Beantwoord

Probleem met verlengen met mobiel inbegrepen

  • 20 July 2021
  • 4 reacties
  • 190 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste T-Mobile community,

Ik heb onlangs mijn abonnement voor de derde keer verlengd, en heb eigenlijk voor het eerst een best wel onaangename ervaring gehad. Omdat ik een beetje in de knoop zit met wat nu mijn rechten zijn en wat ik het beste kan doen met de situatie, wil ik het graag delen in de hoop dat iemand tips heeft over wat ik nu het beste kan doen.

Het is als volgt gegaan: ik heb online mijn abonnement verlengd voor 1 jaar, met nieuwe telefoon, en aangegeven deze in de winkel op te willen halen. Ik kon het niet thuis laten bezorgen deze keer. Ik kreeg een SMS-herinnering voor het ophalen, en ben naar de winkel gegaan. 

In de T-Mobile store werd mij vervolgens verteld dat de verlenging niet in het systeem te vinden was maar dat dat geen probleem was, want dat zouden ze wel oplossen. Volgens de verkoopster was mijn vorige bundel (stel bij & stel samen) veel voordeliger dan de “nieuwe” variant, en als ik de telefoon in één keer zou betalen zou ik die bundel kunnen behouden. De verkoopster zei dat ik de bon goed moest bewaren voor als er iets was, aangezien ik de telefoon nog niet in handen had gehad. Enigszins overdonderd door het hele gebeuren heb ik ingestemd, wat natuurlijk niet al te slim is.

Thuis aangekomen kom ik erachter:

(1) dat het scherm van het mobieltje pijn doet aan mijn ogen na gebruik langer dan een paar minuten. Inmiddels enkele dagen verder is dit nog steeds zo, tot op het punt dat ze zichtbaar rood en opgezwollen zijn - behoorlijk vervelend dus. Bij navraag is mij verteld dat ik hem niet mag ruilen, omdat ik hem in de winkel heb meegekregen en dus had moeten weten dat dit zo was.

(2) dat ik volgens het contract wat naar mij toegemaild is mijn oude bundel niet heb behouden, maar gewoon het nieuwe abonnement heb gekregen. Ook staat er in mijn contract dat het voor twee jaar is, niet 1 jaar, zoals ik had aangegeven. Ik heb dus voor niets het mobieltje helemaal in een keer betaald, en heb een ander contract gekregen dan waar ik om had gevraagd.

Ik snap dat veel hiervan valt onder de noemer “had je maar beter op moeten letten,” en ik baal er ook flink van dat ik dat niet heb gedaan. Helaas zit ik nu met een ander abonnement dan waar ik om had gevraagd, en een mobieltje wat ik niet kan gebruiken, en ik weet even echt niet wat ik er nu moet doen. Heeft iemand raad?

Heel erg bedankt alvast,

Jan

icon

Beste antwoord door eric 20 July 2021, 16:39

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Janblok 

Helpt een fabrieksreset niet op de iPhone 12 of heb je dat al geprobeerd?

Als je de helderheid helemaal op nul zet zou er het scherm juist heel donker moeten of heeft niks invloed op het probleem wat je ervaart met het scherm?

En nu is het dus gewoon heel erg helder?

Hallo @Waqqas en @eric, dank voor jullie antwoorden!

Het gaat om de iPhone 12. Ik heb inderdaad verschillende instellingen geprobeerd, om te kijken of het te maken heeft met helderheid, True Tone, beweging aan/uit, night shift (blauwlichtfilter) enzovoort, maar niets lijkt te helpen. Wat ik ondertussen online heb gevonden is dat dit een probleem is wat zeer zeldzaam voorkomt, maar wel door andere mensen ook wordt genoemd in verband met het OLED scherm van de 12. Hiervoor heb ik een iPhone 6s gehad, en ook bij de iPhones 8 en 11 van familieleden heb ik nergens last van. Voor de zekerheid heb ik een afspraak gemaakt bij de opticien, ook al heb ik verder geen probleem met mijn ogen. 

Ik denk dat ik naar de winkel terug moet gaan om het daar voor te leggen, zoals @eric voorstelt. Ik heb het formulier op https://www.t-mobile.nl/retourformulier ingevuld, maar dit verzoek is afgewezen omdat ik dus geen toestelkrediet heb. De telefonische klantenservice wist me ook te vertellen dat retour niet mag, omdat het in de winkel is opgehaald en daarmee alle recht op retour vervalt. Op de pagina die @Waqqas heeft gelinkt, in het stukje cursief gedrukte tekst staat inderdaad zo’n clausule, hoewel eronder wél weer staat dat bij een abonnement met toestel je 15 dagen bedenktijd hebt. Mijn abonnement is wel met toestel, per mijn contract. Heel verwarrend vind ik het. 

Vanwege de vervelende ervaring vind ik het nogal een kluif om terug te gaan naar de winkel, maar ik denk dat het mijn enige optie is? Nogmaals heel erg bedankt voor jullie advies!

Jan

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Janblok 

Volgens deze pagina heb je 15 dagen bedenktijd bij een abonnement met toestel.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/alles-over-je-bestelling#annuleren

Helpt de helderheid aanpassen op je telefoon niet?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Janblok , welkom op de community.

Een telefoon scherm waar je ogen pijn van gaan doen? Dat lijkt me heel vervelend. Welk type is dit? Eigenlijk zijn op alle toestellen wel de licht hoeveelheid die het scherm afgeeft in te stellen. Heb je de gebruiksaanwijzing al geraadpleegd?

Bij een aankoop in een winkel gelden inderdaad andere regels, maar T-Mobile is wel heel flexibel. Kun je niet teruggaan naar die winkel en met de manager daar spreken? Op de bon staat vast wel wie je geholpen heeft.

Als je toch e.e.a. wilt annuleren dan kan dat alleen als je het toestel opstuurt op eigen kosten. Zie deze pagina : https://www.t-mobile.nl/retourformulier

Reageer