Beantwoord

hulp nodig simkaart activeren

  • 29 September 2021
  • 4 reacties
  • 607 Bekeken

Hallo,

 

Mijn oude simkaart is kapot waardoor ik dus een nieuwe simkaart heb aangevraagd alleen zie ik dat de enige optie is om hem te activeren langs te komen in een t mobile shop.. is er geen ander oplossing om hem te activeren? Ik ben elke dag tot laat aan het werk voor mij is het niet makkelijk om even tussendoor langs te komen, mijn zoon heeft zelf tele2 wat ook onder jullie valt en daar activeren ze hem wel direct voor je als je contact met ze opneemt zonder langs te komen. Ik kan ter controle alle gegevens opsturen indien nodig zoals id kaart gegevens / abonnement gegevens etc.

 

Hopelijk kan iemand me helpen zodat ik weer bereikbaar ben.

icon

Beste antwoord door Cristien 29 September 2021, 23:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Normaal gesproken werkt een simkaart meteen als u hem in de telefoon heb gedaan, de telefoon een keer uit en dan weer opstarten moet voldoende zijn, ik heb zelf al zoveel verschillende simkaartjes gebruikt en dat werkte altijd op die wijze.

Heel soms moest je een nummer bellen voor activatie

Gaat om een sim only abonnement stond dat ik op mijn oude simkaart een sms code moest ontvangen indien je de oude simkaart niet meer hebt of kapot is dan is de enige optie om langs te komen om hem te activeren.. dus ik hoop dat een medewerker hem ook zo kan activeren als ik gegevens toe stuur ipv langs te komen.

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @joeykiel95  Normaal kan je zelf activeren, maar omdat je oude sim stuk is moet je tegenwoordig langs de shops om je te legitimeren, TM wil zeker weten dat jij de eigenaar bent van deze Sim. Helaas komt dit door o.a.Simswapping

Wat doet T-Mobile tegen simswapping?

 

Wij vinden het belangrijk criminelen een halt toe te roepen om simswapping tegen te gaan en doet dit op drie manieren:      

  1. We hebben onze protocollen en processen nog verder aangescherpt. Klanten die hun simkaart kwijt zijn of een kapotte simkaart hebben, kunnen alleen nog in de T-Mobile winkel hun nieuwe simkaart activeren. Klanten die echt niet in de gelegenheid zijn om naar de winkel te komen, worden doorgeschakeld naar een speciaal team dat met extra controle stappen alsnog in uitzonderlijke gevallen de nieuwe simkaart kan activeren.  

Alle onze systemen worden continu en conform de laatste standaarden bijgewerkt om de veiligheid van onze diensten te blijven bewaken. 

 Is je oude simkaart kwijt of kapot?

Dan vragen we je, met een geldig legitimatiebewijs, naar de T-Shop te gaan voor het activeren van je nieuwe sim. Check waar de dichtstbijzijnde T-Shop is https://www.t-mobile.nl/winkels

Succes!

@CrisTien voor mij is het dus echt niet mogelijk om langs te komen. Hoe kom ik in contact met deze speciale team?