Beantwoord

geldigheid simkaart

  • 22 September 2022
  • 4 reacties
  • 173 Bekeken

  • Doet lekker mee
  • 4 reacties

Na een maand wachten stap ik straks op 6 oktober over naar T-Mobile (met dus nummerbehoud). Ik heb een nieuwe simkaart gekregen, en normaliter zou ik die nieuwe simkaart pas op 6 oktober in de gsm steken, echter op die nieuwe simkaart staat dat ik 'm voor 1 oktober a.s. moet gebruiken. Gaat dat dan wel goed, d.w.z. als ik op 6 oktober de nieuwe simkaart voor het eerst in de gsm steek (en dus niet eerder), is de simkaart dan nog wel geldig (omdat ik de simkaart dan dus niet voor 1 oktober heb gebruikt) ? Of moet ik de nieuwe simkaart reeds voor 1 oktober in de gsm steken opdat ie geldig blijft, maar heeft dat dan nog nadelige gevolgen (bv. extra kosten, of bv. vroegtijdige activatie van dat tijdelijke nummer op die nieuwe simkaart) ? Dus wat te doen ?

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 September 2022, 10:13

Bekijk origineel

4 reacties

Het is vandaag 6 oktober, en het overstappen ging zonder problemen, d.w.z. ik heb vandaag voor het eerst de nieuwe simkaart in een toestel gestopt en dat ging zonder problemen, ondanks dat op de simkaart stond dat ik het voor 1 oktober moest gebruiken. Dus mocht je ook tegen bovenstaand ‘probleem’ aanlopen, die ‘use before’ datum kun je dus inderdaad negeren.

Reputatie 7
Badge +15

@iRoc 

Dat moet het wel zijn want ik ben ook overgestapt naar T-Mobile met nummerbehoud, 1 maand opzegtermijn dus en ik had die datum niet eens gezien 🤪

Bedankt voor je antwoord, @Waqqas 👍. De ‘use before’ datum die vermeld staat op de nieuwe simkaart is dus geen harde datum (‘must use before’) maar een zachte datum (‘best use before’).

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @iRoc 

Op 6 October kan je dus de T-Mobile simkaart gebruiken met je oude telefoonnummer. Ik zou het tijdelijke nummer nu nog niet activeren want anders begint je abonnement bij T-Mobile en zit je dus met dubbele kosten.

Mensen wachten 1 of 2 maanden met het plaatsen van de T-Mobile simkaart vanwege nummerbehoud dus hij zal zeker niet verlopen vóór 1 October.

Op 6 October zal het bereik van je huidige simkaart wegvallen, daarna kan je de T-Mobile simkaart gebruiken met je oude nummer.

Reageer