Beantwoord

Geen mobiel bereik (+buitenland) en opzeggen abonnement

  • 26 March 2022
  • 8 reacties
  • 310 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Ik heb nu ongeveer een jaar T-Mobile Thuis wat an sich prima werkt.

 

Sinds 4 februari heb ik een SIM-only abonnement aangevraagd bij T-Mobile omdat er problemen waren met de glasvezel aansluiting bij verhuizing en mij beloofd werd (door meerdere medewerkers) aan de klantenservice lijn dat ik tijdelijk onbeperkt 4G zou kunnen krijgen als tegemoetkoming om de periode te overbruggen als ik een T-Mobile abonnement had of zou afsluiten.

Deze heb ik afgesloten maar er bleek dus toen ik hierom ging bellen (na het afsluiten, voorheen werd dit steeds beloofd) dat dit niet mogelijk was omdat de ingangsdatum pas in maart zou zijn. Jammer want zo heb ik dus nog ongeveer 2 weken zonder wifi en 4G gezeten.

Ik heb besloten om het abonnement niet af te zeggen maar door te laten lopen omdat ik zo meer MB's zou hebben en ik over T-Mobile thuis wel tevreden ben/was.

Maar nu heb ik het abonnement dus een maand in gebruik en heb ik eigenlijk bijna nergens bereik, gewoon in Nederland. Vooral mijn 4G werkt bijna nooit, terwijl ik juist dit abonnement heb afgesloten voor het internet. Ook bellen gaat hierdoor 90% van de tijd via wifi dus buitendeurs kan ik ook bijna niet bellen. Ik woon in een grensgebied en ben ook vaak in Duitsland. Hier doet mijn 4G het dus ook niet, of het duurt wel 10-15 minuten voordat ik uberhaupt een 2G signaal heb.. Waarmee ik dus ook amper iets kan verzenden.

Ik vind dit erg jammer want zo betaal ik dus voor niets.. Ik zie online dat de opzegtermijn 14 dagen is maar ik zou graag alsnog mijn mobiel abonnement willen opzeggen en de aansluitkosten ook terug ontvangen. Ik heb uiteindelijk niets aan het mobiel abonnement gehad en nog steeds heb ik hier niets aan, helaas.

Ik vind het daarbij raar dat ik als T-Mobile (Thuis) klant sowieso nog extra aansluitkosten heb moeten betalen.

 

Ik heb geen betalingsachterstand, er zijn geen blokkades in mijn app zover ik kan zien. Maar ondanks de oorzaken die dit kan hebben wil ik alsnog opzeggen omdat ik ontevreden ben met het bereik en de kwaliteit van dit abonnement.

 

Hopelijk kunnen jullie mij hierin helpen en begrijpen jullie dat ik wel eerder moet opzeggen, aangezien ik nu niets aan mijn abonnement heb. Ik heb het langer dan 2 weken de kans gegeven om te kijken of dit probleem zich nog op zou lossen maar ik merk dus dat ik totaal niets aan het abonnement heb.

Daarbij wil ik vermelden dat dit niet ligt aan mijn apparaat/toestel of instellingen, want voorheen is mijn bereik altijd prima geweest.

 

Met vriendelijke groet.

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 March 2022, 00:03

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @flkoe 

Je geeft aan dat wegens problemen bij de verhuizing meerdere medewerkers je onbeperkt 4G hebben aangeboden.

Hiervoor hoefde je geen nieuwe abonnement af te sluiten. Je moet enkel een T-Mobile simkaart hebben (mag ook prepaid zijn) en dan krijg je een voucher voor 7 dagen onbeperkt 4G.

Reputatie 7
Badge +14

Klopt wat Waqqas zegt, elke sim was voldoende geweest. Maar als je geen dekking hebt dan heb je hier zo ie zo geen oplossing mee voor een tijdelijke 4g voucher i.p.v. een vast internet aansluiting.

De 14 dagen annuleren termijn gaat pas in nadat jende simkaart hebt ontvangen. In die tijd had je moeten vaststellen dat dit bij jou niet voldoende werkte. Na die periode geldt de looptijd van het abonnement en een maand opzegtermijn. Zeker als je aangeeft dat het bijna nergens in Nederland werkt zou je eens een ander toestel moeten proberen. T-Mobile bedient de meeste Sims in Nederland, 7 miljoen. Beetje sterk dat die verspreid over het land allemaal problemen zouden ervaren zoals jij. De gebruikte telefoon is dan meer de verwachtte storingsbron.

Je kunt de te verwachten dekking trouwens ook zien op deze website. Als de telefoon swap geen verbetering op jouw locatie geeft en en de dekking kaart wel een positief resultaat laat zien kun je via deze website ook een storing melding insturen.

Hallo @flkoe 

Je geeft aan dat wegens problemen bij de verhuizing meerdere medewerkers je onbeperkt 4G hebben aangeboden.

Hiervoor hoefde je geen nieuwe abonnement af te sluiten. Je moet enkel een T-Mobile simkaart hebben (mag ook prepaid zijn) en dan krijg je een voucher voor 7 dagen onbeperkt 4G.

Hij kon pas geactiveerd worden vanaf maart, dus ik had er destijds niets aan. Maar dit werd mij wel beloofd via de klantenservice, dat ik dus meteen inderdaad een week gratis 4G zou kunnen krijgen.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @flkoe 

Je geeft aan dat wegens problemen bij de verhuizing meerdere medewerkers je onbeperkt 4G hebben aangeboden.

Hiervoor hoefde je geen nieuwe abonnement af te sluiten. Je moet enkel een T-Mobile simkaart hebben (mag ook prepaid zijn) en dan krijg je een voucher voor 7 dagen onbeperkt 4G.

Hij kon pas geactiveerd worden vanaf maart, dus ik had er destijds niets aan. Maar dit werd mij wel beloofd via de klantenservice, dat ik dus meteen inderdaad een week gratis 4G zou kunnen krijgen.

Een moderator heeft heeft deze vouchers beschikbaar. Zij lezen mee, dus even geduld, ze zijn er niet 24/7.

Klopt wat Waqqas zegt, elke sim was voldoende geweest. Maar als je geen dekking hebt dan heb je hier zo ie zo geen oplossing mee voor een tijdelijke 4g voucher i.p.v. een vast internet aansluiting.

De 14 dagen annuleren termijn gaat pas in nadat jende simkaart hebt ontvangen. In die tijd had je moeten vaststellen dat dit bij jou niet voldoende werkte. Na die periode geldt de looptijd van het abonnement en een maand opzegtermijn. Zeker als je aangeeft dat het bijna nergens in Nederland werkt zou je eens een ander toestel moeten proberen. T-Mobile bedient de meeste Sims in Nederland, 7 miljoen. Beetje sterk dat die verspreid over het land allemaal problemen zouden ervaren zoals jij. De gebruikte telefoon is dan meer de verwachtte storingsbron.

Je kunt de te verwachten dekking trouwens ook zien op deze website. Als de telefoon swap geen verbetering op jouw locatie geeft en en de dekking kaart wel een positief resultaat laat zien kun je via deze website ook een storing melding insturen.

Hij werkt bijna nergens in het gebied waar ik woon (in Nederland). In tegenstelling tot het buitenland is wat ik hiermee bedoelde. Waar hij dus ook niet werkt terwijl dit net over de grens is.

En het is wel raar dat hij het voorheen altijd prima deed met een ander abonnement, ik merkte zelfs geen overgang met het grensgebied van tevoren en nu ineens heb ik totaal geen bereik op de hele weg van mijn werk naar huis toe. Ook als ik net de grens over Duitsland ga heb ik 10-15 min geen bereik en dan pas 2G.

Dan lijkt het mij wel frappant dat het aan het toestel ligt?

Hallo @flkoe 

Je geeft aan dat wegens problemen bij de verhuizing meerdere medewerkers je onbeperkt 4G hebben aangeboden.

Hiervoor hoefde je geen nieuwe abonnement af te sluiten. Je moet enkel een T-Mobile simkaart hebben (mag ook prepaid zijn) en dan krijg je een voucher voor 7 dagen onbeperkt 4G.

Hij kon pas geactiveerd worden vanaf maart, dus ik had er destijds niets aan. Maar dit werd mij wel beloofd via de klantenservice, dat ik dus meteen inderdaad een week gratis 4G zou kunnen krijgen.

Een moderator heeft heeft deze vouchers beschikbaar. Zij lezen mee, dus even geduld, ze zijn er niet 24/7.

Ik bedoel hiermee niet dat ik per se nu de voucher wil.. 😅 Deze had ik destijds in begin februari nodig, maar dat is dus niet gelukt. 

Reputatie 7
Badge +14

Klopt wat Waqqas zegt, elke sim was voldoende geweest. Maar als je geen dekking hebt dan heb je hier zo ie zo geen oplossing mee voor een tijdelijke 4g voucher i.p.v. een vast internet aansluiting.

De 14 dagen annuleren termijn gaat pas in nadat jende simkaart hebt ontvangen. In die tijd had je moeten vaststellen dat dit bij jou niet voldoende werkte. Na die periode geldt de looptijd van het abonnement en een maand opzegtermijn. Zeker als je aangeeft dat het bijna nergens in Nederland werkt zou je eens een ander toestel moeten proberen. T-Mobile bedient de meeste Sims in Nederland, 7 miljoen. Beetje sterk dat die verspreid over het land allemaal problemen zouden ervaren zoals jij. De gebruikte telefoon is dan meer de verwachtte storingsbron.

Je kunt de te verwachten dekking trouwens ook zien op deze website. Als de telefoon swap geen verbetering op jouw locatie geeft en en de dekking kaart wel een positief resultaat laat zien kun je via deze website ook een storing melding insturen.

Hij werkt bijna nergens in het gebied waar ik woon (in Nederland). In tegenstelling tot het buitenland is wat ik hiermee bedoelde. Waar hij dus ook niet werkt terwijl dit net over de grens is.

En het is wel raar dat hij het voorheen altijd prima deed met een ander abonnement, ik merkte zelfs geen overgang met het grensgebied van tevoren en nu ineens heb ik totaal geen bereik op de hele weg van mijn werk naar huis toe. Ook als ik net de grens over Duitsland ga heb ik 10-15 min geen bereik en dan pas 2G.

Dan lijkt het mij wel frappant dat het aan het toestel ligt?

Ja, maar als het asn het netwerk zou liggen dan moeten dus veeeeel meer mensen er last van hebben? Een toestel swap kan echt geen kwaad. Of meld anders een lokale verstoring via die website.

 

Indien je online een nieuw mobiel abonnement besteld hebt, dan heb je volgens deze pagina en deze pagina 30 dagen de tijd om het abonnement te testen, als de 30 dagen erop zitten geldt dit niet meer en is het enige wat je kunt doen een dekkingsprobleem indienen via de website.

Als uit onderzoek blijkt dat er geen oplossing voor handen is, krijg je de keus of je wilt opzeggen of kan een coulance worden toegepast - afhankelijk van je keuze. Eigenlijk had je dus direct aan de bel moeten trekken toen je erachter kwam dat de mobiele dekking niet goed was.

Het beste is overigens om zoals eerder gezegd werd, even te testen met een ander mobiel om uit te sluiten dat het niet aan je mobiel ligt.