[Info] Alles over T-Mobile PrePaid

  • 2 September 2021
  • 15 reacties
  • 1276 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Wil jij ook gebruik maken van PrePaid? Je kunt gemakkelijk opwaarderen, je kiest de bundels die bij je passen én daarnaast heb je na elke opwaardering altijd prijs met PrePaid Surprise.

 

Ben je op zoek naar informatie over PrePaid opwaarderen, PrePaid bundels of PrePaid Surprise? In dit artikel kun je alle informatie vinden over PrePaid.

 


 

T-Mobile PrePaid

Bij T-Mobile kun je kiezen voor drie verschillende simkaartjes.

  • T-Mobile PrePaid. Prijs: € 9,95 Inclusief: € 5,- Beltegoed plus € 5,- Beltegoed cadeau na registratie via My T-Mobile
  • T-Mobile PrePaid Kids. Prijs: € 12,50 Inclusief: € 5,- Beltegoed plus € 5,- Beltegoed cadeau na registratie via My T-Mobile, 1 maand Altijd Online bundel t.w.v. € 7,50
  • Gratis PrePaid Sim. Prijs: € 0,00 Inclusief: Wordt actief na het doen van 1e opwaardering, €5,- Beltegoed cadeau na registratie via My T-Mobile

Met T-Mobile PrePaid heb je een simkaart op het standaard tariefplan. Iedere keer als je opwaardeert kun je meespelen met PrePaid Surprise. Betaal voor wat je verbruikt of kies een bundel die bij jou past:

  • Combibundels: S, M, L of XL
  • Unlimited Internet bundels: Unlimited Data Vandaag of Unlimited Data Weekend
  • Unitbundel: Unit S
  • Altijd Online Kids: Altijd Online
  • Internet bundel: Internet S


Wat zijn de PrePaid tarieven?

PrePaid Tarieven
Bij T-Mobile PrePaid betaal je voor je verbruik. De tarieven zijn:

Internet € 0,10 per MB
Bellen € 0,20 per minuut
Sms € 0,15 per sms

Deze tarieven gelden voor internetten, bellen en sms'en binnen Nederland én de EU, servicenummers uitgesloten.


Welke bundels kan ik aanschaffen?

Met PrePaid kun je kiezen voor een Combi bundel, Unlimited internetbundel, Unit bundel, Internetbundel of Altijd Online Kids bundel. Hieronder vind je per bundel een uitgebreidere toelichting:

Combi bundels
Dit zijn maandelijkse bundels waarbij je een vaste combinatie van data en min/sms afneemt. De bundel herhaalt zich maandelijks.
 

 


Unlimited Internet bundels

 

 


Unit bundel
Met een Unit bundel neem je een vast aantal units af en kies je zelf hoe je die opmaakt aan internetten, bellen en sms'en. De bundel is maandelijks opzegbaar.

 

 


Altijd Online bundel 
Deze bundel is te combineren met het PrePaid Kids prijsplan. 

 

 


Kleine data bundel

 

 

 

 

Hoe werkt betalen per MB?

Als je kiest voor Betalen per MB, dan verbruik je gewoon data direct vanuit jouw beltegoed. Als jouw beltegoed op is, stopt jouw internet. Je moet bewust kiezen voor Betalen per MB zodat datagebruik niet ongemerkt uit jouw tegoed gaat snoepen zonder dat je dat wilt of als jouw internetbundel op. Bij het activeren van Betalen per MB wordt er automatisch € 1,- beltegoed gereserveerd om er zeker van te zijn dat je genoeg beltegoed hebt om het gebruik te betalen. 

 

Goed om te weten:

 

  • Wanneer je al een internetbundel hebt (Combi/Internet/Unit/Compensatie), dan kan je niet kiezen voor Betalen per MB.
  • Wanneer je gebruikt maakt van Betalen per MB, kan je altijd een internetbundel kopen, maar je kan Betalen per MB niet uitzetten. 
  • De keuze voor Betalen per MB geldt voor 1 GB verbruik en/of 365 dagen.

 

 

 

Wat is PrePaid Surprise?

Als je gebruikmaakt van T-Mobile PrePaid, krijg je bij iedere opwaardering een speelcode. Speel het spel en kies meteen je prijs: extra gratis MB's, belminuten of sms'jes, en misschien wel een hoofdprijs!
Meld je aan voor een My Surprise account zodat je niet meer iedere keer je gegevens in hoeft te vullen. Je kunt sneller je speelcodes gebruiken en houd zo alles bij de hand. Ook krijg je toegang tot missies voor extra speelcodes

 

Wanneer ontvang ik mijn PrePaid Surprise speelcode, en wat kan ik doen als deze niet werkt?

Binnen een half uur nadat je opgewaardeerd hebt, ontvang je per sms je speelcode. Het kan soms wat langer duren, maar meestal niet langer dan twee uur.
Je speelcode is nog 7 dagen geldig nadat je deze hebt ontvangen. Duurt het toch langer voordat je je code ontvangt? Dan kunnen daar verschillende redenen voor zijn:

Je hebt ons laten weten dat je geen commerciële sms'jes wilt ontvangen.
Je kunt dat via My T-Mobile zelf weer aanzetten.
Je hebt je afgemeld voor PrePaid Surprise.Om je weer aan te melden hoef je alleen maar een My Surprise account aan te maken.
Gelden bovenstaande gevallen niet? Kijk dan in je My Surprise account naar je overzicht, daar staan al je codes weergegeven.

 

In dit topic kun je meer lezen over PrePaid Surprise. 

Heb je nog meer vragen over PrePaid? Stel ze dan gerust in dit topic en dan helpen we je zo snel mogelijk verder!


15 reacties

Ik heb bij mijn prepaid toestel een Combi XL gekocht met data en sms omdat ik de Google maps wilde gebruiken. Echter na 2 dagen kreeg is een sms de minuten/sms van je herhalende bundel zijn op. Ik heb geen enkele sms verstuurt alleen de data gebruikt voor Google maps. Ik kom ook niet verder in mijn T-mobile. Wat heb ik “niet goed” begrepen? Weet iemand het?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marianne100 

Met een Combi XL bundel heb je 4GB +1GB datategoed per maand om op te maken. Als je tegoed op is dan onyvangt je een sms. Ik wil graag met je meekijken en controleren of dat ook in jouw geval zo is. Zou je mij een privebericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres? Dan kijk ik graag mee. 

Beste Hajar,
Klinkt misschien vreemd maar hoe stuur ik een privebericht?

 

Reputatie 7
Badge +9

@Marianne100 Als je op mijn naam klikt dan zie je de optie stuur een privebericht. Ik zie je bericht graag tegemoet. 

@Hajar Als ik op je naam klik zie ik je profiel en allerlei badges maar geen optie privebericht.

@Hajar Als ik op je naam klik zie ik je profiel en allerlei badges maar geen optie privebericht.

Ook wel direct bereikbaar via deze link Stuur bericht

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marianne100 

Ben je wel ingelogd? Zou je anders je cache kunnen legen? Ik stuur je zelf wel een bericht en dan kun je mij je gegevens sturen. 

Waarom kan ik me niet aanmelden bij Prepaid surprise?

Mijn prepaid nummer is geen geldig nummer?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Boekel1975, gebruik je wel het juiste nummer? Krijg je de melding te zien dat het geen Pre-Paid nummer is? Kun je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer en je geboortedatum ter verificatie? Dan kijk ik gelijk met je mee!

 

Groetjes, 

Pharwin 

Ik heb prepaid van t mobile en ik kreeg een bericht dat ik extra tegoed kreeg als ik met 10 euro of meer op waardeerde ik heb dat gedaan en toen kreeg ik nog een bericht dat het maar 7 dagen geldig is en dat stond in dat eerste bericht weten jullie hier iets van ?

 

Reputatie 7
Badge +14

De 'cadeautjes ' bij prepaid opwaarderingen kennen inderdaad een andere geldigheid dan je normale tegeoed. Omdat er zoveel van dit soort acties zijn is goed dat om de sms'jes te lezen waarin dit wordt gecommuniceerd. 

De 'cadeautjes ' bij prepaid opwaarderingen kennen inderdaad een andere geldigheid dan je normale tegeoed. Omdat er zoveel van dit soort acties zijn is goed dat om de sms'jes te lezen waarin dit wordt gecommuniceerd. 

het was een actie van een sms'je maar er stond niks over geldig heids duur wel dat het aleen in nederland te gebruiken was

dit was het bericht "We missen jou.. je hebt al een tijdje niet meer opgewaardeerd. Waardeer nu op met 10 euro of meer en ontvang GRATIS 3 euro NL-tegoed! Waardeer direct op via t-mobile.nl/opwaarderen Dit aanbod is 5 dagen geldig. Groeten, T-Mobile
Afmelden? Sms AFMELDEN naar 1616”

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ChrisDo 

Wist je ook dat je 5 euro beltegoed kan krijgen door REGISTREREN te sms'en naar 1616, of had je dat al gedaan?

Hallo @ChrisDo 

Wist je ook dat je 5 euro beltegoed kan krijgen door REGISTREREN te sms'en naar 1616, of had je dat al gedaan?

ik weet niet of ik dat had gedaan maar het zou kunnen van wel om dat er al wel iets van geld op stond toen ik de sim kaart kreeg dit was de eerste keer opwaarderen

 

In juli 2019 heb ik mijn T-Mobile PrePaid Kids simkaart gekocht. Volgens de tarieven van T-Mobile prepaid betaal je €0,10 per MB aan dataverbruik. (Bellen is €0,20 per minuut en een SMS kost €0,15) Bij dit tarief staat verder: “Het gebruik van internet in Nederland wordt per sessie vastgesteld en naar boven afgerond op 200 KB of een veelvoud daarvan.

Ook nu worden nog dezelfde tarieven gehanteerd. Zie:

https://www.t-mobile.nl/mobiel/prepaid

Nu ligt het voor de hand te denken dat het afrekenen van de verbruikte internetdata op dezelfde manier verloopt als bij de belminuten en SMS’jes. Maar dat gaat toch wat lastiger. Je moet nml. eerst een bundel kopen om te kunnen internetten. Dat blijkt nml. uit de informatie die Hajar boven in deze thread geeft onder de kop “Hoe werkt betalen per MB?”: ”Je moet bewust kiezen voor Betalen per MB zodat datagebruik niet ongemerkt uit jouw tegoed gaat snoepen zonder dat je dat wilt of als jouw internetbundel op. Bij het activeren van Betalen per MB wordt er automatisch € 1,- beltegoed gereserveerd om er zeker van te zijn dat je genoeg beltegoed hebt om het gebruik te betalen.” Volgens mij is het echter €2,-. Op zich maakt het weinig uit of het nu 1 of 2 Euro is wanneer je maar in de bundel “Betalen per MB” blijft.

Het vervelende van deze extra stap, voordat je internet kunt gebruiken, is echter dat wanneer je overstapt op een andere bundel b.v. Unlimited Data voor 1 dag à €2,95 dat je daarna weer opnieuw  een “Betalen per MB” bundel moet nemen waar dan opnieuw 1 of 2 Euro voor wordt gereserveerd, want wanneer je een nieuwe bundel neemt, dan verdwijnt de oude uit je T-Mobile account. Dit geldt ook wanneer je meedoet aan een prepaid surprise actie waarbij je b.v. voor een data bundel van 300MB (duur 7 dagen) kunt kiezen. Na 7 dagen is je oude “Betalen per MB” bundel die tot maximaal een jaar (of 1GB) mee kan foetsie! De geadverteerde optie “Betalen per MB” lijkt aantrekkelijk wanneer je weinig data gebruikt, maar na deze negatieve ervaringen blijft er weinig aantrekkelijks aan. Waarom kiest T-Mobile er niet voor het datagebruik eenvoudig direct te debiteren van het beltegoed? De meeste smartphones kunnen het datagebruik immers zelf bijhouden. Het door T-Mobile gekozen systeem van debiteren is achterhaald en levert ongemak bij het wisselen van bundels.

Reageer