Beantwoord

Prepaid gebeld worden werkt niet


Sinds kort kan ik op mijn prepaid nummer nog wel bellen, maar niet gebeld worden. Ik heb geen actieve bundels, enkel Prepaid nummer. Er staat nog genoeg tegoed op mijn account (€ 25) en onder settings van mijn telefoon staat mobiele data op AAN. Klopt allemaal? 

Ik heb al contact gezocht met de client service. Na 7 minuten wachtkamer was de reactie: Alles staat goed hier; ik kan u eventueel doorverbinden met de technische afdeling. (Ja graag). Tuut. Verbinding broken, einde gesprek! 
Is dat de modus operandi van T-Mobile bij van moeilijke vragen? 
Ik kan dus nog steeds niet gebeld worden. Heeft iemand advies?

icon

Beste antwoord door eric 2 August 2021, 21:41

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @AliceTaipo , welkom bij de community.

Even wat gedachten zijn, zit je toevallig in het buitenland?

Indien niet, wat hoort de beller dan als hij jouw nummer kiest, en vanaf welk netwerk belt deze persoon? Als iemand je van een ander netwerk belt, wat hoort die dan?

Stuur eens een sms naar jezelf, werkt dat? En wat als iemand anders jou een sms stuurt?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AliceTaipo 

Ik wil ook graag meekijken. Kun je mij een privebericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum en volledige adres? Heb je ook al de vragen van @eric gezien? Als je daar antwoord op kan geven dan kunnen we je beter helpen.

Ik heb hetzelfde probleem. Ik zit in het buitenland, ik kan zelf bellen met mijn prepaid t-mobile nummer, ik kan sms’en versturen en ontvangen, whatsapp gebruiken, maar ik kan niet gebeld worden. Als mensen mij proberen te bellen (via hun vaste telefoon, mobiel, lijkt allemaal niet uit te maken) krijgen ze te horen: ‘Dit nummer is niet in gebruik’. Ook bij mij zei de klantenservice dat alles in orde leek. Ik heb een nieuwe sim-kaart aangevraagd en in m’n telefoon geplaatst, maar ook dat helpt niet, het probleem blijft. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jannie74 

Ik denk graag met je mee. Ik heb je gegevens gecontroleerd en je hebt geen blokkades actief. Van welk toestel maak jij gebruik? Kun je zelf ook bellen? In welk land ben je momenteel? Ben je wel verbonden met een buitenlands netwerk? Op deze pagina kun je het land selecteren waar je bent en zien met welk netwerk je het beste bereik hebt. 

Heb je ook de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen? Dan kunnen we controleren of het aan je simkaart of toestel ligt. 

Ik hoor graag van je!

Hallo Hajar,

Bedankt voor je reactie! Ik heb een Samsung A50 met dual sim. Ik ben in Noorwegen, en heb zowel een Nederlandse als een Noorse simkaart in m’n telefoon. Met m’n Noorse simkaart van Telia heb ik geen problemen, daarmee kan ik bellen en gebeld worden. Met m’n Nederlandse simkaart kan ik wel zelf bellen, alleen niet gebeld worden. Ik heb de 2 simkaarten van plaats verwisseld, dat hielp niet. En een nieuwe t-mobile simkaart geprobeerd, dat hielp ook niet. Ik zal vandaag proberen of ik m’n simkaart in een ander toestel kan testen! 

Ook met m’n simkaart in een ander toestel kan ik nog steeds niet gebeld worden..

Reputatie 7

Hoi @Jannie74,

Heel opmerkelijk, zeker gezien je alles eigenlijk hebt getest wat we op afstand kunnen bieden en niets eigenlijk resultaat heeft opgeleverd. 

Ervaar je dit probleem met iedereen die jou belt of gebeurt het bij één of een paar contacten? Heb je ook al eens handmatig van provider geswitcht? Je kunt in Noorwegen gebruikmaken van Telia en Telenor. Wellicht dat Telenor een betere netwerkervaring kan bieden. 

Ik weet niet 100% zeker of dit zou lukken, maar kun je eens kijken of je anders de gesprekken door kunt schakelen van jouw Nederlandse simkaart naar de Noorse? Je vindt op deze pagina hoe je dit in kunt stellen. Het is natuurlijk niet ideaal, maar misschien een alternatief wat werkt.

We zien je reactie graag tegemoet, Jannie!

Hallo David,

Bedankt voor je reactie. Ik denk dat het bij iedereen gebeurt die mij probeert te bellen. Ik ben geswitcht van Telia naar Telenor, dat hielp niet, en ik heb ook geprobeerd door te schakelen. Eerst zegt ie ‘MMI code gestart’, en dan later zegt ie ‘Gesprek doorschakelen Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code’.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jannie74 

Heb je toevallig 4G voor bellen (VoLTE) aanstaan in je toestel? Dit kan ervoor zorgen dat je niet gebeld kan worden. Zo ja, zou je dit kunnen uitzetten en je toestel opnieuw starten? Ben benieuwd of je dan wel gebeld kan worden.

Mocht het niet geval zijn dan zet ik dit door naar de technische afdeling. Dan heb ik wel 3 voorbeelden met datum en tijdstip nodig waarop je niet gebeld kon worden. 

Ik ben benieuwd wat eruit komt!

 

 

Hi Hajar, 

Ik heb de 4G uitgezet en m’n telefoon opnieuw gestart, maar ook dat lijkt niet te werken helaas. Ik heb je een berichtje gestuurd met de voorbeelden waarop ik niet gebeld kon worden.

Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Alles werkt prima als ik in NL ben, maar zodra roaming begint kan niemand me meer bellen. Heb contact gehad met de klantenservice, maar tot nu toe geen echte oplossing geboden. Geprobeerd alle doorschakelopties uit te schakelen, netwerkinstellingen te resetten, een andere telefoon te gebruiken en zelfs een nieuwe simkaart besteld - heeft niet geholpen. Is iemand er al in geslaagd dit opgelost te krijgen?

sorry for my dutch, I am still a beginner

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @desmo620m , welkom bij de community.

Kun je iets meer uitleg geven? B.v. in welk land ben je dan en kun jij in dat land wel bellen?

Staat er saldo op je account en wat hoort de beller voor bandje?

Hoi Eric, ik ben momenteel in Polen en ik kan bellen en sms'en verzenden/ontvangen, maar ik kan geen oproepen ontvangen. De bellers krijgen te horen "Het nummer dat u probeert te bellen is niet actief", ik heb 40eur beschikbaar op de rekening.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @desmo620m 

Wat jammer dat je dit ook ervaart. Kun je ook controleren of 4G voor bellen (VoLTE) aan hebt staan in je toestel? Dit kan ervoor zorgen dat je niet gebeld kan worden. Zo ja, zou je dit kunnen uitzetten en je toestel opnieuw starten? 

Kun je ook aangeven welk toestel je hebt? Als dit het niet oplost, kun je mij dan een privebericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres? Dan kijk ik of er blokkades actief zijn. Ook kun je me 3 voorbeelden sturen van de nummers die je probeerde te bellen met datum en tijdstip. Dan zet ik dit door naar de technische afdeling. 

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Dank je, Hajar. Ik heb je net een privébericht gestuurd. 

Reageer