Beantwoord

Mobiel abonnement is blijven doorlopen na opzeggen

  • 22 September 2022
  • 4 reacties
  • 120 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Ik ben in februari verhuisd en heb hierbij T-Mobile Thuis aangeschaft. Dit heeft vertraging opgelopen en ik heb toen met de klantenservice gebeld aangezien ik geen WIFI had. Waarbij mij werd beloofd / een optie werd gegeven; dat ik een of twee weken onbeperkt 4G zou kunnen gebruiken als ik een T-Mobile mobiel abonnement zou afsluiten, dat dit er dan op gezet zou worden door de medewerkers.

Dit heb ik afgesloten maar ik kwam er na het ontvangen van de SIM-kaart achter dat dit dus überhaupt pas vanaf de 1e van de maand hierop ingaat. Terug gebeld en toen was dit natuurlijk niet meer mogelijk en nooit een optie geweest, nadat ik het abonnement al had afgesloten.

Ik heb hierna meteen het abonnement afgezegd en ben teruggegaan naar Ben, mijn oude provider. Ik heb ook op de mail staan dat ik heb afgezegd en heb ook een eindfactuur gekregen.

Nu kreeg ik vandaag een mail over klantvoordeel tussen T-Mobile Thuis en Ben. Dit wilde ik activeren en tot mijn grote verbazing zag ik binnen het portaal van T-Mobile dat het mobiel abonnement dus álsnog actief was!

En dat ik dus gewoon doorbetaald heb voor een nummer/SIM/abonnement dat ik totaal niet gebruikt heb na het opzeggen! In maart had ik een grote factuur ivm het afsluiten, april en mei waren laag, maar vanaf juni ben ik dus gewoon volle pot aan het betalen voor een abonnement dat ik duidelijk heb opgezegd en totaal niet heb gebruikt.

Mijn mobiele nummer is meegenomen naar mijn nieuwe Ben abonnement, want ik heb hetzelfde nummer in gebruik als voorheen. Er kan dus niets mis gegaan zijn vanuit mijn kant met het nummerbehoud, anders had ik nu mijn nummer niet.

Ik zou dus heel graag de bedragen terug ontvangen voor dit ongebruikte abonnement dat ik al in maart heb opgezegd.

Online kan ik ook pas in 2023 dit nummer opzeggen terwijl er afgesproken was dat dit een maandelijks opzegbare SIM-only zou zijn.

 

Ik heb een bevestiging van annulering in de mail gekregen van T-Mobile. En ook van Ben heb ik op dezelfde dag een bevestiging nummerbehoud ontvangen. Ik snap dus niet dat dit T-Mobile abonnement nooit is afgezegd.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 September 2022, 10:23

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @flkoe 

Wat de medewerker van de klantenservice waarschijnlijk bedoelde is dat als je een mobiele T-Mobile abonnement hebt dan kunnen ze je een voucher geven voor 7 dagen onbeperkt internet, een prepaid simkaart kan ook.

Hiervoor had je dus geen abonnement hoeven af te sluiten.

Hallo @flkoe 

Wat de medewerker van de klantenservice waarschijnlijk bedoelde is dat als je een mobiele T-Mobile abonnement hebt dan kunnen ze je een voucher geven voor 7 dagen onbeperkt internet, een prepaid simkaart kan ook.

Hiervoor had je dus geen abonnement hoeven af te sluiten.

Er werd mij verteld over een voucher maar dat kon alleen als ik ook een mobiel abonnement zou afsluiten of een nummer van t mobile had, is door de medewerker gezegd. Ik heb nog gevraagd of ik dit dan meteen kan gebruiken als ik het afsluit en hier werd ja op gezegd. Daarbij was het ook een prepaid.

 

Maar daarbuiten heb ik dit dus meteen hierna weer opgezegd, binnen bedenktermijn, hier bevestiging van gekregen maar ondertussen loopt het dus toch al lekker maanden door. Goed geregeld allemaal

Hallo @flkoe 

Wat de medewerker van de klantenservice waarschijnlijk bedoelde is dat als je een mobiele T-Mobile abonnement hebt dan kunnen ze je een voucher geven voor 7 dagen onbeperkt internet, een prepaid simkaart kan ook.

Hiervoor had je dus geen abonnement hoeven af te sluiten.

Er werd mij verteld over een voucher maar dat kon alleen als ik ook een mobiel abonnement zou afsluiten of een nummer van t mobile had, is door de medewerker gezegd. Ik heb nog gevraagd of ik dit dan meteen kan gebruiken als ik het afsluit en hier werd ja op gezegd. Daarbij was het ook een prepaid.

 

Maar daarbuiten heb ik dit dus meteen hierna weer opgezegd, binnen bedenktermijn, hier bevestiging van gekregen maar ondertussen loopt het dus toch al lekker maanden door. Goed geregeld allemaal

Dus buiten het hele verhuizen en voucher om, ik heb dit afgesloten, tijdig weer afgezegd en dit is bevestigd maar inmiddels betaal ik al maanden door

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @flkoe, dat klinkt niet als de service die je van ons mag verwachten, mijn excuses hiervoor! Goed dat je hierover contact met ons opneemt, ik help je dan ook graag verder! Allereerst wil ik de status van je abonnement en opzegging controleren. Kun je mij een DM sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende IBAN rekeningnummer ter verificatie? Dan ga ik voor je op onderzoek uit. Alvast bedankt! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer