb. Ik weet niet hoe dit portal werkt (van T-mobile naar Chubb en door Chubb bij T-mobile)..


Ik wacht T-mobile en Chubb af!

Chubb heeft al gereageerd, het is toch echt via T-mobile doorgekomen, waar ik niet heb gekozen voor een verzekering… 
__________________________________________
vraag.t-mobile@chubbverzekering.nl
Vr 11-3-2022 13:58
Aan: 
 

Geachte mevrouw ____________,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Bij ons is een verzekering bekend voor een Huawei P30 Pro 128GB Breathing Crystal. De polis is door T- mobile aangemaakt. Wij kunnen de verzekering met inachtneming van 1 mand opzegtermijn conform polisvoorwaarden beëindigen per 03-04-2022.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Devon

Chubb

Deze service wordt uitgevoerd door Dynasure namens Chubb
Heeft u een vraag?Klik hier voor de meestgestelde vragen
Chubb European Group SE is een onderneming die valt onder de Franse Wet op de Verzekeringen (Code des Assurances) met registratienummer 450 327 374 RCS Nanterre. Statutaire zetel: La Tour Carpe Diem, 31 Place des Corolles, Esplanade Nord, 92400 Courbevoie, Frankrijk. Chubb European Group SE heeft een volledig volgestort maatschappelijk kapitaal van €896.176.662 en valt onder het toezicht van de 'Autorité de contrôle prudentiel et de résolution' (ACPR), 4 Place de Budapest, CS 92459, 75436 PARIS CEDEX 09. Chubb European Group SE , Nederlands bijkantoor, Marten Meesweg 8-10, 3068 AV Rotterdam, is ingeschreven bij KvK Rotterdam onder nummer 24353249. In Nederland valt zij tevens onder het gedragstoezicht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

________________________________________________________________________

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Miesj Mesjiens,

Goed dat je deze update deelt. Ik zie dat er nog geen moderator heeft gereageerd. Ik zal een moderator aan de mouw trekken.

Overigens ben je nooit verplicht om het via de Franse autoriteit te spelen. Als consument mag je bij iedere autoriteit aankloppen. Dus ook de Nederlandse.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Miesj Mesjiens 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken!  Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.

Hoi @Miesj Mesjiens,

Goed dat je deze update deelt. Ik zie dat er nog geen moderator heeft gereageerd. Ik zal een moderator aan de mouw trekken.

Overigens ben je nooit verplicht om het via de Franse autoriteit te spelen. Als consument mag je bij iedere autoriteit aankloppen. Dus ook de Nederlandse.

Bedankt, het heeft geholpen!

Reputatie 7
Badge +4

Toi toi toi. Laat gerust weten als je hulp nodig hebt. :)

Beste @TAVL & @Hajar 

Ik heb reactie ontvangen van Chubb en T-mobile.

Beiden hebben nergens kunnen achterhalen hoe het contract tot stand is kunnen komen, noch is achterhaald kunnen worden hoe dan mijn informatie (tot aan een SEPA machtiging aan toe) verworven/verkregen is door Chubb.

Het abonnement is wederzijds stopgezet en ik krijg onterecht geïncasseerde verzekeringspremie terugbetaald. Daar ben ik al heel erg blij mee!

Bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes Miesj

Reputatie 7
Badge +4

Goed te lezen. Fijne dag en mocht er nog iets zijn… :)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Miesj Mesjiens 

Heel fijn om te lezen dat het is opgelost en dat we hebben kunnen helpen. Ik wens je een hele mooie dag toe!