Beantwoord

PrePaid simkaart

  • 18 April 2022
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

Ik wil een prepaid simkaart voor mijn dochter aanschaffen, zodat ze mijn oude iPhone kan gebruiken. Ik neem aan dat de prepaid simkaart van t-mobile gewoon in mijn oude iPhone past.

Alleen als ik een simkaart wil bestellen, wordt er om mijn telefoonnummer gevraagd. Ik wil voor haar een nieuw nummer, kan dit ook als ik een simkaart bestel?

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 April 2022, 22:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Armiro 

Je kan gewoon een nieuwe prepaid simkaart kopen via de website, deze heeft ook een nieuwe nummer.

De simkaart is een 3 in 1 simkaart dus je kunt het juiste formaat van de simkaart eruit drukken 

Ik wil een prepaid simkaart voor mijn dochter aanschaffen, zodat ze mijn oude iPhone kan gebruiken. Ik neem aan dat de prepaid simkaart van t-mobile gewoon in mijn oude iPhone past.

Alleen als ik een simkaart wil bestellen, wordt er om mijn telefoonnummer gevraagd. Ik wil voor haar een nieuw nummer, kan dit ook als ik een simkaart bestel?

De simkaart die je ontvangt is een 3-in-1 simkaart en past in ieder toestel.

Via deze pagina kan je prepaid snel en eenvoudig bestellen, verderop in het proces wordt naast naam, adres etc. een telefoonnummer gevraagd. Het telefoonnummer dat je opgeeft is puur en alleen zodat men eventueel contact op kan nemen, het is dus niet bedoeld voor eventuele nummerbehoud.

 

Reputatie 7
Badge +1

Misschien een heel brutale vraag, maar waarom zou men een dure prepaid kaart bij een provider als KPN of T-Mobile etc. aanschaffen.

Bij winkels als Kruidvat of Aldi maar ook diverse andere is het veel goedkoper,  daarbij zijn de gesprekskosten ook veel goedkoper,  

https://www.prepaidsimkaart.net/prepaid-tarieven

Reputatie 7
Badge +15

De geldigheid van 6 maanden als je niks doet kan een reden zijn, bij providers zoals Lebara is dit meestal 2-3 maanden maar later overstappen op een abonnement zonder aansluitkosten kan ook een reden zijn.

Redenen die ik zo nu en dan hoor, zijn;

Geldigheid

Bij de één is het 3 maanden, de ander 6 of zelfs 12 maanden.

Netwerk

Het merendeel van de Prepaid aanbieders zitten op KPN, een enkeling op die van de concurrent. Dekking is en blijft in sommige gebieden helaas nog steeds een dingetje. En soms zijn er zelfs mensen die kijken of een provider bellen via Wi-Fi ondersteund op Prepaid.

Minimum bedrag van opwaarderen

Bij de één kan je (automatisch) opwaarderen met € 5,00 terwijl dit bij de ander € 7,50 of zelfs € 10,00 is. 

Wijze om het vervallen van het tegoed te voorkomen

Hierin zitten soms nog wel eens verschillen, bij de één kan je goedkoop een SMS’je versturen om te voorkomen dat je nummer vervalt, bij de ander moet je bellen, weer een ander is het verbruik van een paar bitjes al genoeg (of combinaties hierin).

Tarieven

Daarin zitten inderdaad ook nog wel eens flinke verschillen maar afhankelijk waarvoor Prepaid gebruikt gaat worden kan het iets of niets uitmaken.

Ervaring

Ook niet onbelangrijk voor sommige mensen. Waarom zou je naar “een concurrent” gaan als je juist zo tevreden bent over de partij waarmee je al een tijd lang goede ervaringen hebt?