Beantwoord

klacht afkopen abonnement

  • 19 August 2022
  • 8 reacties
  • 393 Bekeken

Geachte T-mobile,
Aangezien ik jullie de site zo hebben dicht gebouwd om normaal een klacht in te dienen, doe ik het maar even op deze manier.
Ik heb 01-04-2022 mijn mobiele abonnement overgezet naar sim only, dacht ook makkelijk dan neem ik ook t-mobile thuis zodat ik met alles bij jullie zit.
Echter na een aantal keer een monteur te hebben gestuurd (en daar ook vrij voor moest nemen omdat jullie in tijdsblokken werken ipv een normale afspraak kunnen inplannen)
Heb ik afgezien na meerdere malen slecht geholpen te zijn door de klantenservice en monteurs.
Zo slecht dat ik dus ook het contract mobiel heb ontbonden op 14-04-2022.
Echter kom ik er nu in augustus achter dat jullie blijven afschrijven.
Nu na te hebben gebeld met de slecht Nederlands sprekende klantenservice, eindelijk wel een slim communicatief te hebben gevonden werd mij verteld dat ik heb abonnement van 2 jaar moest afkopen om het af te sluiten, en als ik daar niet mee akkoord ging dat ik beter even met de chatbot kan communiceren want die kan ik een screenshot uploaden van het bericht dat mijn abonnement is geannuleerd op de 14e.
Zo gezegd zo gedaan (ondertussen 2 uur verder)
Werd mij verteld dat heb abonnement kon worden afgesloten maar de kosten ervan niet werden terug gestort.
14-04-2022 opgezegd 18-04-2022 mijn sim kaart van bij budget mobiel binnen gekregen en zo ligt de simkaart van t-mobile als sinds die dag stof te vergaren.
Echter vertellen ze mij dat er nogsteeds data word verbruikt op de sim kaart en het abo van bij youtube premium heeft doorgelopen.
Waarop ik heel netjes reageer kosten van een youtube Premium ben ik uiteraard bereid te betalen maar abonnement kosten uiteraard niet.
Aangezien het abonnement al 14-04 stop had moeten worden gezet en hun dit hebben laten doorlopen zonder mijn toestemming, ik eigenlijk in mijn recht sta niks te betalen.
Maar ben nog zo coulant geweest dit voor te stellen aangezien alles betaald is en hun mij toch terug zouden moeten betalen.
Krijg een mailtje van opzeggen met bericht dat ik 2 maanden nog in mijn facturen inzicht heb, dit is niet het geval ik kan niets meer inzien.

Ook de korte vragenlijst die ze mij vragen in te vullen, krijg ik te zien dat ik niet voldoe aan de doelgroep van het onderzoek.

Ik Juridisch loket gevraagd wat nu de vervolgstappen zijn:
klachtenformulier invullen, erna eventueel naar de geschillencommissie telecommunicatie, en uiteindelijk naar de rechter.

Klachten formulier niet te vinden op de site word doorverwezen naar hun service pagina waar je weer alleen maar kan bellen of chatten, overigens word je bij al het andere doorverwezen naar een blanco pagina.
En dus geen formulier vind, en zo dus ook geen klacht kunt invullen.
Wat wel kan is een brief sturen anno 2022 angry

Heb van elke chat belletje(calrecorder) mailtjes(screenshots)

En benieuwd hoe t-mobile dit netjes wilt gaan oplossen.

Mvg,
Gilbert

icon

Beste antwoord door Anonymous 29 August 2022, 22:09

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @gilliej Welkom in de Community. Wil je deze klacht niet overal posten. 
Het helpt niet en wordt daardoor niet eerder in behandeling genomen.

Zodra de moderators aan dit onderwerp toe zijn kunnen ze je misschien helpen. 
Hou er rekening mee dat het weekend is en het iets langer kan duren. Hopelijk kunnen ze dit voor je oplossen🤭 

Fijn weekend

Heb je een vraag of klacht? Dan willen we samen naar een oplossing zoeken. Laat het ons weten, op de manier die voor jou het prettigst is. Op onze servicepagina hebben we alle contactmogelijkheden op een rijtje gezet.

Sommige klachten kun je op een aparte manier doorgeven, zie hieronder:

Wil je toch graag een brief naar ons sturen?
Ons postadres is T-Mobile Klantenservice BV, Postbus 16272, 2500 BG Den Haag

Lees ook de T-Mobile richtlijn klachtenbehandeling.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gilliej 

Ik wil graag met je meekijken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan kan ik kijken wat ik kan betekenen. 

Beste @gilliej Welkom in de Community. Wil je deze klacht niet overal posten. 
Het helpt niet en wordt daardoor niet eerder in behandeling genomen.

Zodra de moderators aan dit onderwerp toe zijn kunnen ze je misschien helpen. 
Hou er rekening mee dat het weekend is en het iets langer kan duren. Hopelijk kunnen ze dit voor je oplossen🤭 

Fijn weekend

Heb je een vraag of klacht? Dan willen we samen naar een oplossing zoeken. Laat het ons weten, op de manier die voor jou het prettigst is. Op onze servicepagina hebben we alle contactmogelijkheden op een rijtje gezet.

Sommige klachten kun je op een aparte manier doorgeven, zie hieronder:

Wil je toch graag een brief naar ons sturen?
Ons postadres is T-Mobile Klantenservice BV, Postbus 16272, 2500 BG Den Haag

Lees ook de T-Mobile richtlijn klachtenbehandeling.

 

Beste CrisTien,

Ik post dit zoveel mogelijk om mensen te waarschuwen voor de slechte service en akelig gedrag van dit bedrijf.

Dit is overigens mijn goed recht als je je maar even zou verdiepen in het dossier!

Mvg,
Gilbert Collignon

 

Ach ja, je maakt een account aan, leest geen voorwaarden die er aan verbonden zijn en komt na een dag of tien eens zeggen dat het je recht is tegen de voorwaarden in te gaan terwijl je T-Mobile er van beticht niet goed met de voorwaarden om te gaan, schiet mij maar lek als ik dit ga begrijpen.😳🤔🤔

Maar mij om het even @gilliej  Heb je aan de vraag van @Hajar Voldaan, of wilde je allen je klacht spuien maar er niet verder mee geholpen worden, want als iemand voor jou de problemen kan oplossen is Hajar dat wel.

Ach ja, je maakt een account aan, leest geen voorwaarden die er aan verbonden zijn en komt na een dag of tien eens zeggen dat het je recht is tegen de voorwaarden in te gaan terwijl je T-Mobile er van beticht niet goed met de voorwaarden om te gaan, schiet mij maar lek als ik dit ga begrijpen.😳🤔🤔

Maar mij om het even @gilliej  Heb je aan de vraag van @Hajar Voldaan, of wilde je allen je klacht spuien maar er niet verder mee geholpen worden, want als iemand voor jou de problemen kan oplossen is Hajar dat wel.

@Doornekamp33 Ja sorry heb niet dagelijks tijd om mij hier bezig te houden, ik werk dagelijks in het leven en zit ook dus niet dagelijks om community sites.
Dus schiet jouw maar lek dan ja!
Jij kunt zo bij t-Mobile gaan werken aan je reactie te merken past er goed tussen!


Ik begrijp erg goed wat de voorwaarden zijn en jij begrijpt blijkbaar duidelijk niet dat dit gaat over het onjuist incasseren van een abbo dat stop gezet had moeten worden vanuit t mobile en ik graag mijn geld terug zie.
Heb ook mijn vraag bij @Hajar  gedaan en ben benieuwd of dit goed komt via een community.
Zo niet hebben we altijd nog de telecom geschillencommissie of de rechter.
Al kost mij dit geld zal T-mobile duidelijk maken je niet zo kan omgaan met een Nederlandse klant.

mvg,

G.M. Collignon

 

Heb je jouw mobiel abonnement opgezegd (stopzetten) of heb je een beroep gedaan op de bedenktijd?

Beide zijn namelijk twee verschillende zaken, namelijk;

  • Beëindigen, zoals het woord zegt… je beëindigd een overeenkomst eventueel resterende maanden koop je af.
  • Beroepen op bedenktijd, je beroept je op de bedenktijd van 14-dagen (ingaande vanaf het moment dat je de bestelling hebt gedaan via telefoon of internet). In dat geval wordt de overeenkomst die je bent aangegaan vernietigt en heeft deze nooit bestaan. Je betaalt alleen het bedrag over het verbruik gedurende de periode dat de aansluiting actief was.

Eén verkeerde woordkeus of aanspraak kan al betekenen dat er iets verkeerd kan gaan tijdens het proces. Daarnaast ontvang je vaak een e-mail of brief van je opzegging of wanneer je aanspraak maakt op de wettelijke bedenktijd. Niet ontvangen dan zou er dus een belletje moeten afgaan dat iets niet goed is afgehandeld.

 

Zo niet hebben we altijd nog de telecom geschillencommissie of de rechter.

 

Dat is natuurlijk je goed recht, maar vaak komt het niet zover.

 

Al kost mij dit geld zal T-mobile duidelijk maken je niet zo kan omgaan met een Nederlandse klant.

Nederlandse klant heeft er niets mee te maken, gewoon “consument" is voldoende, iedere consument heeft in Nederland zo zijn rechten en plichten. Waar gewerkt wordt kunnen fouten worden gemaakt en wellicht is er tijdens de opzeg-procedure iets misgegaan.

 

Note) Betreffende monteurs en het werken in tijdsblokken;

Vrijwel “alle” providers maken afspraken in tijdsblokken. De reden waarom men dit doet is omdat men bijvoorbeeld in een file kan komen te staan, er een uitloopt ontstaat bij de klant voor jou. Maar bijvoorbeeld ook om eventuele uitloop die bij jou ontstaat in te calculeren. Net zoals jij het niet zal waarderen wanneer een monteur vertrekt zonder zijn werkzaamheden bij jou af te ronden, waardeert een andere klant dit evenmin. Een tijdsblok biedt dus meer flexibiliteit voor de monteur maar ook voor jou als klant zijnde.

@gilliej, Ik werk ook dagelijks, maar in deze moderne tijd ben ik niet gebonden aan de plaats op mijn mail te checken of even hier te kijken, en dan zeker zou het mij geen 8 dagen kosten om op een vraag die ikzelf gesteld heb en waar snel een antwoord van TM op kwam te reageren maar niet inhoudelijk op de wedervraag of zij er even een blik op mocht werpen zodat zij jou kan helpen, en weer draai je er omheen.

Dus nogmaals, Heb je aan de vraag van @Hajar voldaan zodat zij zich als een goed moderator betaamt zich even kan vastbijten in jou dossier en mogelijk met een oplossing kan komen of aan de mouw van degene kan trekken die dit kan oplossen zodat het oogelost gaat worden, zoniet kan ik je alleen maar succes wensen bij die commisies.

PS, Ik denk er niet over om voor T-Mobile te gaan werken, ten eerste, de reistijd van filevrij van ruim een uur enkele reis trekt mij niet, ten tweede, dat kantoor is veel te lelijk in mijn ogen, ten derde, ik ben een buiten mens, ten vierde, werk graag overal en nergens, ten vijfde, wat ik zou moeten verdienen willen ze niet betalen, zal dus nooit wat worden.😜😜😜😜😜

 

PS2, De vraag bij Hajar neerleggen heeft weinig zin, aan haar vraag voldoen wel, zorg dat ze je gegevens krijgt zodat ze het dossier erbij kan pakken.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gilliej 

Ik heb al gereageerd op je privébericht en jou ook een mogelijke oplossing geboden. Wij kunnen niet alle maanden vergoeden, omdat wij zien dat de simkaart wel is gebruikt in de maanden april tot en met juli. Zo is er data gebruikt in april en mei en is er ook gebeld met de simkaart van 18 april tot 24 april. Daarnaast zijn er tot eind juli ook iedere maand aankopen via derde partijen gedaan. Dit staat geregistreerd en kun je ook terugzien op de facturen. Mocht je akkoord gaan met de geboden oplossing dan zie ik je reactie graag tegemoet via een privébericht.