Alles over Early Renewal

  • 19 March 2019
  • 48 reacties
  • 30354 Bekeken
Alles over Early Renewal
Reputatie 7
Badge +9

Bij Odido kan je je abonnement vernieuwen vanaf 4 maanden voor het eind van de lopende contractperiode. Maar als jouw mobiele telefoon bijvoorbeeld kapot is, snappen we dat je al eerder wilt vernieuwen. Dat noemen wij Early Renewal.

 

Heb jij een nieuw toestel nodig tijdens je huidige contractperiode dan bieden wij hier een oplossing. In dit topic kun je alle informatie vinden over het vervroegd verlengen van je abonnement

 


 

Wanneer kom ik in aanmerking voor een Early Renewal?

Je kunt een Early Renewal afsluiten als:

  • Jouw huidige contractperiode al 3 maanden of langer loopt.
  • Je al jouw Odido facturen hebt betaald.
  • Je niet al een bestaande Early Renewal hebt, die nog moet ingaan.
  • Je huidige, lopende abonnement niet is begonnen als Early Renewal.


Wat houdt een Early Renewal nog meer in?

  • Je gaat akkoord met een nieuwe contractperiode van 12 of 24 maanden.
  • Deze nieuwe contractperiode gaat in ná afloop van je huidige contractperiode.
  • Je betaalt eenmalig € 71,12 (incl. btw) voor deze mogelijkheid.

 

Wil je je abonnement vervroegd verlengen? Bel dan met onze klantenservice. Je kunt hiervoor niet terecht in de online shop of een Odido Shop.

*Heb je al een Early Renewal afgesloten? Vanwege een technische storing zie je in je Mijn Odido account dat je je contract alsnog kan verlengen. Dit is niet mogelijk.
 


48 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Nee hoor, early renewal kan altijd, alleen dan betaal je dus iets van €72,- als “service/ afkoopkosten” Dan zou je zelfs vandaag al die verlening met een nieuwe telefoon kunnen bestellen via de klantenservice!

Reputatie 7

Hoi @Debbiegodee,

Dit wil ik graag even voor je nakijken! 

Zou je mij via een privébericht jouw 06-nummer kunnen sturen en ter controle jouw volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN? Als ik het ook voor het andere nummer moet controleren dan kun je de gegevens van dat contract ook gelijk sturen, dan ga ik voor je aan de slag!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jessy2010 

Een Early Renewal kost je eenmalig €71,12, deze worden denk ik in rekening gebracht op de volgende factuur. Omdat je dit regelt via de klantenservice kan je dit altijd nog navragen.

Je kan uit elk toestel kiezen dat op de website staat, je sluit een verlenging af voor 1 of 2 jaar en die gaat pas in na het einde van je huidige contract.

Omdat je vervroegd verlengd kan je dus niet meer verlengen vanaf 1 februari.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RecovanG 

Je hebt nu dus een sim only abonnement?

Volgens mij kom je nog in aanmerking voor toestel flexibiliteit waarbij je gratis kunt verlengen met een abonnement & toestel.

Voorwaarden toestel flexibiliteit

Je kunt via de website een abonnement met toestel kiezen tegen de getoonde prijzen, je huidige abonnement vervalt direct waarna het nieuwe abonnement in zal gaan.

@default_aj

What is not valid anymore?

After 30 days you can choose to extend with a subscription plus phone whenever you want.

Your sim only will expire and your new contract will start straight away.

Toestelflexibiliteit voorwaarden

Ah, I see. Thank you for the clarification! I thought that I’m only allowed to extend until 30 days after the start of the contract. I appreciate your help. 

Reputatie 7
Badge +15

Hello @claireth78 

4 months before the end date of your current contract you can choose to renew your subscription, the renewal will start after your current subscription has ended.

Reputatie 6
Badge +6

Hello @claireth78 

In your T-Mobile account when you click on abonnement & instellingen with 2 tabs, huidig and nieuw.

Under huidig you can see your current subscription and under nieuw you'll see your renewal.

i have only one tab “huidig”

Unless a mistake had happened through the app and it gave me the early renew ,way earlier due to the date i have on the page (July).

I have the email which i received and i can provide you with the order nr if you can check what is happening @Pharwin 

 

 

Hello @claireth78 

In your T-Mobile account when you click on abonnement & instellingen with 2 tabs, huidig and nieuw.

Under huidig you can see your current subscription and under nieuw you'll see your renewal.

i have only one tab “huidig”

Unless a mistake had happened through the app and it gave me the early renew ,way earlier due to the date i have on the page (July).

I have the email which i received and i can provide you with the order nr if you can check what is happening @Pharwin 

 

Hi @claireth78 It always takes a while for your new subscription to show up in your My T-Mobile account. This is because there are always some checks to validate that the renewal can go through. This always takes about 3 business days and then your new subscription should be visible in your My T-Mobile account. 

You can check the status of your order on our website: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/alles-over-je-bestelling/bestelstatus. If I understand correctly, you are now waiting for your order to be ready for you in our store. That has to do with whether your chosen device is in stock. As soon as that is the case, you will receive a text message from my colleague and then, with a valid ID and bank card, you can pick up your order in our store! 

If you want me to check if everything went well with your renewal, feel free to send me a DM with your phone number, order number, zip code + house number, date of birth and the last 4 digits of your known bank account number for verification. I will check your order with you right away! 

 

Kind regards, 
Pharwin 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mardan0804 

Ja, dat kan zeker! Een Early Renewal houdt in dat jij je abonnement vervroegd verlengd en akkoord gaat met een nieuwe contractperiode. Het kiezen van je toestel ligt dus helemaal bij jou. Ik wens je alvast veel plezier met het kiezen van een mooi toestel.

Ik mag 18 februari 2023 verlengen. Als ik heel me toestel krediet afbetaal mag ik al een nieuwe telefoon. Klopt dat?

Reputatie 7
Badge +14

Als je 18 februari mag verlengen is dat 4 maanden voor het einde van je lopende abonnement  met toestelafbetaling. Op 18 februari kun je die bestelling MET een nieuw toestel doen, die krijg je alvast geleverd maar de afbetaling daarvan start pas ca. 4 maanden later, nadat je huidige abonnement is afgelopen. Je betaald dus die laatste 4 maanden alleen voor je huidige telefoon, maar die alvast afbetalen mag natuurlijk wel. Je nieuwe telefoon gaat zo ie zo pas worden afbetaald NA afloop van je huidige abonnement. 

Ow , ik dacht dat ik had gelezen dat ik via early renewal een nieuwe telefoon kan krijgen als je andere telefoon kapot is.

Ik ben van plan een early renewal af te sluiten. Kan ik tijdens de periode tot de inwerkingtreding van het nieuwe contract het lopende toestelkrediet voortijdig geheel aflossen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Tarahumara 

Dat is zeker mogelijk! Je kan je toestelkrediet aflossen via My T-Mobile. Als je gebruik wilt maken van een Early Renewal dan kun je bellen met onze klantenservice. 

Ik hoop dat je zo verder komt!

Hallo zou u voor mijj kunnen kijken of mijn huidige abonnement  een early renewal is

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Tomeik1987 

Je bent in dit topic van een reactie voorzien. 

Hoi kunt u zien of mijn nummer in aanmerking komen voor early.renewel heb 2... 06 nummers bij Julie...

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Debbiegodee 

Onder wanneer kom ik in aanmerking voor een Early Renewal staan wat voorwaarden en als je daaraan voldoet dan kom je hiervoor in aanmerking.

Neem hiervoor contact met de klantenservice, het zal je €71 kosten.

Ik wilde weten of mijn huidige abbonement is ingegaan met een early renewel of normaal.

Ik wilde weten of mijn huidige abbonement is ingegaan met een early renewel of normaal.

Had al geprobeerd te bellen maar wachttijd is enorm .

Alvast bedankt,

Mvg Christiaan

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @C.vanVelzen 

Voor een Early Renewal heb je €71,12 moeten betalen dus dat zou je eventueel ook kunnen controleren op je 1ste factuur.

Beste, als ik nu een early renewal kies, kan ik dan elke telefoon uitkiezen??? En als daar kosten aan verbonden zijn, komen die dan op de nieuwe factuur?? En blijft mijn abonnement wel hetzelfde?? 

Ik kan vanaf 1 februari wel verlengen, maar als ik een early renewal zou doen, dan kan ik niet op 1 februari ook een andere telefoon kiezen???

Mvg

Hallo. Ik heb nog nooit een telefoon van Odido gekocht. Ik heb al een jaar lang een Odido-abonnement zonder telefoon. Mijn contract loopt nog een jaar. Ik voldoe aan de voorwaarden voor vroegtijdige vernieuwing. Ik wil graag een abonnement afsluiten met een nieuwe telefoon. Is dit mogelijk? Moet ik alleen €72 betalen? Kan ik mijn nieuwe abonnement krijgen voor de promotieprijs die momenteel wordt aangeboden aan mensen die nog nooit Odido-klant zijn geweest? Er staat dat de nieuwe overeenkomst begint nadat de oude overeenkomst is verlopen. Mijn huidige contract loopt nog 11 maanden. Betekent dit dat ik gedurende deze 11 maanden, net als in voorgaande maanden, mijn factuur zal betalen en pas zal beginnen met het betalen van de abonnements- en telefoonkosten wanneer het nieuwe contract begint? Dit is een lang en gedetailleerd vraag. Bedankt voor uw tijd.

Dus ook niet voor een tablet? Want heb daar wel een apart abonnement voor. 

komen die 71 euro bij op je eerstvolgende factuur of moet dat via een ideal link?, factuur ou namelijk prettiger zijn
Reputatie 7
Hi Kim,



De kosten van een Early Renewal worden op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht, dus niet middels een aparte betaallink. Ik zie terug dat je al een Early Renewal hebt aangevraagd, dus deze is op dit moment onderweg! Als je nog vragen over jouw Early Renewal hebt, dan horen we het graag!

Reageer