Beantwoord

Ik wil niet betalen voor een rekening maar het heeft een heel goede reden.

  • 3 April 2023
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

Ik heb in februari 2021 een mobiel abonnement afgesloten voor één jaar. Na dit jaar is het apparaat dat ik hierbij kreeg, een soort mobiele router, automatisch gestopt met werken. Ik ging ervan uit dat dit kwam omdat het abonnement was afgelopen. Prima, ik had hem ook niet meer nodig. Omdat ik ook een ander (normaal telefoon)abonnement heb bij T-Mobile had ik vervolgens bijna een jaar niet in de gaten dat ik twee afschrijvingen per maand had, en dus betaalde voor een dienst waar ik geen gebruik van wilde én kon maken.

 

Aangezien ik tien maanden lang een nutteloze rekening heb betaald en hierdoor reeds honderden euro's kwijt ben aan dit abonnement, acht ik het niet meer dan coulant als T-Mobile de laatste twee betalingen, die ik heb geweigerd, kwijtscheldt. Mijn andere mobiele T-Mobile abonnement betaal ik altijd netjes en op tijd.

icon

Beste antwoord door eric 3 April 2023, 22:55

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Mijnheer-chocoladehoofd , welkom op de community. 

Het is toch een bekend gegeven dat abonnementen,  of het nu krant, energie of telecom niet spontaan stoppen. Na een jaar wordt het abonnement stilzwijgend verlengd met een opzegtermijn van 1 maand. Zo staat het ook in de voorwaarden waar je natuurlijk voor getekend hebt. Als je een router een tijdje niet gebruikt wilt niet zeggen dat je het abonnement niet meer wilt. Wellicht is het alleen voor noodgevallen of voor je zomerhuis. Je betaalde ook gewoon de rekening, dus ook geen alarmen daar ..

Enfin, het is dus niet onredelijk dat t-mobile jouw abonnement niet heeft beëindigd zonder dat jij daarom gevraagd had. Dat je nu eerst de betalingen hebt gestorneerd en dan pas het abonnement opzegt is niet handig. Nu gaat ook de incasso processen starten. Het is prima om om coulance te vragen. Maar het antwoord daarop kan ja of nee zijn . Bij ja volgt er een creditfactuur en als na opmaak van de eindfactuur nog een bedrag over is krijg je dat teruggestort.

Maar opgemaakte facturen niet betalen en de daarbij oplopende herinnering en incassokosten zullen denk ik niet gecrediteerd worden. De facturen zelf waren namelijk terecht. 

Ik zou die facturen gewoon betalen en afwachten of er nog coulance komt.

Dag @eric. Leuk dat er op dit tijdstip nog mensen actief zijn.

Ik had uiteraard die voorwaarden in de gaten moeten houden, maar het is wel erg vreemd dat mijn Huawei E5785-320 apparaat na precies een jaar stopte te functioneren - geen bereik meer. Was voor mij indicatie genoeg dat het abonnement ook was gestopt. Voelde me flink op het verkeerde been gezet toen ik mijn maandelijkse kosten eens ging inspecteren.

Heb de factuur maar betaald om incasso-gedoe te vermijden, maar ik zou graag nog wat coulance zien. Heb het afgelopen jaar toch in totaal zo'n 430 euro betaald voor een dienst die niet eens functioneerde.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mijnheer-chocoladehoofd 

Om je rekening pas na een jaar te bekijken is ook eigenlijk je eigen fout, dit had je natuurlijk al veel eerder kunnen weten.

De Huawei router hoort in ieder geval nog te werken, dat hij vanzelf stopte lijkt mij een probleem met de router.

Reageer