Beantwoord

Overstap KPN met behoud van abonnement

  • 2 October 2022
  • 5 reacties
  • 475 Bekeken

Vraag kpn forum:

Ik zit nu bij T-mobile en mag overstappen, het mobiele nummer wat ik van T-mobile heb, wil ik overzetten naar KPN + dat abonnement van T-mobile behouden (met een nieuw willekeurig nummer). 


Antwoord:

 

Het afsluiten van een nieuw abonnement bij KPN met nummerbehoud van het nummer bij T-Mobile zal geen probleem vormen, vooropgesteld dat T-Mobile het nummer vrijgeeft aan KPN. Dit is normaal gesproken aan het eind van het lopende contract.

Het voortzetten van een abonnement bij T-Mobile met een nieuw nummer is iets wat je moet afstemmen met T-Mobile. Daar speelt KPN geen rol in.

 

Vraag aan T-mobile:

Is het voortzetten na goedkeuren van het nummerbehoud mogelijk ?

icon

Beste antwoord door eric 2 October 2022, 05:24

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als je een nummer uitporteerd is dat automatisch het einde van het contract.  Vanwege het opzegtermijn kun je het nummer pas 30 dagen na aanvraag meenemen. 

In jouw geval kun je dit dus doen en gewoon een nieuw abonnement met een nieuw nummer afsluiten tijdens of na dit opzegtermijn.  

De reden dat ik het huidige abonnement wil houden is vanwege de lage kosten per maand. Een nieuwe abonnement afsluiten kost me per maand 4 euro meer. 

Is het mogelijk om het nummer om te zetten naar een prepaid en het abonnement te behouden met een nieuw nummer.

 

of 

een nieuw nummer voor het huidige abonnement, en dat vervallen nummer terughalen op prepaid . Dit is ooit bij mij een keer eerder gedaan 5 jaar geleden. dus ik weet dat het kan. De vraag is alleen wie dat kan. Dat was toen via de 2e lijn gedaan.

Reputatie 7

Hi @Isa1234, ik heb zojuist je gebruikersnaam aangepast, in verband met de privacyregels hier op de Community. Je vraag zal zo snel mogelijk worden beantwoord!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Isa1234 

Zoals @eric al aangaf is optie 1 niet mogelijk omdat bij het uitporteren van je nummer het abonnement wordt beëindigd.

Bij optie 2 is het wel mogelijk om een nieuw nummer aan te vragen voor je T-Mobile abonnement maar dan is het oude nummer niet meer terug te halen.

Wat dan nog overblijft is een nieuw abonnement bij KPN afsluiten met nummerbehoud en ook een nieuw T-Mobile abonnement, nu met de GoGoGo deals betaal je geen aansluitkosten en hopelijk is er een mooie aanbieding voor je.

Reageer