Beantwoord

Nieuw abonnement/toestel

  • 19 July 2021
  • 1 reactie
  • 194 Bekeken

Ik heb al een hele lange tijd een sim-only abonnement waar ik zelf een iphone 11 bij heb gekocht. Laatst ging mijn telefoon een beetje stuk en wilde ik eigenlijk een nieuwe. Ik besloot een nieuw abonnement aan te vragen waar ik ook een toestel bij kreeg (ik dacht dat ik mijn sim only abonnement wel gewoon kon cancelen en mijn nieuwe meteen kon gebruiken)

Ik kreeg dus mijn nieuwe toestel binnen met een nieuwe sim kaart erbij. Hier staat ook een nieuw nummer op en alles. Alleen als ik dat nieuwe kaartje wil gebruiken heb ik geen service. Ik denk dat dit is omdat hij nog niet actief is, geen idee hoe je hem moet activeren, als ik in de mytmobile app het probeer te activeren zegt hij dat het geen geldige simkaart is.

Ik kan verder dus nergens iets vinden over mijn nieuwe simkaart. Het is ook zo dat als ik met dat nieuwe nummer ergens wil inloggen dat ik geen code via sms kan krijgen omdat op die simkaart met dat nummer geen bereik is. 

Ik gebruik nu mijn nieuwe toestel dus nog met mijn oude simkaart. Ik wil weten hoe en vanaf wanneer ik dan mijn nieuwe simkaart kan gebruiken. Kan ik daarna gewoon mijn oude simkaart deactiveren? 

En is het nu zo dat ik voor 2 abonnementen betaal of gewoon alleen nog voor mijn oude sim-only abonnement? Want ik gebruik het nieuwe toestel nu wel gewoon.

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 July 2021, 15:29

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Liekehrts 

Je kon ook gewoon kiezen voor toestelflexibiliteit bij je sim only waarmee je je sim only om kan zetten naar een abonnement met toestel (geen extra kosten voor deze optie).

Bij een nieuwe abonnement zou je ook een mail krijgen met je nieuwe klantnummer etc. Staat hier niet meer informatie in?

Je kan hier de bestelstatus bekijken.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/alles-over-je-bestelling/bestelstatus

Voor activatie van je nieuwe simkaart kan je het best langs een T-Mobile winkel gaan maar omdat je een nieuwe abonnement hebt afgesloten naast je sim only denk ik dat je voor 2 abonnementen betaald.

Mocht je sim only al maandelijks opzegbaar zijn dan kan je deze laten opzeggen met een maand opzegtermijn.

Reageer