Beantwoord

Dubieuze buitenlandkosten

  • 29 June 2021
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem en ik zou graag advies krijgen wat ik hieraan kan doen. Het gaat over het abonnement van mijn vader. Hij is diabetes patient en is blind. Hij kan zijn telefoon enkel gebruiken met spraakbediening en speciaal hiervoor ontwikkelde software op zijn Iphone. Dit gaat eigenlijk nog best prima en hij is hier zeer tevreden mee.

Ik beheer zijn T-mobile account en ik kijk derhalve ook zijn facturen na. Nu zie ik op de laatste factuur een gesprek naar het buitenland, nummer 0094322877700 van exact 120 minuten. Zover ik weet kapt T-mobile gesprekken na 120 minuten af dus dat is nog een geluk bij een ongeluk. Het probleem is echter dat dit voor € 150 euro kosten heeft gezorgd. Gezien zijn medische situatie acht ik het uitgesloten dat hij dit nummer heeft gebeld en hij herinnert zich hier ook niets van. Ik vrees dat dan allen nog een vorm van Fraude overblijft. Telefonisch contact met de klantenservice heeft mij echter niet het gewenste resultaat opgeleverd omdat zij vrij weinig voor mij konden betekenen. Er werd volstaan met de constatering dat er vanaf zijn nummer gebeld is met dit dubieuze buitenlandse nummer en deze verbinding is dus 120 minuten in stand gebleven.

Voor het indienen van een klacht werd ik doorverwezen naar een online contactformulier wat ik echter ook nergens kan vinden. Vandaar dat ik mijn bericht hier post in de hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik aan dit probleem kan doen, hoe ik kan voorkomen dat het nog eens voorkomt en of er compensatie van deze kosten mogelijk is. Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 29 June 2021, 09:24

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Zitterd123 , welkom op het forum.

Je vader zal best niet met opzet naar dat nummer hebben gebelt. Maar de speciale software op de Iphone kan natuurlijk wel een gesprek starten?

Wat er in de praktijk gebeurt kan zijn is dat het toestel is gebeld vanaf dat buitenlandse nummer. Dit soort inkomende oproepen worden maar heel kort geplaatst en ziet een persoon (Of de speciale Iphone software) dat er een gemist gesprek is. Vervolgens zie je dat personen (of de Iphone software ) dan terugbellen en dan houdt de beller in het buitenland de verbinding open en laten gewoon een overgangstoon horen.

De mobiele netwerken in Nederland kennen inderdaad een watchdog timer van 120 minuten. Dat is inderdaad met name bedoeld om broekzak gesprekken te voeren. Mocht je wel langer een gesprek willen voeren, dan is het een kwestie van nog een keer bellen.

Het blokkeren van bellen naar het buitenland kan zeker, dat doe je via de mijn.t-mobile.nl  pagina.

 

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @Zitterd123 Welkom, wat een nare situatie. Kan het een broekzak gesprek zijn geweest? Of je vader is gebeld door oplichters en heeft terug gebeld?

De moderators lezen hier mee en ik hoop dat ze iets voor jullie kunnen betekenen.

Ze reageren op volgorde van binnenkomst berichten.

Je kan net als betalingen via (FTMSC) bij instellingen in het account diensten aan en uitzetten.

Waar kan ik een klacht indienen, heeft T-Mobile een klachtenformulier?

Heb je een vraag of klacht? Dan willen we samen naar een oplossing zoeken. Laat het ons weten, op de manier die voor jou het prettigst is. Op onze servicepagina hebben we alle contactmogelijkheden op een rijtje gezet.

Sommige klachten kun je op een aparte manier doorgeven, zie hieronder:

Wil je toch graag een brief naar ons sturen?
Ons postadres is T-Mobile Klantenservice BV, Postbus 16272, 2500 BG Den Haag

Lees ook de T-Mobile richtlijn klachtenbehandeling.

MVG. 

Reageer