Beantwoord

Nummer opgeheven zonder aankondigingen

  • 3 February 2022
  • 5 reacties
  • 514 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Na meer dan 15 jaar klant te zijn is mijn prepaid nummer ontnomen. Sinds de corona tijden heb ik mijn prepaid nummer tijdelijk niet gebruikt, er stond gewoon tegoed op en het was verbonden aan talloze accounts. Omdat whatsapp geen ‘geld kost’ maar je wel gewoon dat nummer kan gebruiken merkte ik er weinig van.

binnen enkele dagen had ik door dat het nummer was opgeheven. Ik probeerde tevergeefs te bellen met t-mobile, maar het enige wat ik te horen kreeg is ‘jammer dan’ in iets meer woorden.

ik wil mijn nummer terug, niet alleen omdat ik deze al super lang heb, maar ook omdat ik een enorme hoeveelheid diensten hieraan heb verbonden.

een smsje omdat het tijdelijk niet gebruikt is (nogmaals dank corona) is absoluut onvoldoende en naar mijn mening een dikke middelvinger naar mij als klant om te waarschuwen. Als ik bel moet ik mijn adres opgeven en jullie hebben mijn mail adres! Absoluut een dieptepunt in klantenservice!

@T-Mobile pas deze policy aan, en probeer svp mijn nummer te herstellen. Ik heb dit gewoon nodig. Ook al heb ik even er geen gebruik van gemaakt door de omstandigheden!

icon

Beste antwoord door eric 3 February 2022, 08:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tim- welkom bij de community.

Dit is inderdaad wel even schrikken. Prepaid heeft, ondanks de hele soepele voorwaarden van T-Mobile toch ook zijn beperkingen. Je hoeft alleen maar 1x per 6 maanden een gesprek te maken of een sms te verzenden. De consequentie als prepaid kaarten dat niet doen is dat ze uiteindelijk worden geblokkeerd en als bijstorten van beltegoed daarna niet plaatsvindt uiteindelijk verwijderd uit alle systemen. Er worden jaarlijks heel veel prepaid kaarten 'verbrand'. Niet letterlijk, maar de lage aanschafprijs maakt dat er veel gewoon tijdelijk worden ingezet. Soms door criminelen maar ook mensen die een 2e identiteit nodig hebben of een bouwwerk maken met een mobiele connectiviteit. Het in de lucht /systemen houden van een simkaart kost een provider wel licenties in haar systemen. Daar moet dus een opruim logica voor zijn.

Omdat prepaid kaarten niet allemaal van goede NAW gegevens zijn voorzien is sms of bandjes afspelen als je een uitgaand gesprek maakt tijdens de blokkade periode de enigste communicatie middelen die altijd werken. Behalve als iemand de sim niet gebruikt. Maar ja, daar is het afsluit proces nu juist voor bedoeld.

Het goede nieuws is dat je Whatsapp nog doorwerkt. Die heeft alleen bij een nieuwe installatie een verificatie sms nodig. Maar het nummer is definitief uit de systemen, de klantenservice kan dat niet herstellen. Je zult dus een nieuwe sim met nummer moeten nemen. Mijn advies is wel als je een telefoon nummer zo belangrijk voor je is om een klein abonnement te nemen. Dan hoef je je geen zorgen meer te maken elke 6 maanden.  Dat zie je trouwens bij alle providers ook gebeuren. Het aantal abonnementen loopt elk kwartaal nog steeds fors op en het aantal prepaid aansluitingen neemt af.

 

Beste @eric 

Bedankt voor jouw reactie, maar dit kan natuurlijk niet.

Dit telefoonnummer heb ik sinds 1997, dus een ‘crimineel die het even gebruikt’ of dat soort voorbeelden is natuurlijk niet van toepassing. 

Waar ik mij metname aan stoor is niet jouw punt dat nummers terug in de roulatie moeten (dit snap ik), maar jouw punt dat er geen gegevens zijn. Als ik jullie bel moet ik vertellen waar ik woon en jullie konden mij haarfijn vertellen wat mijn email adres was. Dit argument is dus gewoon onzin en totaal niet van toepassing. Jullie weten wel wie ik ben en hebben enorm veel gegevens van mij. De NAW is dus gewoon bekend. Daar stoor ik mij aan.

Het ‘goede’ is dus totaal niet goed want daardoor kreeg ik dit signaal niet binnen. Jullie hadden ook een whatsapp kunnen sturen en deze melding anno 2022 kunnen delen. 

Dat je wilt dat ik een abonnement koop snap ik :). 

 

Mijn vraag: 

  1. Wanneer komt het nummer weer vrij in de roulatie, want nu moet hij ergens rond zweven en ik wil het nummer terug.
  2. Kunnen jullie deze teruggave faciliteren.

Nogmaals het kost mij enorm veel tijd en energie om alles te gaan rechtzetten. 

Gr.Tim

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tim- , je post hier op een klanten forum, dus je praat voornamelijk met andere t-mobile klanten zoals ik.

Ik zie je argumenten, maar T-Mobile heeft eerder hun communicatie aan prepaid klanten uitgelegd, vandaar dat ik dit hier ook aangeef. Er zijn natuurlijk prepaid aansluitingen die NAW gegevens kennen, ook zijn er prepaid nummers die die aan een whatsapp account zijn gekoppeld of aan DUO van Google of Telegram etc. etc.  Er wordt alleen geen zoektocht gestart naar de gebruiker van een prepaid kaart. Het gaat om duizenden kaarten per kwartaal. Er wordt een standaard proces gebruikt wat voor alle aansluitingen werkt. 

 

Hi @eric ,

Bedankt voor jouw reactie, en helder. Dat er duizenden kaarten per kwartaal fout gaat betekent niet dat je gewoon alles maar ontkoppelt. Het zou een interessante wereld worden als we in ons werk allemaal denken “Nou er onbreekt links of rechts wat info” dus laat ik maar alles op dezelfde laagdrempelige manier behandelen. Het zou mijn werk een stuk eenvoudiger maken dat weet ik zeker.

ik hoop toch ook dat de mensen van T-Mobile zelf hier ook naar kijken :) 

Reputatie 7
Badge +14

Het gaat niet met duizenden nummers fout. Het gaat om duizenden nummers per kwartaal die verlopen omdat mensen ze dus daadwerkelijk niet meer gebruiken. En dat jaar in, jaar uit.

Laten we zeggen dat in 99,9% dit altijd terecht is. De simkaart wordt zo ie zo daadwerkelijk niet meer gebruikt, anders start dit blokkeren en afsluiten proces zo ie zo al niet. Dan wegen de kosten en effort echt niet op tegen het opsporen van die paar gebruikers die nu zoals jij inderdaad werk moeten verzetten voor een nieuw nummer.

T-mobile moderators zwerven ook over dit forum en lezen mee hoor :)