Beantwoord

gebeld door mijn eigen nummer

  • 23 November 2021
  • 1 reactie
  • 1703 Bekeken

Ben vanochtend gebeld en natuurlijk zoals gewoonlijk op genomen opgenomen, maar toen kreeg een rare audiotape te horen.

Eigen direct daarna weg gedruk omdat ik vermoedelijk het idee had dat het scam was.

Ik dacht doe ik meteen het nummer blokkeren en tot verrassing was dit mijn eigen nummer.

 

Nu mijn vraag zijn er vermoedelijk stoppen die ik kan/ moet nemen en hoe dit in de toekomst kan voorkomen of blokkeren (naast het niet opnemen) zodat ik geen onnodige kosten heb

icon

Beste antwoord door Dave 25 November 2021, 11:47

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7

Hoi @M.Boonstra,

Wow, dat lijkt me heel apart! Soort glitch in de Matrix… Je kunt via jouw My T-Mobile in ieder geval in de gaten houden of er geen overige kosten in rekening worden gebracht voor het bellen.  

Deze praktijk noemen we spoofing en jammer genoeg is daar niet veel aan te doen. Er zijn verschillende tools waarmee iemand dit uit kan voeren en vaak wisselen de verschillende telefoonnummers elkaar ook heel snel af. Als al die nummers geblokkeerd zouden worden, dan worden er een hoop mensen onterecht toegang tot hun eigen nummer ontzegd. Zelf ben ik ook al een aantal keer gebeld door nummers die niet in mijn contactenlijst staan en die laat ik tegenwoordig eigenlijk altijd lopen. Als het een bekende is dan zullen ze m'n voicemail inspreken of een berichtje sturen. :grin:

Als je nog andere vragen voor ons hebt dan horen we het graag van je!