Beantwoord

contractverlenging zonder akkoord

• 13 juli 2021
  • 7 reacties
  • 83 Bekeken

Een half jaar geleden wilde ik overstappen naar een andere provider. Dat mocht toen niet omdat mijn contract nog te lang liep.

Vanaf gisteren had ik moeten kunnen overstappen  (speciaal in m'n agenda genoteerd) met nummerbehoud maar nu krijg ik weer de melding dat ik nog een langlopend contract heb en dat ik pas na september 2023 in aanmerking kom voor nummerbehoud.

T-Mobile beweert dus dat ik op het moment dat ik weg wilde juist met 2 jaar verlengt heb. Merkwaardig,  misschien zelfs wel verdacht.

Het enige bewijs dat hier voor wordt gegeven is dat ik een bevestiging via e-mail zou moeten hebben gekregen. Deze mail kan ik niet terugvinden.

Het contract afkopen kan. Maar dat kost 2/3e van wat het abonnement nog zou kosten. Ronduit hufterig.

T-Mobile gijzelt nu mijn telefoonnummer, het losgeld is 140 euro. Fijn bedrijf...

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 juli 2021, 23:55

@Mark mark

Als je gewoon via de T-Mobile website ínlogt in je My T-Mobile account, dan zie je als het goed is onder abonnement & instellingen huidig en nieuw. Onder nieuw moet dan je nieuwe contract staan.

Je hebt een bedenktijd van 14 dagen waarin je de verlenging gewoon kan annuleren.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +13

Hoi @Mark mark , welkom op het forum.

Die genoemde data zijn opzich bijzonder, een contract wat 2 jaar loopt zou dan in september 2021 starten.

Er is alleen een mogelijkheid als je tussen mei 2021 en nu verlengd hebt en jouw huidige contract nog loopt tot September 2021. De verlenging komt namelijk achter je lopende contract aan.

Die verlenging moet dan wel bevestigd zijn en je kunt het terugvinden in mijn.t-mobile.nl

Typefoutje. Ik kan nu pas na september 2022 verlengen of gebruik maken van nummerbehoud.

Dus niet september 2023

Reputatie 6
Badge +13

Ah, ok.. dan blijft het interessant te kijken wat er qua contract in mijn.t-mobile.nl staat. Dan zie je niet alleen de eind maar ook de begindatum en of het een 1 of 2 jarig contract is

Mijn.t-mobile.nl is een website die volgens mijn browser niet bestaat.

Wat ik verwacht dat er zou staan is dat ik op de exacte datum dat ik de eerste keer wilde opzeggen niet opgezegd heb maar voor 2 jaar heb verlengt.

De klant service wil niet ingaan op deze toevalligheid en kan niet bewijzen dat ik hiermee akkoord ben gegaan buiten "dat staat zo in onze administratie", "heb je misschien iemand anders je wachtwoord gegeven?" en "dat is bevestigd per e-mail".

Hier klopt iets niet  maar T-Mobile ontkent dit, verschuilt zich achter regels en stelt zich zo soepel op als een blok beton.

Reputatie 7
Badge +19

@Mark mark

Als je gewoon via de T-Mobile website ínlogt in je My T-Mobile account, dan zie je als het goed is onder abonnement & instellingen huidig en nieuw. Onder nieuw moet dan je nieuwe contract staan.

Je hebt een bedenktijd van 14 dagen waarin je de verlenging gewoon kan annuleren.

Dat klopt. Daar staat dat ik een half jaar geleden voor 2 jaar heb verlengt. Op dezelfde dag dat ik geprobeerd heb over te stappen naar een andere provider.

Mijn klacht is dat T Mobile zonder mijn toestemming mijn contract heeft verlengt.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Mark mark 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken! Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik dit verder oppakken. 

Reageer