Beantwoord

Geen bevestiging na omzetten abonnement naar Prepaid

  • 9 January 2022
  • 14 reacties
  • 145 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo community,

Ik heb vorige week telefonisch via de klantenservice mijn mobiele abonnement omgezet naar een prepaid.

Helaas heb ik hier tot nu toe nog geen bevestiging van gekregen of in de app gezien.

Kan iemand mij vertellen hoe en wanneer je bericht krijgt van zo een wijziging?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door eric 9 January 2022, 11:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Een abonnement kent een opzegtermijn van 1 maand. Na die periode wordt het abonnement dus stopgezet en wordt het nummer omgezet naar de prepaid omgeving.

Aha. OK. Dus je krijgt geen bevestiging van de wijziging en je kan nergens zien dat er een wijziging is gemaakt, maar die gaat dan automatisch in na de 1 maand opzegtermijn.

Dan wacht ik de komende maand af :-)

Dank je wel voor je snelle reactie. Much appreciated!

Reputatie 7
Badge +14

Je zou even in je mijn T-Mobile omgeving kunnen inloggen of er al een einddatum bij je abonnement staat.

Thanks. Daar heb ik inderdaad al verschillende keren gekeken, maar in My T-mobile staat nog de originele eind datum van mijn contract (2 april), terwijl de wijziging in zou moeten gaan per 4 feb. volgens de klantenservice. Ik heb mijn contract eerder moeten omzetten naar prepaid ivm verhuizing naar het buitenland.

Ik zal dus waarschijnlijk moeten wachten tot na 4 feb om een wijziging te zien.

bedankt voor je hulp

Ik heb vandaag gecheckt in My T-mobile aangezien vandaag de omzetting van abonnement naar prepaid zou ingaan.

Tot mijn grote verbazing zie ik dat het abonnement gewoon weer een maand doorloopt en er geen enkele wijziging te zien is.

Hoe kan dit nu? Ik kreeg vorige maand via de telefonische klantenservice toch echt te horen dat het abonnement was omgezet naar prepaid.

Heeft iemand een idee hoe ik dit in my t-mobile kan checken? of moet ik hiervoor de klantenservice bellen?

alvast bedankt voor jullie reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Viemo1 

Volgens mij is de wijziging niet juist doorgevoerd, wacht even op de reactie van een moderator die dit kan uitzoeken voor je.

Hallo @Waqqas,

Dank je wel voor je snelle reactie.

Ik wacht een bericht van een moderator af, maar vind het erg vreemd dat een wijziging door de telefonische klantenservice niet goed is doorgevoerd.

Het gaat om het beëindigen van een abonnement! Om het daarna om te zetten naar prepaid.

Als het niet goed is gegaan, zou dat betekenen het abonnement niet is stopgezet en dat ik dus weer een maand moet betalen.

Hopelijk kan een moderator hier wat in betekenen.

Reputatie 7
Badge +15

@Viemo1 

Staat de einddatum van je contract ook nog op 2 april? Als het goed is moet je de resterende maanden dan ook afkopen dus de factuur na het doorgeven van je wijziging is hoger.

@Waqqas 

ja, klopt. de eind datum staat nog op 2 april.

terwijl telefonisch was afgesproken dat het abonnement op 2 februari zou eindigen en ik de resterende maand zou afkopen.

Het resterende bedrag is ook telefonisch genoemd door de klantenservice, dus ik ging ervan uit dat het geregeld was. En dat ik nog 1 maand moest wachten (de opzegtermijn zoals jij hierboven al aangaf).

Maar nu blijkt er dus helemaal niets te zijn geregeld.

Ik wacht het bericht van de moderator af om te horen hoe nu verder.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Viemo1 

Ik heb je gegevens gecontroleerd en de omzetting naar PrePaid staat ingepland voor 04-02-2022. Dus morgen kan je de omzetting verwachten. Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid!

Hoi @Hajar 

Dank je wel voor het uitzoeken!

Wel vreemd at het omzetten niet op de ingangsdag van een nieuwe abonnements periode is ingegaan.

Maar ik ben blij te lezen dat de omzetting wel goed in jullie systemen staat.

bedankt voor de snelle en duidelijke service!

Reputatie 7
Badge +15

@Viemo1

Ik dacht dat het vandaag 4 februari was 😅

De dagen van de maand waarin je geen gebruik kan maken van je abonnement daar zul je ook niet voor betalen.

@Waqqas 

:-) no worries. de maand is al zo kort :-)

ik ben blij met je hulp en snelle reactie.

Dank je wel!

@Waqqas@Hajar 

Bedankt voor jullie hulp en uitzoek werk.

Vandaag inderdaad zoals bedoeld omgezet van abonnement naar prepaid.

Nu alleen de laatste factuur nog ff afwachten.

Super service van jullie!