Beantwoord

mb verbruik klopt echt totasl niet

  • 26 April 2023
  • 5 reacties
  • 241 Bekeken

Na een weekend Schiermonnikoog waarin ik zonder WiFi zo ongeveer 100 mb per dag verbruikt heb kom ik thuis en heb ik de eerste nacht weer thuis ineens een verbruik van 1300 mb 😱 dat terwijl ik lag te slapen en thuis gewoon weer op de WiFi zat. Hebben meer hier last van dat er ineens ontzettend hoog verbruik is wat niet te verklaren is? Heb maar 2500 mb en moet nog de hele maand mei ook mee, tot 21 mei. Weet echt niet hoe er ineens 1300 mb verbruikt kan zijn 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 27 April 2023, 12:12

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jankemiwi 

Kan je via de instellingen bij gegevens verbruik zien waar die data aan is verbruikt? Misschien waren er wat apps actief op de achtergrond op 4G terwijl je het niet door had?

Nee er is niks zichtbaar. Systeem heeft 65 mb gebruikt daarna Facebook de grootste verbruiker met 31 rest vd apps maar paar mb dus kom niet op 1300. Verbruik normaal hooguit 500 per maand ook. Dus heel raar dit 

Had maandag ook al contact gehad via de chat met een medewerker omdat in de tmobile app 454 mb zichtbaar was als verbruikt sinds 20 april. Had op dat moment nog 767 mb over van de 2500. Er zat dus een groot verschil in verbruikt en wat er nog over was. Nu ineens staat er dus 1300 verbruikt op de maandag bij. Net of het verschil (dus de missende mbs )en nog even zijn ingezet ofzo. Zat gewoon thuis op WiFi in de nacht en heb de instellingen ook die dat bijna geen enkele app gebruik kan maken van mobiel internet 

Reputatie 7
Badge +14

De app teller is niet realtime.  Maar er is echt geen spookstad verbruik hoor. Er is altijd een logische verklaring,  alleen mag t-mobile niet inzien waaraan jij je data spendeerd en je basis telefoon informatie geeft het niet altijd prijs. Er zijn ook watchdog apps, maar of doe b.v. toestelsoftware updates registreren hangt ook weer van factoren af.

De data die wordt verbruikt is gewoon een fact. Je kunt per maand op en neer schalen als je meer nodig hebt.

Reputatie 6
Badge +6

Hi @jankemiwi, welkom op onze Community! Als je bundel snel op gaat, kun je heel gemakkelijk je verbruiksstatus inzien in je My T-Mobile account: https://www.t-mobile.nl/my/verbruik-en-kosten. Onder het kopje ''internet'' kun je precies zien hoe veel data er per dag is verbruikt. Wegens privacy redenen kunnen wij niet inzien aan wat je data is verbruikt. Je kunt dit wel zelf terugvinden in de instellingen van je toestel. Ik beschik zelf over een Android toestel en bij mij kan ik dit terugvinden bij instellingen > Verbindingen > gegevensgebruik > gebruik mobiele gegeven. Daar kun je precies zien aan welke apps je data per dag is verbruikt. Je kunt daar ook terugvinden hoe veel data en aan wat je via je Wi-Fi netwerk hebt verbruikt. Bij een iPhone kan je dit terugvinden bij 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data'. 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer