Beantwoord

Lastig gevallen door +44 en 06 nummers

  • 17 August 2022
  • 6 reacties
  • 473 Bekeken

Hi!

Sinds enige maanden wordt ik lastig gevallen door in eerste instantie +44 nummers welke ik na een tijdje ben gaan blokkeren. Dit hielp maar dit werd overgenomen door +316 nummers…. 

 

Het zijn elke keer verschillende nummers dus dat maakt het erg vervelend. Ze blijven stil aan de andere kant dus ze zijn er denk ik op uit dat je terug belt ofzo?

 

Tmobile gesproken en gaven in eerste instantie aan dat er een onderzoek gestart zou worden en ik terug gebeld zou worden. Ben niet terug gebeld en zelf 2x achteraan gegaan en uiteindelijk verteld er iemand dat ze helemaal geen onderzoek kunnen starten… Heb je dus ook geen hol aan die klantenservice.

 

Heeft hier iemand ervaring mee? Er moeten toch mogelijkheden zijn om deze terreur te stoppen? 

Ja ander nummer maar daar zit ik niet op te wachten.

 

Groet Paul 

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 August 2022, 10:54

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 4
Badge

Goede morgen @Neonstikkie 

Ik heb over op internet gekeken naar een mogelijke oplossing, het volgende ben ik tegen gekomen:

Blokkeren (alleen bij Android).
Het is verstandig om het +44 nummer te blokkeren in je mobiele telefoon. Dit doe je zo:

 

  • Ga naar contacten
  • Maak een nieuw contact aan
  • Als nummer zet je alleen het landnummer erin
  • Je blokkeert dit contact

Voor alle nummers uit dat land staat er nu een blokkade om contact met je op te nemen. Deze truc werkt dus ook voor vervelende telefoontjes vanuit andere landen. Een Nederlands mobiel nummer dat uit het betreffende land belt, krijgt trouwens wel nog gewoon verbinding met je. 

 

Ik hoop van harte dat je iets aan bovenstaande hebt.
Voor IPhone kon ik helaas niet zo 1 2 3 een oplossing vinden.
Mogelijk dat iemand anders daar een oplossing/toevoeging voor heeft?

Hi Maarten, 

 

Dank voor je reactie maar ik heb de +44 nummer al geblokkeerd ja. Daar heb ik nu geen last meer van.

Helaas nu dus alleen nog last van de nederlandse 06 nummers. Soms meerdere malen per dag, en elke keer een ander nummer.

Al deze nummers moeten naar 1 centrale leiden naar mijn idee. Hier moet toch iets aan te doen zijn?

Reputatie 4
Badge

Hi Maarten, 

 

Dank voor je reactie maar ik heb de +44 nummer al geblokkeerd ja. Daar heb ik nu geen last meer van.

Helaas nu dus alleen nog last van de nederlandse 06 nummers. Soms meerdere malen per dag, en elke keer een ander nummer.

Al deze nummers moeten naar 1 centrale leiden naar mijn idee. Hier moet toch iets aan te doen zijn?



Fijn dat het met de +44 nummers opgelost is.
Ik wilde het toch de tip met je delen zodat gelijk alle +44 nummers geblokkeerd zijn.
Niets is vervelender dan lastig gevallen te worden en daar ook nog eens ontzettend druk mee zijn.

 

Het stukje betreft met Nederlandse nummers …. ik ben benieuwd wat T-Mobile daar in voor je betekenen kan.
Het volgende heb ik kunnen vinden:
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/veelgestelde-vragen/ik-word-telefonisch-lastig-gevallen-wat-kan-ik-doen/000216979

Ik vermoed dat bovenstaande link jou ook niet zal gaan helpen naar een oplossing?
Hopelijk hebben de T-Mobile medewerkers nog mogelijkheden en/of tips.
De kans is ook groot dat een andere forum bezoeker nog met een fantastische tip komt!
Gebruik je een iOS (Apple) of een Android (Samsung e.d.) toestel?

 

Edit:
 

Bovenstaande topic ben ik ook nog tegengekomen op het forum.

Al deze nummers moeten naar 1 centrale leiden naar mijn idee. Hier moet toch iets aan te doen zijn?

Helaas mag een provider niet zomaar één centrale blokkeren het kan namelijk goed zijn dat diezelfde centrale ook gebruikt wordt door mensen die geen kwade bedoelingen hebben en de dupe worden van een dergelijke blokkade.

Het nadeel is daarnaast ook, als genoeg providers “wel’ tot blokkade zouden kunnen (of mogen) over gaan dan stappen de mensen die achter zich bezig houden met spoofing gewoon over op weer een andere partij.

 

Reputatie 5

Hoi @Neonstikkie

 

Hetgeen je omschrijft is natuurlijk allesbehalve ideaal. Ik zie dat communityleden ook al enige verklaringen en tips hebben gedeeld. Het onderzoeksformulier rondom telefonisch is overlast is eigenlijk meer gericht op een vermoeden dat je wordt lastiggevallen door een persoon. In zo’n geval kan het zijn dat we contact opnemen met diegene en vragen om te stoppen. In een verder stadium kan het zijn dat we dan de contactgegevens delen met degene die de overlast heeft gemeld.

Als je door een weergegeven nummer wordt gebeld, zou je die kunnen blokkeren. Ik moet bekennen dat het - vanuit mijn eigen ervaring - vechten tegen de bierkaai is, zeker met buitenlandse nummers. Het 06-nummer komt dan gewoon voor in zo’n lijst met telefoonnummers die worden gebeld, in de hoop dat je terugbelt. In beginsel kan het geen kwaad wanneer je opneemt, maar om alle risico’s te vermijden zou het advies zijn om inderdaad gewoon niet op te nemen. Er zijn enkele regionummers geblokkeerd maar je kunt je voorstellen dat er enige voorzichtigheid is alvorens dit wordt besloten. Het lastige is namelijk dat je ook niet-kwaadwillende meteen uitsluit. 

Ik had je graag de gouden tip gegeven, in dit geval lijkt het onmogelijk om dit soort overlast volledig uit te bannen. Het zal dus enige scherpte en oplettendheid vereisen om niet in de val te geraken. 

 

Heb inmiddels meer research gedaan en het is inderdaad onbegonnen werk aangezien ze vrij simpel online een willekeurig 06 nummer aan kunnen nemen. Ze nemen gewoon random nummers aan en blijven het proberen. 

Het is gewoon strontvervelend aangezien ik druk bezig ben met werk zoeken en eigenlijk alle telefoontjes wil opnemen maar dit kan gewoon niet meer als ik van dit gespam af wil komen.

Strategie wordt gewoon niks meer opnemen en zelfs grotendeels vliegtuigstand in de hoop dat de spammers stoppen. En degene die me nodig hebben laten maar even een terugbel verzoek achter :-)

 

Weet iemand wat het doel ik van deze telefoontjes? Dit is me niet helemaal duidelijk nog. Ze hangen direct op, en heb in de overgang van +44 naar 06 nummers weleens een nummer terug gebeld maar die gaat dus niet eens meer over.

 

In ieder geval bedank voor het meedenken allemaal!

 

Groet Paul