Beantwoord

nieuw nummer op oude simkaart

  • 8 October 2021
  • 8 reacties
  • 873 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 12 reacties

Vanochtend heb ik mijn nummer laten wijzigen, dit is helemaal goed verlopen, behalve dat mijn simkaart mijn oude nummer nog steeds laat zien. Ik kan dat zelf niet aanpassen.

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 8 October 2021, 17:32

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Yesyes  Dat is bijzonder. Dus even voor de duidelijkheid:

JIJ belt iemand op, dan zien zij jouw oude nummer?

ALs iemand anders jouw nieuwe nummer belt gaat je telefoon over?

Wat gebeurt er als iemand jouw oude nummer belt?

Hoi @Yesyes  Dat is bijzonder. Dus even voor de duidleijkheid:

JIJ belt iemand op, dan zien zij jouw oude nummer?

ALs iemand anders jouw nieuwe nummer belt gaat je telefoon over?

Wat gebeurt er als iemand jouw oude nummer belt?

Ik heb het even allemaal getest. Als ik iemand bel, dan zien ze mijn nieuwe nummer.

Als iemand anders mijn nieuwe nummer belt dan gaat de telefoon over.

Als iemand mijn oude nummer belt dan krijg je "dit nummer is niet ingebruik"

Dus dat gaat allemaal goed, alleen wat vreemd is (of is dat normaal) dat mijn simkaart het oudenummer aan blijft geven in mijn telefoon. Dus sim 1 *oude 06nummer*.

Reputatie 7
Badge +15

@Yesyes met sim 1 (oude 06 nummer) bedoel je dus in de telefoon instellingen?

En als je de simkaart opnieuw plaatst?

@Yesyes met sim 1 (oude 06 nummer) bedoel je dus in de telefoon instellingen?

En als je de simkaart opnieuw plaatst?

 

 

Het opnieuw plaatsen van de sim hielp helaas niet.

Als je naar instellingen → Verbindingen → SIM-kaartbeheer gaat kun je door op je oude nummer (of SIM1) te tappen, de gegevens en een eventuele pictogram aanpassen.

Overigens is het misschien ook een idee even te kijken bij instellingen → Info telefoon → Bewerken

Dit laatste kan overigens per toestel verschillen, maar het oude nummer lijkt sowieso ergens ingesteld te zijn in de telefoon maar bij Samsung zou dit instellingen → Info telefoon moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb zelf toevallig ook een Samsung en heb ook eens gezocht naar of het telefoonnr. te wijzigen is maar ik kan daar nergens iets over vinden. Het telefoonnummer wordt volgens mij automatisch herkend.

Bij mij staat er onbekend..

Misschien de vraag eens op het Samsung forum stellen?

Als je naar instellingen → Verbindingen → SIM-kaartbeheer gaat kun je door op je oude nummer (of SIM1) te tappen, de gegevens en een eventuele pictogram aanpassen.

Overigens is het misschien ook een idee even te kijken bij instellingen → Info telefoon → Bewerken

Dit laatste kan overigens per toestel verschillen, maar het oude nummer lijkt sowieso ergens ingesteld te zijn in de telefoon maar bij Samsung zou dit instellingen → Info telefoon moeten zijn.

Ik kan de "naam" van de sim aanpassen dus i.p.v. sim1 wat anders invullen en inderdaad een ander pictogram kiezen. Het nummer kan ik niet aanpassen.

Bij instellingen -> info telefoon -> bewerken kan ik alleen de naam van de telefoon bewerken en niet het nummer helaas.

Ik heb zelf toevallig ook een Samsung en heb ook eens gezocht naar of het telefoonnr. te wijzigen is maar ik kan daar nergens iets over vinden. Het telefoonnummer wordt volgens mij automatisch herkend.

 

Hier inmiddels ook even gekeken op een S20 FE 5G en S9, maar inderdaad. In een voorgaande Android versie was eerder genoemde stap wel de mogelijkheid het nummer aan te passen waarna, na een herstart van de smartphone, het nummer bij Telefoon Info werd weergegeven.

“Vroegah” was het een kwestie van het telefoonnummer veranderen bij “Eigen nummer" bij de Samsung Galaxy S, S2 en S3, maar deze optie lijkt met de noorderzon verdwenen.

 

Misschien de vraag eens op het Samsung forum stellen?


Bij de Samsung (EU) Community is deze vraag overigens eerder dit jaar al gesteld. Maar niet geschoten altijd mis. 

...

Klopt, zojuist zelf ook de mogelijkheid gehad om even te testen maar het wijzigen van het telefoonnummer lijkt niet meer mogelijk sinds enige tijd (bug?!).