Beantwoord

Mijn zoontje kan geen achternaam of adres aan zijn (prepaid) t-mobile account toevoegen.


  • Anonymous
  • 0 reacties

Mijn zoontje kan zich niet registreren voor een t-mobile account, ook al heeft hij alleen maar een prepaid kaartje. Hier heb ik een meer dan een jaar gelden ook al eens contact over gehad met jullie. Hij kon zich toen niet registreren met adres om de 5 euro extra beltegoed te krijgen. Die 5 euro is ons toen handmatig toegekend. We konden toen echter wel handmatig zijn naam en adres in zijn t-mobile account zetten, zodat, mocht er iets met het simkaartje gebeuren we toch wat gegevens kunnen overleggen die jullie kunnen controleren, mocht het nodig zijn ter verificatie.

 

Vandaag wilden we inloggen op zijn t-mobile account (met telefoon nummer en wachtwoord), maar kregen toen het bericht dat zijn account verwijderd was omdat er te lang niet op ingelogd was. (waarom in vredesnaam trouwens dit doen als het nummer gewoon actief is?)

 

Hierop hebben we een nieuw account aangemaakt, (met e-mail en gebruikersnaam) en hebben hier zijn telefoon nummer aan gekoppeld. Hierop wilden we weer zijn persoonsgegevens toevoegen.

Registreren lukt niet, omdat daarbij verplicht de geboortedatum ingevuld moet worden, maar omdat hij geen 18 is lukt dit niet (moet min. 18 jaar zijn), ook al hoef je voor een prepaid telefoon nummer helemaal geen 18 te zijn.

Hierop wilden wij gewoon onder de account settings zijn naam en adres invoeren. De voornaam lukt. De achternaam niet, dan krijgen we een melding dat je dit niet kunt wijzigen omdat de achternaam gelijk moet zijn aan zijn legitimatie bewijs. Maar voor een prepaid hoef je je helemaal niet te legitimeren, en is dit ook nooit gebeurd. Hierdoor kunnen we geen achternaam invoeren.

Daarna wilde ik het adres invoeren. Dit kan echter ook niet, omdat we dan de melding krijgen dat we dit onder ‘registratie’ moeten doen, en dat wil niet , omdat je daar ook een geboortedatum in moeten vullen wat dus niet kan, omdat daar minimaal 18 jaar gevraagd wordt, wat dus voor prepaid helemaal geen vereiste is. Hierdoor kunnen we geen adres invoeren.

3 vragen:

Waarom het my t-mobile account verwijderen terwijl het nummer gewoon actief is?

Waarom die 18 jaar grens terwijl je voor een prepaid geen 18 jaar grens hebt?

Hoe moeten we nu correct zijn  persoonsgegevens in zijn my t-mobile krijgen? Graag hulp hiervoor.

icon

Beste antwoord door Anonymous 28 May 2022, 16:47

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Waarom het my t-mobile account verwijderen terwijl het nummer gewoon actief is?

 

Als in het T-Mobile account een geboortedatum is ingevoerd en een simpele rekensom leert dat de leeftijd onder de 18 is, dan zou T-Mobile dit account moeten verwijderen. Pas als er een toestemming is verkregen van een wettelijke vertegenwoordiger (ouder of voogd) mag T-Mobile deze gegevens bewaren. Het is namelijk niet toegestaan om persoonsgegevens van kinderen te verzamelen zonder die toestemming (bron)

 

Waarom die 18 jaar grens terwijl je voor een prepaid geen 18 jaar grens hebt?

 

Ondanks dat je geen abonnement afsluit waarbij financiële verplichtingen gelden, is er bij prepaid wel degelijk sprake van een overeenkomst. Bij de simkaart wordt tenslotte verwezen naar Algemene Voorwaarden waarmee je akkoord gaat als je de simkaart in gebruik neemt. 

 

Hoe moeten we nu correct zijn  persoonsgegevens in zijn my t-mobile krijgen? Graag hulp hiervoor.

Je eigen gegevens invoeren, bij verlies of diefstal ben jij als ouder of voogd tenslotte ook veelal de eerste die aan de bel trekt en alles zal moeten oplossen. Wanneer je zoon of dochter zelf contact opneemt met T-Mobile dan kunnen ze deze veelal niet helpen.

 

Zie ook;

Consumentenbond; AVG wat betekent dit voor kinderen?

Europa: Mogen de persoonsgegevens van kinderen worden verzameld?

ACM / Consuwijzer: Mijn kind heeft een overeenkomst gesloten.

Ik heb die prepaid kaart niet gekocht. Mijn zoontje heeft deze gekocht in een t-mobile winkel, waarbij ik overigens aanwezig was om eventueel toestemming te verlenen. In de voorwaarden van t-mobile voor prepaid was geen sprake van een minimum leeftijd van 18 jaar toen hij de prepaid kaart kocht. Hij heeft zich ook niet hoeven legitimeren daarvoor. Er wordt overigens helemaal geen overeenkomst gesloten bij aankoop van een prepaid kaart, het is gewoon een aankoop net als een pakje kauwgum kopen, er is helemaal geen contract opgesteld. Dit is overigens ook bevestigd door een t-mobile medewerker op het forum in een eerder topic van mij hierover, dat er geen sprake is van het sluiten van een overeenkomst, en dat er ook geen sprake is van een minimum leeftijd voor de aankoop van een prepaid kaart. Mocht nu beweerd worden dat er wel sprake is van een overeenkomst, dan wil ik die (niet bestaande) overeenkomst wel eens even zien. 

 Hij had al een account met zijn eigen gegevens, zonder geboortedatum, die is ongevraagd verwijderd. De reden daarvoor, die ik al vermeld heb, was dus ook helemaal niet wat jij hier vermeld. Bovendien bied het registratie proces helemaal geen mogelijkheid voor de ouder om toestemming te geven, en daarmee houdt t-mobile zich dus volgens jou niet aan de wet, want dit moet dus volgens de wet wel mogelijk zijn.

De nieuwe account is gekoppeld aan zijn eigen legale e-mail account van google voor minderjarigen dat onder mijn toezicht staat via google family, dus daar is al ouderlijke toestemming voor. 

De prepaid kaart is door mijn zoontje gekocht in een t-mobile winkel, en zijn eigendom. Als ik mijn persoonsgegevens invul voor zijn eigendom pleeg ik identiteitsfraude, wat een misdrijf is.

Nogmaals, graag hulp hierbij.

 

Reputatie 7
Badge +14

{edit}

Wat goed dat je jouw zoon leert met de mobiele telefoon en de kosten om te gaan. Sluit me verder aan bij de bijdrage van @Gerrit078 . 

Inderdaad in die voorwaarden geen enkel woord over een leeftijdsgrens voor prepaid.

Mijn zoon mag tussen 12 en 16 jaar met mijn toestemming deze aankoop doen, hij heeft mijn toestemming, dus hij heeft wel degelijk de aankoop gedaan. Zo is dit ook wettelijk geregeld, zoals je in de links die door steef gepost zijn ziet. Dat mijn zoontje dit niet ‘echt’ gekocht zou hebben is echt absoluut gelul. Tenzij je wilt beweren dat we opzettelijk zijn opgelicht door t-mobile personeel. Het is in de winkel ook specifiek vermeld dat het om een prepaid voor een minderjarige ging, en zo is het ons door t-mobile ook verkocht. In de voorwaarden voor pre-paid staat ook niets over een leeftijdsgrens, dit is alleen maar van toepassing op de abonnement producten, maar daar is hier geen sprake van.

In de voorwaarden die je linkt staat ook dat restitutie en oplossing van problemen alleen mogelijk is na registratie voor t-mobile, vandaar dat we dit nu willen. We hadden dit al geregeld na eerder contact, maar dat account is dus verwijderd wegens te lang niet inloggen.

Vandaar dus nu - wederom- hulp gevraagd, zoals t-mobile die direct na aankoop ook al eerder aan ons verleend hebben. 

Zoals gezegd, er is al eerder door t-mobile personeel verklaard dat je voor een prepaid geen 18 jaar hoeft te zijn, en dat de aankoop door mijn zoon gedaan is, en de aankoop ook op naam van mijn zoon staat al. Ook is toen al verklaard door een t-mobile medewerker dat voor t-mobile registratie van een prepaidsim het niet nodig is om minimaal 18 jaar te zijn.

Dus er is geen enkele reden om nu ineens te gaan beweren dat dit niet zo is, alleen om mij persoonlijk maar weer opzettelijk dwars te gaan zitten eric. Dat je me van het tele2 forum afgejaagd hebt betekend niet dat je dit hier ook maar moet gaan doen. Dit gaat over mijn zoontje, dit heb ik hier al eerder naar tevredenheid kunnen regelen.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Shilka 

Ik zie dat Gerrit jou juiste informatie heeft gegeven. Ik wil ook graag meekijken dus zou je mij een privébericht kunnen sturen met het nummer waar het om gaat, naam en geboortedatum? Dan kijk ik met je mee! 

Zeker. Toevallig was jij het die de vorige keer de 5 euro extra beltegoed voor registratie op het account van mijn zoontje heeft geregeld, dus dan weet je meteen waar ik het over heb!

Zal nu een privé bericht sturen met de gegevens.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Shilka 

Mocht je die 5 euro beltegoed willen dan kan je REGISTREREN naar 1616 sms'en, je krijgt de 5 euro beltegoed binnen 24 uur bijgeschreven.

Dankje Waqqas, dit is een jaar geleden al handmatig door Hajar geregeld, dus het lijkt me niet eerlijk om dat nu dubbel te gaan ontvangen.

Ik heb zelf ook lange tijd niet kunnen registreren met mijn prepaid kaart van t-mobile omdat dit toen bijna een jaar lang helemaal niet mogelijk was voor prepaid users. Daarna heeft t-mobile dus de registratie voor prepaid aan hetzelfde registratie systeem gekoppeld dat ze voor betaalde abonnementen gebruiken, maar zoals je ziet heeft dat de issue dat je voor een betaald abo 18 moet zijn, maar voor een prepaid kaart niet. Hier door is het voor een minderjarige wel mogelijk om een prepaid kaart aan te schaffen, maar is het dus niet mogelijk om dat nummer te registreren, omdat het registratiesysteem voor  betaalde abo's gebruikt wordt. En dat bijt elkaar dus een beetje.

 

Als ik bijvoorbeeld naar mijn eigen account kijk zie je dat ook in mijn eigen prepaid account van t-mobile helemaal geen geboortedatum staat (Want ook ik heb me nooit hoeven legitimeren voor mijn prepaid)

 

Zoals je ziet, ook in mijn eigen pre-paid account is niet eens een geboortedatum geregistreerd. Wat dus andermaal mijn gemaakte punten onderschrijft...

 

Mocht er niets mogelijk zijn dan schaffen we wel een vodafone nummer voor hem aan, en zorgen we ervoor dat er geen belangrijke dingen aan het t-mobile nummer gekoppeld worden.

Reputatie 7
Badge +14

Nog iets leuks wat ik vond op de website, een abonnement voor kinderen. Natuurlijk alleen door de ouders af te sluiten.

Ja dank je wel eric, daar ben ik van op de hoogte, dit heb je bij diverse aanbieders. Mijn zoontje heeft nu in bijna 2 jaar maar voor 1 euro 20 gebeld, (alleen het verplicht bellen om de simkaart actief te houden), dus een  abonnement is onnodig duur voor hem. Het zit dan ook wel goed met het leren omgaan met de kosten, hij heeft inmiddels goed in de gaten hoe hij overal wifi voor data moet gebruiken, en over wifi kan bellen etc. hahaha.