Beantwoord

Prepaid telefoonnummer overnemen

  • 10 October 2021
  • 3 reacties
  • 198 Bekeken

Ik heb een prepaid nummer bij T-mobile maar ik krijg een telefoon inclusief abonnement van mijn werkgever. Nu wil iemand anders het prepaid nummer dat ik nu nog heb graag overnemen en omzetten naar een abonnement bij een andere provider.

Moet ik daarvoor nog iets doen of kan die andere persoon mijn prepaid nummer opgeven als nummer behoud bij die andere provider?

Ik heb dus geen abonnement bij T-mobile maar een prepaid waar ik regelmatig beltegoed voor aanschaf.

 

icon

Beste antwoord door yalerta 10 October 2021, 13:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Vossie71 

Volgens mij zou dat gewoon kunnen, nu weet ik niet hoe het precies zal werken bij de andere provider maar als het goed is heb je alleen het telefoonnummer en ICCID nummer nodig (staat op de simkaart en ook op de kaart waarin de simkaart zat). Verder ontvang je misschien een verificatie code die je moet doorgeven.

Het enigste wat ik me afvraag is hoeveel beltegoed er op staat want dat ben je dan mogelijk kwijt.

 

Reputatie 7
Badge +5

U kunt altijd uw mobiele telefoonnummer meenemen. Het maakt dus niet uit of u prepaid belt of met een abonnement. Het maakt ook niet uit of u bij uw aanbieder blijft of overstapt naar een andere aanbieder.

https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/telecom/telefoonnummer-meenemen

 

Reputatie 7
Badge +5

Mijn vriend Google vertelt wat meer specifiek voor Tmobile

https://www.google.com/search?q=prepaid+nummer+porteren+t-mobile&client=firefox-b-d&sxsrf=AOaemvJODyFezhXmiMUbO40R57YHACTDzA%3A1633866620904&ei=fNNiYZ3NNqiN9u8P7ZSxsAU&ved=0ahUKEwid-7G847_zAhWohv0HHW1KDFYQ4dUDCA0&uact=5&oq=prepaid+nummer+porteren+t-mobile&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBwgjELADECcyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsAMyBwgAEEcQsANKBQg8EgExSgQIQRgAUABYAGCpgARoAXACeACAAQCIAQCSAQCYAQDIAQnAAQE&sclient=gws-wiz

/knip en plak

Neem een abonnement (of PrePaid) bij een andere provider. Geef bij de nieuwe provider aan dat je je telefoonnummer van T-Mobile wilt overnemen. De nieuwe provider dient in dat geval een opzeggingsverzoek in bij T-Mobile, zodat je je telefoonnummer mee kunt nemen. Zelf opzeggen is dan niet nodig.

/einde knip

De aanvraag voor porteren loopt via de andere provider !!