E-Sim activeren zonder SMS & zonder IDIN

  • 23 November 2022
  • 5 reacties
  • 578 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo,

 

gisteravond heb ik mijn telefoon moeten resetten. 
Eerst de E-SIM los gekoppeld en vervolgens heb ik deze weer gedownload.

Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik deze niet kan activeren.

De activatie gaat via SMS, handig als de SIM niet actief is of via IDIN.

Zonder een actief telefoonnummer kan ik mijn bank applicatie niet activeren.

Via IDIN kan ik de E-SIM dan ook niet actieveren.

De enige oplossing is dan naar de winkel.

 

Als zelfstandige ben ik nu niet telefonisch bereikbaar voor mijn opdrachtgevers, terwijl ik constant onderweg ben. En veelal voor 8u op locatie ben.

 

Vanwege de 2FA verificatie op dit nummer, kan ik nu niet in mijn mailbox, bij mijn contacten etc.

 

Dit vind ik een serieus gebrek van  de E-SIM activatie. Waarbij je met de SIM-kaart een pincode kan invoeren, ben je nu volledig afhankelijk van derden.

 

Mijn vraag is dan, hoe wordt dit in de toekomst opgelost?

Is er een mogelijkheid om dit vanuit de T-Mobile App te activeren, via email?

Mag de klantenservice dit telefonisch activeren?

 

Tim


5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Dit process is i.v.m. social engineering bedreigingen juist heel strak gemaakt.  Je wilt niet dat een sim kaart werkend gemaakt kan worden door criminelen.  Juist 2FA met sms, die zij dan ontvangen, stelt ze dan in staat om verkeerde zaken te kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TimLee 

Je kan het proberen via de telefonische klantenservice op telefoonnummer 0624001200, mogelijk zijn er dan wel wat extra checks nodig. Anders zit er niks anders op dan langs een T-Mobile winkel te gaan.

Dit process is i.v.m. social engineering bedreigingen juist heel strak gemaakt.  Je wilt niet dat een sim kaart werkend gemaakt kan worden door criminelen.  Juist 2FA met sms, die zij dan ontvangen, stelt ze dan in staat om verkeerde zaken te kunnen doen.

Hoi Eric,

 

tuurlijk daar ben ik mee eens.

Hoe ga je dit doen als je geen 2FA via SMS kunt ontvangen?

Je doet een factory reset en je hebt geen toegang meer tot je SIM kaart?
In dit geval moet je dan altijd langs de winkel, die vanaf 10u open is.

Het beveiliging stuk snap ik volledig, gebruiksvriendelijk is wat anders.

Toevallig zit ik in een soortgelijk proces om dit uit te pluizen, hoe zaken werkbaar kunnen blijven.

 

Voor mij is is dit dan ook een mooi stuk om naar te kijken :-)

Hallo @TimLee 

Je kan het proberen via de telefonische klantenservice op telefoonnummer 0624001200, mogelijk zijn er dan wel wat extra checks nodig. Anders zit er niks anders op dan langs een T-Mobile winkel te gaan.

Hoi Waqqas,

 

bedankt voor je reactie.

Helaas via de klantenservice is dit niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +14

Het is inderdaad een interessante case, klantvriendelijkheid versus tegengaan fraude. Er hebben zich al best wat van deze feiten voorgedaan bij providers.  De consequenties voor de slachtoffers kan behoorlijk zijn. E-sim versus echte sim geeft zowel positieve als negatieve elementen.

Reageer