Beantwoord

Prepaid bundels bellen in Australië

  • 18 September 2022
  • 5 reacties
  • 225 Bekeken

Reputatie 1
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik ga een maand naar mijn familie in Australië. Ik heb een simpel prepaid toestel (Nokia 8118). Het is een duo-sim-toestel dus ik ga ook een simkaart van Telstar kopen als ik in Australië ben, om met Australische nummers te bellen. Maar ik wil ook mijn eigen nummer gebruiken voor contact met Nederland. Ik vind op de info pagina's van T-Mobile niet de informatie die ik zoek. Het gaat bijna alleen over internetten. Mijn vragen:

  • Ik gebruik nu prepaid bundel Unit S. Ik bel en WhatsApp wel maar gebruik internet bijna niet op de telefoon. Deze bundel zou alleen geldig zijn binnen de EU dus niet in Australië. Klopt dat? Dus ik betaal heel veel als ik naar een Nederlands nummer bel/gebeld word?
  • Je kan een Surf&Travel bundel kopen maar de informatie van T-Mobile gaat alleen over internetten. Hoe zit het met bellen met zo'n bundel?
  • Wat is de beste optie voor dit prepaid nummer als ik een maand in Australië ben?

 

Groeten, AnnaMM

 

 

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 18 September 2022, 09:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @AnnaMM  Hopelijk ga je genieten In Australia. 

Maar wat betaal ik nu precies in het buitenland?

Meer informatie

Goede vraag! Dat kunnen we alleen niet zo makkelijk zeggen, want dat hangt van 2 dingen af:

  1. Waar je naar toe gaat. (In Zuid-Korea zijn de kosten bijvoorbeeld hoger dan in Zwitserland.) 
  2. Welk abonnement je hebt.

Daarom deze tip: 
Als je in Nederland bent, sms gratis PRIJS <LAND> naar 5545. Bijvoorbeeld PRIJS SPANJE of PRIJS NIEUW-ZEELAND. We sturen je een sms terug met daarin de tarieven die voor jou gelden in dat land. Zo weet je precies wat je kunt verwachten en kun je zorgeloos de grens over. Let op: je moet wel met je eigen mobiele nummer sms’en. We gebruiken namelijk je telefoonnummer om je abonnement en je tarieven te herkennen.

Australia valt onder zone 2

  • Bellen vanuit: € 1,27 per minuut 
  • Gebeld worden: € 0,76 per minuut 
  • Bellen naar: € 1,02 per minuut 
  • Sms’en: € 0,51 per sms 
  • Internet: € 2,50 per MB of via Travel & Surf

Fijne reis

 

 

Reputatie 1

Dag dank je CrisTien.

Deze informatie had ik ook al gevonden maar ik zoek nog steeds het antwoord op de vraag voor Wat is de beste optie voor dit prepaid nummer als ik een maand in Australië ben? Want ik kan geen aantrekkelijke belbundels vinden.

Of moet ik een abonnement nemen? Wil ik ook wel doen maar het gaat allemaal over internetten. Ik zie niet zo heel goed van dichtbij dus internetten is heel onhandig voor mij op een mobiele telefoon. Je kan alles wel vergroten maar het werkt niet goed als je maar 10 woorden tegelijk ziet of 4 straten. Of een kwart foto.

Ik wil gewoon bellen en WhatsAppen.

Kan je mij verder helpen?

Anna M

Reputatie 7
Badge +14

@AnnaMM Volgens mij maakt een abonnement of prepaid niet veel uit in dit geval het blijft duur

 

Ook met een abonnement heb je travel en surf nodig. De beste optie is echt een Sim in Australië waar je ook mee kan bellen en whatsappen dat is nog altijd het goedkoopste in jouw geval. 
De mensen in NL kan je ook daarmee whatsappen 

 

Dit heb ik ook nog gevonden

Australië bevindt zich in Zone 2 (rest van Europa en populaire bestemmingen)

Hieronder staan de kosten voor gebruik in Australië met een abonnement.

Bellen

1.27 euro/minuut

Gebeld worden

0.76 euro/minuut

Sms'en

0.51 euro/bericht

Sms ontvangen

gratis

Internetten

2.50 euro/MB of voordelig via Travel & Surf pas

Reputatie 1

Dank je wel het is duidelijk. Fijne dag!

Anna MM

Reputatie 7
Badge +14

@AnnaMM Fijne reis en veel plezier daar. 🤝

Reageer