simkaart activeren ondanks start abbonement

  • 11 September 2022
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Beste meneer/mevrouw, 

 

Sinds vorige week heb ik mijn oude telefoon inclusief simkaart van andere provider op de bodem van de Middellandse-Zee laten vallen. Dit abonnement loopt nog tot 28-12-2022. Ik heb nu een nieuw abonnement met nummerbehoud aangevraagd via T-Mobile, maar dit gaat pas de 28e in van december. Het tijdelijke nummer dat ik nu heb van de simkaart die al is afgeleverd met het nieuwe toestel doet het niet. Het lukt mij niet om die simkaart te activeren onder beide nummers.

Ik hoor graag wat ik kan doen.

 

Met vriendelijke groet,

Nazanin Abdul 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Nazaninabdul 

Ga als je in de gelegenheid bent even langs een shop maandag! 
https://www.t-mobile.nl/winkels

TM en al de andere providers vinden het belangrijk criminelen een halt toe te roepen om simswapping tegen te gaan en doet dit op o.a. op deze manier

  1. We hebben onze protocollen en processen nog verder aangescherpt. Klanten die hun simkaart kwijt zijn of een kapotte simkaart hebben, kunnen alleen nog in de T-Mobile winkel hun nieuwe simkaart activeren. Klanten die echt niet in de gelegenheid zijn om naar de winkel te komen, worden doorgeschakeld naar een speciaal team dat met extra controle stappen alsnog in uitzonderlijke gevallen de nieuwe simkaart kan activeren.   
     
  2. Als we zien dat er een poging is gedaan om te simswappen, nemen we contact op met de klant om hierop te wijzen. Daarbij adviseren we extra waakzaam te zijn op verdachte zaken.   
  3. Via al onze kanalen brengen we het gevaar van simswapping bij klanten, dealers en medewerkers op regelmatige basis onder de aandacht.  SimSwap uitleg

Bedankt Cris!

Reputatie 7
Badge +15

@Nazaninabdul 

Het is misschien verstandiger om een nieuwe simkaart bij je huidige provider aan te vragen en daarvan gebruik te maken tot 28 december.

Je kunt de simkaart van T-Mobile met een tijdelijke nummer beter nog niet activeren want anders zit je met kosten van 2 providers. De T-Mobile simkaart activeer je dan op 28 december.

Reageer