Beantwoord

Deezer hifi


Goedemorgen,

na telefonisch een klacht te hebben ingediend via deze weg nogmaals het verhaal want het zint me totaal niet. 
 

Ik gebruik al jaren verschillende muziekstreamingsdiensten. Dit gaat altijd van mijn datavrije muziekbundel af. Nou heb ik sinds kort Deezer hifi om te proberen. Dit vreet mijn bundel op. Dit is natuurlijk vreemd aangezien Deezer gewoon in het rijtje staat van de streamingdiensten. Ik heb contact gehad met de klantenservice en Deezer zelf. Blijkt dus dat als je geen Deezer neemt via tmobile zelf dit van je gewone databundel afgaat. Ik noem dit misleiding want dit staat nergens aangegeven op de website en ook niet in de voorwaarden. Bijvoorbeeld in de aanvullende voorwaarden onder artikel 2. Hier staat: kijk voor het aanbod van aangesloten diensten. Dit heb ik gedaan en daar staat Deezer netjes tussen. Dit is natuurlijk belachelijk, met bijvoorbeeld spotify nooit problemen gehad en deze dienst is niet af te nemen via tmobile maar wel aangesloten bij datavrije muziek. Iemand een uitleg hierover? Via de klantenservice telefonisch is het antwoord nogal vaag, medewerkers hebben niet echt een idee hoe dit zit.

icon

Beste antwoord door eric 25 May 2021, 11:57

Bekijk origineel

10 reacties

Is deezer vast ondertussen wel Hifi?

Goedemiddag,

Ik wil in principe overstappen naar Deezer vast, maar alleen als het inclusief hifi is (16 bit FLAC)

Gaarne info.

mvg

 

Frank van Vonno

Kijkende in het prijsplan behorende bij mobiele abonnementen (over de afgelopen paar jaar), is er geen HiFi ondersteuning bij Deezer vast, Deezer Flexibel (€ 9,99) is gelijk aan het Deezer Premium account en heeft ( voor zover ik zag ) wel Hi-Fi.

 

Reputatie 1

Goedemiddag,

Ik wil in principe overstappen naar Deezer vast, maar alleen als het inclusief hifi is (16 bit FLAC)

Gaarne info.

mvg

 

Frank van Vonno

Goedemorgen, is hier inmiddels een update over?

Reputatie 7

Hi @Dkwolf1,

Ik heb het even nagevraagd bij mijn collega, maar over de kwestie met Deezer HiFi hebben we op dit moment nog geen inhoudelijke update.

Zou je me via een privébericht jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN kunnen sturen? Ik kan dan kijken of ik wat voor je kan betekenen voor de databundel.

Onkosten heb ik zeker gehad, heb daar mijn hele bundel ongemerkt voor opgemaakt

Reputatie 5

Hoi @Dkwolf1

Ik kan mij voorstellen dat je hierin duidelijkheid wilt. Laat ik allereerst vooropstellen dat het niet uitmaakt of je Deezer afsluit ‘via’  T-Mobile of niet. Datavrije Muziek is een dienst die wij ‘leveren’ als het ware. Ik heb dit gecheckt bij de collega met wie ik samenwerk rondom DVM (het technische aspect) en er is bevestigd dat het niet uitmaakt. Dat maakt de communicatie vanuit Deezer wel wat ongelukkig en zorgt voor onduidelijkheid. Daar zou nu een einde aan moeten zijn gekomen. 

Wat betreft Deezer Hifi, het eerlijke antwoord is eigenlijk dat ik het op dit moment niet zeker weet. Deezer voorziet ons van enkele hostnames, die wij dan kunnen ‘whitelisten’, zoals het wordt genoemd. In hoeverre Deezer Hifi wordt ‘geleverd’ via die hostnames is iets wat wij niet direct kunnen zien. Ik ben het aan het uitzoeken en zodra ik een update heb, laat ik het weten. Mocht Deezer Hifi buiten DVM vallen, dan zal ik zorg dragen dat dit verder ook duidelijk wordt in de lijst met diensten die zijn aangesloten. Mocht je daardoor in de problemen zijn gekomen met je databundel, als in, voor ontvangst van je nieuwe maandtegoed de bundel volledig hebben verbruikt, kunnen we daar ongetwijfeld een oplossing voor vinden. 

Geen moderator die een antwoord heeft? Ene David toevallig? Als je een topic kan sluiten en daar commentaar op kan geven kun je misschien ook gewoon antwoorden.

Dat verhaal snap ik. Die toevoeging staat er nog niet zo lang. In mijn ogen is het simpel: Deezer is Deezer. Ongeacht de geluidskwaliteit. Als ik Spotify luister op 320kb of 128kb, het is allebei muziek. Dus of er nu HiFi staat of niet, muziek is muziek. Daarnaast: bij Deezer is het ook nog eens zo dat als je normale muziek luistert je dit via t-mobile moet afsluiten anders heb je geen Datavrije muziek. Dit vind ik raar. Ik sluit ook geen Spotify af via t-mobile. Leuk dat ze een “dealtje” hebben met Deezer maar t-mobile moet wel duidelijk blijven. En dat is het nu absoluut niet. Deezer zelf heeft trouwens dit antwoord gegeven. Dus ik blijf het vreemd vinden, en misleidend. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb zelf unlimited data, dus geen ervaring met die beperkt aantal gratis muziek streams.

Het werkt op basis van DNS of IP configuraties. Die worden dan “gewhite list”. Mocht de aanbieder de IP adressen wijzigen, of b.v. voor kwaliteit HIGH andere DNS of IP adressen gebruiken, dan werkt het dus niet.

Zo zie je dus dat ook bij Deezer er een speciale toevoeging op de informatie pagina staat dat audioboeken ook op de whitelist staan. (Hifi staat daar dus niet bij) Je kan in dat topic ook een verzoek indienen. Dan gaat T-Mobile kijken of dat mogelijk gemaakt kan worden.

Reageer