Beantwoord

contractverlenging zonder akkoord


Een half jaar geleden wilde ik overstappen naar een andere provider. Dat mocht toen niet omdat mijn contract nog te lang liep.

Vanaf gisteren had ik moeten kunnen overstappen  (speciaal in m'n agenda genoteerd) met nummerbehoud maar nu krijg ik weer de melding dat ik nog een langlopend contract heb en dat ik pas na september 2023 in aanmerking kom voor nummerbehoud.

T-Mobile beweert dus dat ik op het moment dat ik weg wilde juist met 2 jaar verlengt heb. Merkwaardig,  misschien zelfs wel verdacht.

Het enige bewijs dat hier voor wordt gegeven is dat ik een bevestiging via e-mail zou moeten hebben gekregen. Deze mail kan ik niet terugvinden.

Het contract afkopen kan. Maar dat kost 2/3e van wat het abonnement nog zou kosten. Ronduit hufterig.

T-Mobile gijzelt nu mijn telefoonnummer, het losgeld is 140 euro. Fijn bedrijf...

icon

Beste antwoord door eric 16 July 2023, 07:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Mark mark , welkom op het forum.

Die genoemde data zijn opzich bijzonder, een contract wat 2 jaar loopt zou dan in september 2021 starten.

Er is alleen een mogelijkheid als je tussen mei 2021 en nu verlengd hebt en jouw huidige contract nog loopt tot September 2021. De verlenging komt namelijk achter je lopende contract aan.

Die verlenging moet dan wel bevestigd zijn en je kunt het terugvinden in mijn.t-mobile.nl

Typefoutje. Ik kan nu pas na september 2022 verlengen of gebruik maken van nummerbehoud.

Dus niet september 2023

Reputatie 7
Badge +14

Ah, ok.. dan blijft het interessant te kijken wat er qua contract in mijn.t-mobile.nl staat. Dan zie je niet alleen de eind maar ook de begindatum en of het een 1 of 2 jarig contract is

Mijn.t-mobile.nl is een website die volgens mijn browser niet bestaat.

Wat ik verwacht dat er zou staan is dat ik op de exacte datum dat ik de eerste keer wilde opzeggen niet opgezegd heb maar voor 2 jaar heb verlengt.

De klant service wil niet ingaan op deze toevalligheid en kan niet bewijzen dat ik hiermee akkoord ben gegaan buiten "dat staat zo in onze administratie", "heb je misschien iemand anders je wachtwoord gegeven?" en "dat is bevestigd per e-mail".

Hier klopt iets niet  maar T-Mobile ontkent dit, verschuilt zich achter regels en stelt zich zo soepel op als een blok beton.

Reputatie 7
Badge +15

@Mark mark

Als je gewoon via de T-Mobile website ínlogt in je My T-Mobile account, dan zie je als het goed is onder abonnement & instellingen huidig en nieuw. Onder nieuw moet dan je nieuwe contract staan.

Je hebt een bedenktijd van 14 dagen waarin je de verlenging gewoon kan annuleren.

Dat klopt. Daar staat dat ik een half jaar geleden voor 2 jaar heb verlengt. Op dezelfde dag dat ik geprobeerd heb over te stappen naar een andere provider.

Mijn klacht is dat T Mobile zonder mijn toestemming mijn contract heeft verlengt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mark mark 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken! Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik dit verder oppakken. 

Hier hetzelfde probleem betreft contract verlening zonder toestemming!

 

Ik heb op 10 mei 2022 de nieuwe S22 die ik voor mijn vrouw heb afgehaald in de T-mobile winkel in Almere aan de Stationstraat. Hier werd aan mij gevraagd of ik ook een T-mobile abonnement heb, dit is zeker het geval gaf ik aan. Nu is het misschien interessant om te kijken of jou contract goedkoper kan. Ik gaf aan daar geen behoefte aan te hebben. Na enig pushen zei hij dat het kosteloos was en alleen maar voordelig kon zijn. Duidelijk aangegeven dat ik absoluut GEEN nieuw contract wil maar voorlopig dit abonnement aanhoud omdat er geen geld is voor een nieuwe telefoon voor mij. We zijn na het invoeren van mijn telefoonnummer gaan kijken en zag dat mijn adres niet overeenkwam met die van mijn vrouw. We waren immers pas verhuisd, dat kon hij zo aanpassen in het systeem nadat we alles afgelopen zijn. Nu wilde hij mij naar unlimited hebben maar dat wilde ik niet. Ik zat goed zoals ik nu zat, ik maak die 12gb niet eens op. Nu bleek dat als ik ipv 12gb naar 10gb zou gaan dat voordeliger zou zijn, daar ben ik op in gegaan ( niet wetende dat het een nieuw contract is, dit heeft hij zeker niet aangegeven! ) en heb toegestemd om van 12gb naar naar 10gb te gaan waardoor mijn maandlasten iets naar benenden zouden gaan. Ik heb geen enkel moment toestemming gegeven tot een nieuw abonnement!

Vandaag de overstap gemaakt naar KPN omdat mijn tv abonnement daar ook zit een nieuw mobiel abonnement afgesloten omdat het voor ons gezin goedkoper is. Nu blijkt achteraf dat mijn telefoonnummer niet overgenomen kan worden ivm een nog lopend contract. Ik schrok me werkelijk een hoedje, hoe en wanneer dan zijn direct de vragen. Dus ben gaan kijken in T-mobile en daar staat inderdaad een contract die tot 10 mei 2024 loopt??? Ik heb nooit toestemming gegeven om mijn contract te verlengen en ben echt zo woedend. Dit is namelijk niet de eerste keer dat mij dit overkomt met T-mobile. Het is mij al een keer eerder in Amsterdam overkomen met een tv abonnement waar ik in de winkel informatie opvraagde, daar werd een contract afgesloten en mijn huidige provider opgezegd ZONDER mijn toestemming. Er zou een pakket worden geleverd met mijn nieuwe tv ontvanger etc. DIt werd na meerdere telefonische gespreken eindelijk terug gedraaid. Ik was stomverbaasd dat er een abonnement op naam wordt afgesloten zonder ergens voor getekend te hebben. Nu gebeurt mij hetzelfde.... Dit kan toch niet zomaar T-mobile!

Graag jullie actie om mijn huidige (blijkbaar) contract kosteloos op te zeggen.

Hier hetzelfde probleem betreft contract verlening zonder toestemming!

 

Ik heb op 10 mei 2022 de nieuwe S22 die ik voor mijn vrouw heb afgehaald in de T-mobile winkel in Almere aan de Stationstraat. Hier werd aan mij gevraagd of ik ook een T-mobile abonnement heb, dit is zeker het geval gaf ik aan. Nu is het misschien interessant om te kijken of jou contract goedkoper kan. Ik gaf aan daar geen behoefte aan te hebben. Na enig pushen zei hij dat het kosteloos was en alleen maar voordelig kon zijn. Duidelijk aangegeven dat ik absoluut GEEN nieuw contract wil maar voorlopig dit abonnement aanhoud omdat er geen geld is voor een nieuwe telefoon voor mij. We zijn na het invoeren van mijn telefoonnummer gaan kijken en zag dat mijn adres niet overeenkwam met die van mijn vrouw. We waren immers pas verhuisd, dat kon hij zo aanpassen in het systeem nadat we alles afgelopen zijn. Nu wilde hij mij naar unlimited hebben maar dat wilde ik niet. Ik zat goed zoals ik nu zat, ik maak die 12gb niet eens op. Nu bleek dat als ik ipv 12gb naar 10gb zou gaan dat voordeliger zou zijn, daar ben ik op in gegaan ( niet wetende dat het een nieuw contract is, dit heeft hij zeker niet aangegeven! ) en heb toegestemd om van 12gb naar naar 10gb te gaan waardoor mijn maandlasten iets naar benenden zouden gaan. Ik heb geen enkel moment toestemming gegeven tot een nieuw abonnement!

Vandaag de overstap gemaakt naar KPN omdat mijn tv abonnement daar ook zit een nieuw mobiel abonnement afgesloten omdat het voor ons gezin goedkoper is. Nu blijkt achteraf dat mijn telefoonnummer niet overgenomen kan worden ivm een nog lopend contract. Ik schrok me werkelijk een hoedje, hoe en wanneer dan zijn direct de vragen. Dus ben gaan kijken in T-mobile en daar staat inderdaad een contract die tot 10 mei 2024 loopt??? Ik heb nooit toestemming gegeven om mijn contract te verlengen en ben echt zo woedend. Dit is namelijk niet de eerste keer dat mij dit overkomt met T-mobile. Het is mij al een keer eerder in Amsterdam overkomen met een tv abonnement waar ik in de winkel informatie opvraagde, daar werd een contract afgesloten en mijn huidige provider opgezegd ZONDER mijn toestemming. Er zou een pakket worden geleverd met mijn nieuwe tv ontvanger etc. DIt werd na meerdere telefonische gespreken eindelijk terug gedraaid. Ik was stomverbaasd dat er een abonnement op naam wordt afgesloten zonder ergens voor getekend te hebben. Nu gebeurt mij hetzelfde.... Dit kan toch niet zomaar T-mobile!

Graag jullie actie om mijn huidige (blijkbaar) contract kosteloos op te zeggen.

 

Reputatie 7
Badge +14

Vervelend,  maar elke contract wijziging wordt ook nog automatisch schriftelijk gecommuniceerd via de email. Dit kan niet zomaar uit de lucht komen vallen voor je, je betaald een lagere prijs, dat komt gewoon met een verlenging. 

Goedemorgen Eric,

 

Er is mij aan de balie niet verteld dat het een wijziging is waarbij een nieuwe looptijd van een 2 jarig contract sim only aan vast zit. Hij zou kijken of het goedkoper kon en mijn adres gegevens aanpassen. Ik vind het misleidend, de indruk werd gewekt omdat ik nergens voor getekend had dat mijn abonnement inderdaad alleen was aangepast en hij keurig mijn adresgegevens gewijzigd had, niet wetende dat hij daar aan de balie mij gewoon een nieuw contract in mijn maag splitst terwijl ik nadrukkelijk had aangegeven dat niet wilde. De spelregels die jij nu voorschrijft heeft hij nooit benoemd.

Ik vind dit geen manier van zaken doen, klant wordt misleid en komt dan vervolgens op een later tijdstip erachter dat hij door een verkoper in de shop gewoon opgelicht is. Ik wil graag dat dit opgelost wordt. Ik was altijd goed te spreken over T-mobile, maar deze actie doet me echt pijn.

Ik zou het heel erg waarderen Eric als hier een oplossing voor wordt gevonden vanuit T-mobile door het contract op te zeggen zodat ik mijn telefoonnummer kan behouden.

 

Met vriendelijke groet 

Tim

 

Reputatie 4

Verkopers die op provisie basis werken. Dan krijg je dit soort praktijken. Ik probeer verkopers altijd te mijden als de pest. Zelf online uitzoeken en regelen is bijna altijd goedkoper want dan hoeft er geen provisie te worden betaald. Maar dank voor de waarschuwing, voortaan dus [/wantrouwen aan] bij contacten met T-Mobile.

Bij mijn glasvezeluitrol kwam de straatverkoper ook met een l*l-verhaal over de overstapservice die later mogelijk zou worden. Niet dus.

Reputatie 6
Badge +6

Hier hetzelfde probleem betreft contract verlening zonder toestemming!

 

Ik heb op 10 mei 2022 de nieuwe S22 die ik voor mijn vrouw heb afgehaald in de T-mobile winkel in Almere aan de Stationstraat. Hier werd aan mij gevraagd of ik ook een T-mobile abonnement heb, dit is zeker het geval gaf ik aan. Nu is het misschien interessant om te kijken of jou contract goedkoper kan. Ik gaf aan daar geen behoefte aan te hebben. Na enig pushen zei hij dat het kosteloos was en alleen maar voordelig kon zijn. Duidelijk aangegeven dat ik absoluut GEEN nieuw contract wil maar voorlopig dit abonnement aanhoud omdat er geen geld is voor een nieuwe telefoon voor mij. We zijn na het invoeren van mijn telefoonnummer gaan kijken en zag dat mijn adres niet overeenkwam met die van mijn vrouw. We waren immers pas verhuisd, dat kon hij zo aanpassen in het systeem nadat we alles afgelopen zijn. Nu wilde hij mij naar unlimited hebben maar dat wilde ik niet. Ik zat goed zoals ik nu zat, ik maak die 12gb niet eens op. Nu bleek dat als ik ipv 12gb naar 10gb zou gaan dat voordeliger zou zijn, daar ben ik op in gegaan ( niet wetende dat het een nieuw contract is, dit heeft hij zeker niet aangegeven! ) en heb toegestemd om van 12gb naar naar 10gb te gaan waardoor mijn maandlasten iets naar benenden zouden gaan. Ik heb geen enkel moment toestemming gegeven tot een nieuw abonnement!

Vandaag de overstap gemaakt naar KPN omdat mijn tv abonnement daar ook zit een nieuw mobiel abonnement afgesloten omdat het voor ons gezin goedkoper is. Nu blijkt achteraf dat mijn telefoonnummer niet overgenomen kan worden ivm een nog lopend contract. Ik schrok me werkelijk een hoedje, hoe en wanneer dan zijn direct de vragen. Dus ben gaan kijken in T-mobile en daar staat inderdaad een contract die tot 10 mei 2024 loopt??? Ik heb nooit toestemming gegeven om mijn contract te verlengen en ben echt zo woedend. Dit is namelijk niet de eerste keer dat mij dit overkomt met T-mobile. Het is mij al een keer eerder in Amsterdam overkomen met een tv abonnement waar ik in de winkel informatie opvraagde, daar werd een contract afgesloten en mijn huidige provider opgezegd ZONDER mijn toestemming. Er zou een pakket worden geleverd met mijn nieuwe tv ontvanger etc. DIt werd na meerdere telefonische gespreken eindelijk terug gedraaid. Ik was stomverbaasd dat er een abonnement op naam wordt afgesloten zonder ergens voor getekend te hebben. Nu gebeurt mij hetzelfde.... Dit kan toch niet zomaar T-mobile!

Graag jullie actie om mijn huidige (blijkbaar) contract kosteloos op te zeggen.

 

Hoi @Tim 2023, dat is natuurlijk niet de bedoeling en al helemaal niet de service die je van ons mag verwachten, mijn excuses hiervoor! Als je hebt aangegeven niet te willen verlengen, moet er niet zonder jouw toestemming een nieuw contract worden afgesloten. Ik kijk graag voor je na wat ik hierin voor je kan betekenen. Kun je mij een privéberichtje sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik gelijk met je meekijken en kom ik zo snel mogelijk bij je terug met meer duidelijkheid! 

 

Alvast bedankt voor je reactie. 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reputatie 6
Badge +6

@Tim 2023 Ik heb zojuist de verlenging voor je geannuleerd. Hiermee wordt automatisch je vorige contract (voordat de nieuwe verlenging van start is gegaan) weer geactiveerd. Dit kan je nu ook terugzien in je My T-Mobile account: https://www.t-mobile.nl/my/abonnement-en-instellingen. De verlenging is bij deze geannuleerd en nogmaals mijn excuses dat dit gebeurd is! Je oude abonnement is weer geactiveerd en je kunt het abonnement nu verlengen wanneer jij dat wilt en kiezen voor het gewenste abonnement.

Als je liever overstapt naar een andere provider, kun je bij hen nummerbehoud aanvragen. Je nummer is nu ook vrijgegeven voor overname, omdat je niet meer in je contractperiode zit. Als je bij een nieuwe provider Nummerbehoud aanvraagt, zal de rest automatisch worden geregeld. Houd er rekening mee dat je wel altijd één maand opzegtermijn bij ons hebt!

Mocht ik nog iets anders voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten!

Groetjes,
Pharwin