Beantwoord

PrePaid kaart gebruiken als databundel abonnement

  • 3 August 2021
  • 5 reacties
  • 353 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi, is een prepaid tegoed inzetbaar op een abonnement, bijvoorbeeld als data-aanvulling?

ik heb voor het eerst een mobiele telefoon (ben al ouder) en toen de data-bundel van mijn abonnement op was, wilde ik deze aanvullen door eenmalig op te waarderen. Ik kocht hiervoor een prepaid kaart van €40, maar achteraf hoor ik dat ik een aanvuller had moeten kopen.

Hoop dat ik prepaid tegoed nog ergens voor kan gebruiken. Het is een digitale code, kan niet retour. 

icon

Beste antwoord door eric 3 August 2021, 08:48

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @JohRou , welkom bij de community.

Bij een prepaid simkaart kun je ook databundels bestellen. Die kosten gaan dan van je prepaid tegoed af. Zie deze pagina voor alle informatie. Zo kun je eerst dat bedrag opmaken, inleveren gaat niet meer.

Als je ook een abonnement hebt hoef je nadat je alle data hebt opgemaakt geen prepaid simkaart meer in je telefoon te doen.  Dan bestel je via de app een MB aanvuller. Zie deze pagina voor informatie.

Dank voor uw reactie. Maar mijn probleem is dat ik NU al een abonnement heb en ik graag wil weten of ik hierop een prepaid tegoed kan inzetten om mijn databundel op te waarderen (in plaats van een aanvuller).

Ik heb deze namelijk verkeerd gekocht en kan er verder niks mee.

Reputatie 7
Badge +14

Dank voor uw reactie. Maar mijn probleem is dat ik NU al een abonnement heb en ik graag wil weten of ik hierop een prepaid tegoed kan inzetten om mijn databundel op te waarderen (in plaats van een aanvuller).

Ik heb deze namelijk verkeerd gekocht en kan er verder niks mee.

Nee, dat kan niet. Je kunt de prepaid simkaart wel in je toestel (en als 2e in sommige toestellen) stoppen . Jet beltegoed blijft 6 maanden geldig vanaf het moment dat je een belminuut/sms of data hebt verbruikt. Dus dit kun je best lang inzetten als de data van je abonnement op is.

Ik heb geen prepaid simkaart meer, die is overgezet naar een abonnementsvorm. En het prepaid beltegoed is een digitale code, dus heeft ook geen sim.

Ik heb wel een dual sim telefoon. Is de enige oplossing dan nog een extra simkaart aanschaffen om het beltegoed op te zetten als databundel?

Reputatie 7

Hoi @JohRou,

Spijtig om te lezen dat je een opwaardeercode hebt aangeschaft, in plaats van een aanvuller. Je kunt, zoals eric ook aangeeft, geen beltegoed gebruiken voor je abonnement. 

Je gaf al aan dat je geen restitutie kunt krijgen voor de gemaakte kosten, dus in dat geval het kopen van een PrePaid-simkaart de enige mogelijkheid zijn waarop jij dat tegoed nog in kunt zetten. Daar betaal je eenmalig €10,- voor en daar kun je ook €10,- gratis beltegoed op ontvangen (na registratie). 

Alternatief zou zijn om de code wellicht te verkopen aan iemand in je omgeving die T-Mobile PrePaid heeft? Zou je dan wel precies moeten weten, maar het zou ook een optie kunnen zijn.

Nog even een kleine correctie over de houdbaarheid van het beltegoed: Gekocht beltegoed heeft geen verlooptijd, dus dat kun je onbeperkt blijven gebruiken tot het verbruikt is (mits je op tijd de opwaardering uitvoert). De 6 maanden die eric waarschijnlijk bedoelt gaat over het gebruik van een PrePaid-telefoonnummer. Als deze niet één keer per 6 maanden actief wordt gebruikt dan wordt het nummer gedeactiveerd en vervalt het beltegoed samen met het telefoonnummer. 

Hopelijk is het zo helemaal duidelijk? Als je nog vragen voor ons hebt laat het gerust weten!

Reageer