Beantwoord

Klacht: Oneens met waarschuwing sms over teveel internet gebruik

  • 6 August 2021
  • 6 reacties
  • 422 Bekeken

  • is King of Content
  • 38 reacties

Tmobile,

 

Ik ontvang per sms heden een waarschuwing om mijn internetgedrag aan te passen anders worden de kosten verhoogd.


Ik eis excuses.

  1. Ik ben nog geen 3 maanden voor mijn werk in de EU. Volgende week ga ik terug.
  2. Ik gebruik in het huis WIFI, alleen voor mijn klant gebruik ik een VPN verbinding en daar gebruik in mijn internetbundel voor. Max. ½ uur per dag en nog niet eens elke dag.
  3. Ik heb niet ineens onbeperkt internet op mijn smartphone zo weinig gebruik ik het.
  4. Ik heb nog nooit mijn internetbundel opgemaakt zo weinig gebruik ik het.
  5. Ik heb een aanbieding voor een week onbeperkt internet; vorige keer niet gebruikt en nu ook niet.
  6. Waar halen jullie het lef vandaan om mij zo'n onvriendelijke sms te zenden.
  7. Er wordt in de sms 4 maanden gesproken dus NEDERLAND telt ook mee?

Uw reactie. dank u.

 

icon

Beste antwoord door eric 6 August 2021, 13:17

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als dit gaat over de verhouding tussen gebruik in de EU en binnen Nederland, dan is alleen item 1. uit jouw opsomming relevant. De roam like home regelgeving geeft aan dat de het gebruik van data binnen de EU uit je Nederlandse bundel geleverd moet worden zolang de verhouding tussen roaming en niet roaming goed is. Daar zijn allerlei wettelijke berekeningen voor. Onder andere dat je in 4 maanden tijd ook in het thuis land data moet gebruiken. 

 

Als je meer tijd roaming in de EU dan in Nederland data gebruikt mag/zal er inderdaad een toeslag worden berekend omdat de thuis operator ook kosten betaald aan de roaming operator. De thuis operator dient je daar wel voor te waarschuwen, wat T-Mobile dus nu heeft gedaan.

Ik heb dezelfde klacht. Na corona eindelijk weer op vakantie. Van 30 april tm 17 juli fietsen in Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland. Bij thuiskomst boze mail van T-M: u hebt in DRIE maanden teveel data in het buitenland gebruikt, moet in volgende periode minder worden.

In die volgende periode 5 dagen gefietst in de Ardennen. In Nederland 5GB data verbruikt, in België nog geen 2GB.  Toch weer een SMS van T-M: u hebt in VIER maanden teveel data gebruikt, moet in volgende periode minder worden.

Terwijl ik nu braaf veel meer in Nederland verbruikte dan in het buitenland.
Er klopt dus iets niet. Wilde bellen maar Klantenservice is onbereikbaar en de Chatfunctie draait eindeloos dezelfde doelloze teksten af.  Spijt dat ik net mijn abo verlengd heb.

ik heb vandaag dezelfde SMS gehad. ik ben pas 104 dagen in het buitenland. dat is nog geen 4 maanden. daar voor 8 maanden in Nederland geweest. ik gebruik mijn 35gb niet eens helemaal op. ja ja ja 't mobile citeerd de wetjes van de EU blabla maar deze SMS vindt ik ronduit schofferend als of ik een data crimineel ben. een beetje menselijkheid is ver te zoeken.

lekker schuilen achter EU wetgeving om naast een heel duur abonnement nog meer geld af te trochelen van gebruikers. zodra mijn abonnement ten einde is ben ik weg.

Reputatie 7
Badge +14

Deze regels gelden bij elke provider.  De abonnementen zijn niet bedoeld voor langdurig gebruik ik de EU. Omdat het een provider geld kost voor elke MB die een klant gratis op een roaming netwerk kan gebruiken zijn providers blij met de beschermende maatregelen die de EU wetgeving hen biedt. Als jij een maandbladen volledig in de EU opmaakt kost het een provider 2 x het bedrag aan wat jij voor het abonnement betaald. Dat is namelijk hoe de data hoeveelheid zonder toeslag wordt berekend in die wetgeving .

en daarom is het allemaal bull shit. ik heb dit abonnement nu al een hele tijd. ik dacht 4 jaar. nooit lang uit Nederland geweest. op zijn meest een paar dagen. t-mobile verdient prima aan mij. maar als ik 6 maanden op rris ga dan oh oh je bent slecht bezig en met een vingertje 👉 wijzen. en schuilen achter EU wetgeving. t-mobile maakt genoeg winst om die paar mensen die er overheen gaan prima af te dekken en ze maken echt geen verlies anders zouden ze niet bestaan.. maar nee elke rooie cent moet uitgemelkt worden. ik wordt hier zo pissig om. 

Reputatie 7
Badge +14

Voor de mensen die langer hun simkaart op reis gebruiken geldt dat het internet gewoon blijft werken, alleen is er dan een MB toeslag. Die is beperkt tot het wholesale tarief en werd dus elk jaar ook lager.

Deze toeslag is nu maximaal 2 euro (2,5 euro tot 1 juli 2022) exclusief BTW per GB. 

 

Reageer