Beantwoord

pincode opstartscherm werkt niet

  • 27 July 2022
  • 4 reacties
  • 857 Bekeken

Pincode van sim dat ik als eerste moet invoeren, werkt. Echter de pincode van het opstartscherm dat ik als 2e moet invoeren werkt niet. "Gebruik pincode na opnieuw opstarten" is de melding. Ik had geen pincode aangemaakt voor de opstartscherm. Raar. Als ik nu een pincode invoer, zoals 0000 als standaard is, krijg ik de melding "probeer opnieuw over ... seconden of over ... minuten' Doe ik dat, dan krijg ik weer opnieuw de melding "probeer opnieuw over...... minuten". Mobiel helemaal uitzetten of herstarten heeft geen zin; het blijft hetzelfde. Pincode sim werkt, want krijg geen foutmelding of melding dat ik mijn pukcode moet invoeren. Die heb ik bij de hand. Wat kan ik nu het beste doen? De pincode van de simkaart 3x fout invoeren, zodat ik daarna de pukcode kan invoeren? Of anders?

icon

Beste antwoord door eric 27 July 2022, 09:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

hoi @GustavKlimt , welkom bij de community.

Als jouw toestel is beveiligd met een pincode bij opstarten heeft dat niets met de sim pin te maken. je kunt de sim er zelfs even uithalen om zeker te weten dat het bij opsarten om een toestel pin gaat.

Als je jouw toestel niet op die manier kunt unlocken zou je een factory restart kunnen overwegen. Dan wordt je toestel geheel vrij van toestel pincodes gereset. Wat voor toestel heb jij?

Ik weet dat het niets met de SIM pincode te maken heeft, want die kan ik gewoon invoeren. De SIM heb ik ook al eens eruit gehaald. Dus dan gaat het om een toestel pincode?

Ik heb een Samsung A20e

Reputatie 7
Badge +14

Na de simpin komt de toestel pin. Die laatste kun je bij Samsung op deze manier verwijderen.

 

Ik heb het filmpje van Belsimpel bekeken; het  eerste wat mij opviel en waarvoor wordt gewaarschuwd is dat als ik alle stappen heel nauwkeurig zou opvolgen, al mijn bestanden (dus ook alle belangrijke screenshots, foto's en video's) en instellingen (FB account en alle apps) van mijn telefoon verwijderd. Behalve wanneer ik een google-account heb gekoppeld aan mijn telefoon wordt deze niet verwijderd. Dat heb ik volgens mij, want ik kan googelen en mijn mail via mijn telefoon lezen. MAAR mijn google-account is ruim 2 weken geblokkeerd geweest, naast dat ik dus nu nog steeds niet de pincode kan invoeren om de opstartscherm (2e keer dat er naar een pincode wordt gevraagd, zodat niet iedereen zomaar in mijn telefoon kan… en dat had ik nog geeneens zelf ingesteld, dus iedereen kon er zomaar in…. daar heb ik nu wel van geleerd) te ontgrendelen. Ik dacht dat de pincode (met pukcode) van mijn SIM kaartje juist belangrijker was, omdat geadviseerd wordt om dat met niemand te delen; vandaar dat je dat kaartje ergens veilig moet opbergen. Nou dat heb ik. Ik kan alleen maar concluderen dat iemand een schermbeveiliging met pincode (je kan ook een bepaald patroon maken) buiten mijn weten om heeft aangemaakt, zodat ik geen gebruik kan maken van mijn mobiel. Of zie ik dat verkeerd? Ik vind het wel vreemd dat deze pincode eigenlijk nog belangrijker is om af te schermen, want een reset zoals het filmpje laat zien…. haalt gewoon alle belangrijke gegevens van je telefoon. Wat blijft er dan nog over? Kan ik mijn agenda met belangrijke afspraken dan nog wel zien? Heb ik dan eigenlijk een mobiel zoals ik gestart ben, toen de pakjesbezorger het aan mij overhandigde? Is er dan echt geen simpelere manier om een opstartscherm weer aan de praat te krijgen. Dan ga ik maar eens naar een T-mobile shop of heeft iemand hier een goede oplossing eo raad om te doen?